Israel Hayom

ביידן, חזית השלום היציבה פועלת לטובתך

- אמנון לורד

כל ההתרחשויות המדיניות והצבאיות באזור בימים אלה, קורות בצל חילופי השלטון הצפויים בוושינגטון. ביקורו של שר החוץ של בחריין, שכולל חתימת הסכמי תעופה ופ תיחת שגרירות ישראלית בבירה מנאמה בפגישה עם עמיתו הישראלי השר גבי אשכנזי, מעביר מסר ברור. נסיכויות המפרץ לא מהססות בעקבות ההפסד של טראמפ. הן לא נרתעות מאיראן וממשיכות במהלך המרחיק לכת של ברית עם ישראל.

ביקור פומפאו נועד לחתום את מורשתו האישית ואת מורשת ממשל טראמפ, בשינוי מהפכני של היחס האמריקני לישראל. הוא מבקר במופגן ביישוב ביהודה ושומרון מעבר לקווי .'67 פומפאו הוא זה שהכריז כי ארה"ב אינה רואה בהתיישבות יהודית בשטחי ארץ ישראל בלתי חוקית.

ממשל אובאמה ביידן לא רק שאיפשר העברת החלטה במועצת הבי טחון, הקובעת שכל נוכחות ישראלית מעבר לקווי '67 היא הפרה של החוק הבינלאומי - הוא לא הכיר בכלל בירושלים כחלק ממדינת ישראל.

מה שלא יהיה בעתיד, הנו שא הפלשתיני צפוי להיות מעין רסיס בישבן שיעורר אי נוחות, בכל פעם שראשי המדינות ייש בו זה לצד זה - אבל לא הרבה יותר מכך.

מנגד, הנושא האיראני הוא זה שההתארגנות האזורית מופנית כלפיו. היו שהעלו כל מיני ניחושים לגבי מה שמסתתר מאחורי ביקור מזכיר המדינה בישראל, כחודשיים לפני עזיבתו את התפקיד.

מאמרו בעיתון זה, אתמול, של מייקל אורן, נראה קצת קיצוני וקשה לראות את ישראל מבצעת מחטף מבצעי גדול, כל עוד יש לה גיבוי מוחלט מממשל ידידותי שמעניק לה אשראי בלתי מוגבל.

זה עידן אחר של הפעלת לחצים כלכליים, מדיניים ומבצעים נקוד תיים, של חשיפות מודיעיניות וחיסולים ממוקדים, כפי שראינו באיראן וגם בהפצצה האחרונה השבוע בסוריה.

פגישת נתניהו פומפאו אתמול, מעבירה מסר של תיאום מלא בין שתי המדינות. אך המסר הוא לא רק לטהרן אלא גם לנשיא הנבחר ביידן: אפשר להשיג הרבה כאשר אין סדקים בין ארה"ב לישראל.

בעלות בריתה של ישראל רוצות שאם יהיה ניסיון לחזור להסכם הגרעין - זה יהיה בלי לחזור על טעויות העבר. כך בדיוק הזהיר ראש המודיעין הסעודי לשעבר, הנסיך תורכי אל פייסל, בימים האחרונים. והדברים ידועים: הסכם ללא הגבלת זמן, הסכם שמטפל בנושא הטילים ובהתפשטות הטרור והרדיקליזם באזור.

המורשת שביידן בא איתה היא של סובלנות כלפי איראן ותיעוב כלפי מצרים בהנהגת א סיסי, ומשטמה כלפי ערב הסעודית בגלל רצח העיתונאי בטורקיה. סעודיה היא זאת שמפנה עורף בעידן הנוכחי לעבר, שבו עודדה את האסלאם הקיצוני ומימנה ארגוני טרור. מי שנתפס על חם בשיתוף פעולה עם אל קאעידה זוהי איראן.

התמונות הקורנות מירושלים של פומפאו ושל שר החוץ הבחרייני מעבירות מסר ברור לביידן: יש פה חזית ישראלית ערבית יציבה, היא פועלת רק לטובתך. נא לא לקלקל.

פגישת נתניהו ופומפאו מעבירה מסר של תיאום מלא. המסר הוא לא רק לטהרן אלא גם לביידן: אפשר להשיג הרבה כשאין סדקים בין ארה"ב לישראל

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ג'ו ביידן
צילום: אי.אף.פי ג'ו ביידן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel