Israel Hayom

"איראן מזרימה גז לצנטריפוגו­ת החדשות בנתנז"

סבא"א: איראן ממשיכה להפר את הסכם הגרעין ● בטהרן איימו: "נמעך את כל מי שיעז לתקוף"

- דניאל סיריוטי, אריאל כהנא, ערן איצקוביץ ודין שמואל אלמס

איראן מזרימה גז לצנטרי פוגות מדור מתקדם שהותקנו לאחרונה במתקן הגרעין התת קרקעי בנתנז, כך פורסם במסמך של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שהגיע לידי סו כנות הידיעות רויטרס.

זוהי הפרה נוספת של הסכם הגרעין שעליו חתמה טהרן. כיום, איראן יכולה להעשיר אורניום רק בצנטריפוגו­ת מהדור הישן, שהן הסוג היחיד שאותן היא יכולה לת פעל במתקן התת-קרקעי.

במערב חוששים שהצנטריפוג­ות החדשות יאפשרו לאיראן לייצר אורניום מועשר ברמה המספיקה לבניית נשק גרעיני, זאת על אף הכחשה גורפת מצד איראן, הטו ענת כי מערך הגרעין שעליו היא שוקדת נועד לשימוש אזרחי בלבד.

בה בעת, הנימה המאיימת מכיוון איראן לא נפסקת. "אין מקום מפלט בטוח ובלתי ניתן לחדירה עבור הפושעים", אמר מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן עלי שמחאני. לדבריו, "ידם החז קה של מגיני ביטחונה של איראן תמעך, במוקדם או במאוחר, את

גרונו של כל תוקף או פושע. ההיס טוריה היא העדות לכך". ועוד קודם לכן, אתמול בבוקר יצא לאור העיתון "טהרן טיימס" עם הכו תרת הראשית ‪,"Back off!"‬ וכן מפה שכוללת את ארסנל הטילים האיראני, וכלל הטווחים.

"לא לחזור להסכם"

בתוך כך, הנסיך טורקי אל פייסל, ראש המודיעין הסעודי לש עבר, השגריר בוושינגטון לשעבר וכן מקורבו של יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שלח מסר לנשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן: "אל תעשה את אותן הטעויות של אובאמה, אל תחזור להסכם הגרעין עם איראן".

בנאום שנשא הבכיר הסעודי במועצה הלאומית לקשרים אמריקנים ערבים, אמר הנסיך אל פייסל כי "הנשיא הנבחר ג'ו ביידן איננו חדש בעולם הדיפלומטיה, הוא מדינאי בעל ניסיון המכיר היטב את הבעיות החשובות באזור. אולם עלינו להמתין ולראות את התפיסה של מדיניות החוץ שלו ואת מעשיו".

על ההצהרות של ביידן כי הוא יחזור להסכם הגרעין עם איראן אם היא תעמוד בהסכם אמר אל פייסל: "בעוד אנו שואפים לכך שאיראן תחזור כמדינה שוחרת שלום במסגרת הקהילה הבינלאומית, הרי שהניסיון של 40 השנים האחרונות עם המשטר האיראני איננו מעודד. לכן, ההצטרפות מחדש להסכם הגרעין כפי שהוא לא תשרת את היציבות באזורנו, חזרה להסכם ואחר כך משא ומתן על הבעיות החשובות האחרות תפיל את הדיפלומטיה בפח ותאפשר סחיטה איראנית, אסור לממשל ביידן לחזור להסכם הגרעין ולחזור על טעויות ממשל אובאמה".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? מתקן הגרעין בנתנז
צילום: אי.אף.פי מתקן הגרעין בנתנז
 ??  ?? "טהרן טיימס", אתמול
"טהרן טיימס", אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel