Israel Hayom

"עברו כל גבול": גינויים לתומכי נתניהו שתקפו משפחה שכולה

מפגין הטיח בבני משפחת פרקש, שבנם תם נפל במלחמת לבנון השנייה: "מגיע לכם עוד אחד" ● הסיבה: המשפחה מארחת פעילים נגד רה"מ ● נתניהו: "מגנה בכל תוקף"

- ירון דורון

הקריאות המחליאות כלפי המשפחה השכולה - ושורת הגינויים: קבוצת מפגינים תומכי ראש הממשלה נתניהו הפגינו של שום סמוך לביתו, ובשלב מסוים החלו לקרוא קריאות לעומת משפ חת פרקש, המתגוררת בסמוך.

אולי לב, אחת המפגינות, קראה: "משפחת פרקש, זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות. כל עוד תארחו את האנרכיסטים על גג ביתכם, לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהת רגלתם אליו". היא הוסיפה בהתייחסה לאם המשפחה: "היא מתעללת בחיילי צה"ל. כן, בדיוק, היא רגילה להת עלל, תראו אותה. תראו אותה, אני הייתי שוללת לה את הרישיון לאזר חות של מדינת ישראל. אני לא הייתי נותנת לה להיות פה דקה".

מפגין אחר, אפרים גרייף, היה בוטה אף יותר "יש אלוהים בשמיים - והוא שילם לה. אני מאחל לה עוד אחד כזה". במלחמת לבנון השנייה איבדה משפחת פרקש את הבן סרן תם פרקש ז"ל, טייס בחיל האוויר.

נשיא המדינה ראובן )רובי( ריבלין הגיב בזעם על האירועים ואמר שיש צורך לגנותם בכל תוקף. "מה שה תרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו 'אבל', ומספיק עם 'לא שמענו אותך כש'. פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כי שקט הוא רפש", כתב בטוויטר.

מפלגת הליכוד הוציאה הודעה מטעם ראש הממשלה, שבה גינה בתוקף את הדברים. "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל", נאמר בהודעה, "ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה".

עוד נמסר מטעם נתניהו: "בלי קשר, כולם חייבים לכבד את פסי קת בג"ץ שקובעת כי אסור להפגין במרחק של פחות מ 300 מטר מבי תו של איש ציבור, פסיקה שמופרת בשיטתיות מול בית ראש הממשלה".

בתגובה לקריאות, כתבה ענת, אמו של סרן פרקש ז"ל: "בנימין נתניהו הוא אדם ציבורי, הוא בחר להיות ראש ממשלה. בושה שמשט רת ישראל אפשרה למפגינים לע מוד מתחת לבית של אזרחים פרטיים. לביבי מקימים גדרות, וילונות שחו רים ואמצעי הגנה - ואצלנו, האזרחים הפשוטים, הם עומדים ונותנים במשך שעה לומר דברי שנאה. ליכודניקים יקרים אשר עמדו הערב מתחת לח לוננו, תם שלנו נהרג גם בשבילכם. מגיע לכולנו יותר טוב".

עמית, אחותו של תם ז"ל, התייחסה אף היא לאירועים וכת בה: "דעתי הפוליטית לא רלוונטית הבוקר. מה שאנחנו עברנו בעקבות המוות של תם זה תהום אחת גדולה שלעולם תהיה חלק מאיתנו. הת עוררתי הבוקר בחרדה למדינה. איך הגענו למצב שהמוות של אחי הופך למאבק בין צדדים?"

שר הביטחון וראש הממשלה הח ליפי בני גנץ גינה את המעשים וכתב: "כמי שאיבד אחים רבים לנשק, אני חש בושה הבוקר. יש גבולות שלא חוצים. השיסוי והקיטוב לא יובילו אותנו לשום מקום".

 ??  ?? סרן תם פרקש ז"ל
סרן תם פרקש ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel