Israel Hayom

תקוות גדולות: "ישראל במו"מ עם מודרנה להגדלת מספר החיסונים"

נתניהו: "זוהי התחלת הסוף של הקורונה" ● גם פייזר עדכנה את תוצאות הניסוי: "החיסון יעיל ב 95 אחוזים" ● קבינט הקורונה אישר: מספר השוהים בחנויות יוגדל לעשרה אנשים

- אריאל כהנא, ספי פישמן ואסף גולן

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש סרטון שבו עדכן על המאמצים להבאת חיסונים נגד הקורונה לישראל.

"בשורות טובות בחזית הקורונה - שלשום שוחחתי עם מנכ"ל מודרנה סטפן בנסל, אתמול עם ד"ר טל זקס, בכיר בחברה, על חתימה על הגדלת מספר המנות שיוקצו לאזרחי ישראל. אני מאמין שאנחנו על סף חתימה - אלה חדשות מצוינות.

"זה נוסף על כך שחברת פייזר, שאיתה כבר חתמנו על 8 מיליון מנות, הולכת להגיש אישור בתוך ימים לרשויות הרפואה בארה"ב, כדי לספק את החיסונים האלה, ואנחנו נהיה בין הראשונים לקבלם - זוהי התחלת הסוף של הקורונה", דברי נתניהו. מדינת ישראל מחזיקה בהסכם שנחתם בחודש יוני עם החברה להפצת חיסונים. כזכור, חברת התרופות האמריקנית הודיעה ביום שני כי ממצאי השלב השלישי של הניסוי בחיסון למחלת הקורונה מעידים כי הוא יעיל 94.5%־ב אחוזים נגד הידבקות בנגיף. קבוצת הניסוי של מודרנה מנתה 30 אלף מתנדבים, שמחצית מהם קיבלו חיסון אמיתי ואילו המחצית השנייה קיבלו זריקת פלסבו. מקרב המתנדבים רק 95 חלו במחלת הקורונה ומתוכם רק חמישה היו מאלו שקיבלו את החיסון.

המתחרה של מודרנה, חברת התרופות האמריקנית פייזר, הודיעה אתמול כי החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה יעיל ב־%59 אחוזים, והוסיפה כי היא צפויה להגיש בימים הקרובים בקשה למנהל התרופות האמריקני (FDA־ה) לאישור חריג להנפקת חיסוני חירום. הבשורה הנוכחית הזאת של פייזר מגיעה יומיים בלבד לאחר שהחיסון של חברת מודרנה המתחרה הוכיח יעילות של .94%

בשורה לקונים

הבשורה החיובית הזאת מטעם חברת פייזר יצאה לאחר בחינה של התוצאות הסופיות של השלב השלישי בניסוי בחיסון. פייזר הדגישה כי מהתוצאות עולה שהחיסון אפקטיבי בספקטרום רחב של גילים ומוצאים אתניים. נוסף על כך עדכנה שלא נרשמו תופעות לוואי חריגות ומשמעותיות.

ההודעה של פייזר היא חיובית במיוחד, לאור העובדה שרק בשבוע שעבר, ולאחר בחינה חלקית של תוצאות הניסוי בחיסון, הודיעה החברה כי מהסתכלות מוקדמת בנתונים שנאספו עולה כי החיסון שפיתחה החברה נגד נגיף הקורונה יעיל בכ־%09 מהמקרים - נתון שגבוה משמעותית מכפי שציפו אז. ואילו כעת, החיסון הוכח כיעיל אפילו יותר.

מנכ"ל החברה אלברט בורלה התראיין שלשום ל"ניו יורק טיימס", ואמר כי החברה נערכת להפצת החיסונים לאחר שהוכחה היעילות. "אני חושב שהשאלות לגבי הבטיחות של החיסון שלנו נענו במלואן. הגענו לאבן הדרך שבה יש לנו את כל התשובות, ואנו נערכים כעת להגשת הבקשה למנהל המזון והתרופות האמריקני ,"(FDA) אמר בראיון.

ובתוך כך, קבינט הקורונה אישר את הגדלת התפוסה המירבית המותרת בחנות רחוב ובחנות הפועלת במתחם קניות בהתאם לגודל החנות, כך שמספר הלקוחות המותר יהיה לפי יחס של אדם לכל שבעה מ״ר משטח החנות ולא יותר מעשרה אנשים.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? חיסון הקורונה של מודרנה
צילום: אי.אף.פי חיסון הקורונה של מודרנה
 ??  ?? "ישראל היום", אתמול
"ישראל היום", אתמול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel