Israel Hayom

המורות מחכות לתלמידים: "נעשה לכבודם קרנבל"

המורות והמורים בכיתות ,'ו-'ה שכף רגלם לא דרכה בכיתות מאז החגים, סופרים את הימים עד שיחזרו לכיתה בשלישי הקרוב ● "יש פרפרים בבטן - ושמחה גדולה, ההתרגשות בשיאה"

- נועם )דבול( דביר

כחודשיים לחופשת המח צית, התחושות במערכת החינוך דומות יותר לאלו של הש בוע האחרון באוגוסט. ביום שלישי הבא זה יקרה: תלמידי ה'-ו' יחזרו לכיתות )ביישובים ירוקים וצהובים( ויפגשו שם את המורים והמחנכים, שאותם לא ראו חוד שיים בשל מגבלות הקורונה.

זעקות השמחה על החזרה ללימודים לא נשמעו רק בבתי התלמידים - אלא גם בבתי המו רים שהיו רגילים עד כה לפגוש את התלמידים שלהם רק דרך הלמידה המקוונת.

"כשקיבלנו את ההודעה על כך שהילדים חוזרים לכיתות, ההתר גשות היתה בשיאה", שיתפה סימי טופ ,(40) מחנכת כיתה ה' בבית ספר גבעת רם בקריית אתא ומורה כבר 16 שנה. "בית הספר כבר ערוך ומוכן לקבל את הילדים בחזרה. מערכת השעות מוכנה, המורים משובצים, הקפסולות של הילדים מוכנות - יש לנו ימים מסודרים לכל שכבת גיל".

על פי המתווה, שכבות ה'-ו' יל מדו מינימום שלושה ימים בשבוע בבית הספר, ובשאר הזמן בלמידה מרחוק. "כל הכיתה תגיע ביום שנ קבע ותחולק לשתי קפסולות קבו עות", הסבירה המורה סימי, "לצי די תהיה מורה נוספת והדגש יהיה על לימוד מקצועות הליבה. נתמ קד באנגלית, במתמטיקה, בשפה ובמדעים".

המרחק מבית הספר ומהחברים השפיע אצל רבים מהתלמידים גם על הפן הרגשי. "יש לנו יום לי מודים נוסף שבו לצד הלמידה יהיו שיעורים בכישורי חיים, כדי לתת מענה רגשי וחברתי", מספרת סימי, "מה שהכי הטריד אותי כל התקופה זה שלא ראיתי אותם מול העיניים, לא היה לי את הקשר האישי איתם. אמנם נפגשנו בבוקר במרחב הפתוח על פי ההנחיות של משרד החינוך וזו היתה חוויה ענקית - אבל אין כמו שגרת למידה. אנחנו מחכים ומצ פים". לדבריה, היא הכי מתגעגעת לחבק את התלמידים: "כשהם צרי כים אותי אני רגילה לחבק אותם, בזמן קורונה זה קצת פחות אפשרי, אבל יש את השיחה האישית, את המבט בעיניים ואת החיוך".

אגתה בן עזרי, מחנכת כיתה ה' בבית הספר התורני מדעי בשד רות, מספרת כי עד כה פגשה את תלמידיה בכיתה רק שלוש פעמים מאז תחילת השנה. "אני כבר שמונה שנים מורה במערכת החינוך - אבל בבית הספר התורני מדעי אני מורה חדשה. בפועל ראיתי את התלמידים מתחילת השנה רק בשלושת הימים הראשונים. מייד לאחר מכן נכנסנו לבידוד - ואחריו החל הסגר שה שבית את כל מערכת החינוך. כל ההיכרות עם התלמידים והוריהם נעשתה מרחוק, ולכן אני כל כך מתרגשת לחזור ולפגוש אותם פנים אל פנים".

"ילד צריך ליטוף"

לדבריה, זו תהיה עבורה כמו עוד פתיחת שנת לימודים: "גם התלמי דים מאוד מתרגשים לחזור, אנחנו כל יום נפגשים בזום, לומדים יחד ויש קשר אישי - אבל לקראת המ פגש הפיזי יש פרפרים בבטן ושמחה גדולה. אנחנו המורים לא רגילים לעבוד מול מחשבים, אנחנו רגילים לקשר האישי עם התלמידים, לחוש אותם בשטח, ילד צריך ליטוף בלחי וטפיחה על השכם. אמנם בקורונה זה אסור, אבל יש חמימות שלא עוברת דרך מחשב". יש חשש מסגר שלישי? "בוודאי, הקורונה לימדה אותנו שצריך הרבה סבלנות, ושיש סביב

נו המון אי ודאות. אני מאוד מקווה שלא תהיה עלייה בתחלואה לקראת יום שלישי. כולם עושים את המק סימום, גם משרד החינוך, גם עיריית שדרות וגם הנהלת בית הספר. הכל נמצא בסימן שאלה אחד גדול, ואני מאמינה שהמורה צריך להיות עוגן של חשיבה חיובית".

תומר אברהם טוסון ,(29) מחנכת ו'3 בבית הספר עוזי חיטמן בפתח תקווה, מתקשה אף היא להסתיר את תחושת ההקלה. "אני ממש מתרג שת מהחזרה, רק מחכה לצאת מהזום ומהמסך ולהרגיש את הילדים", היא מספרת. "הרעש, הבלאגן, הכיתות זה משהו שממש חסר לי - החלום שלי הוא שנחזור". זו השנה החמישית שלה בתפקיד, והתקופה של הסגר היתה לא קלה עבורה: "זה היה מאוד קשה, לימדתי כששתי התאומות הק טנות שלי היו איתי בבית. נקרעתי בתחושה, מצד אחד הילדות הפרטיות שלי צריכות אותי ומנגד גם התלמי דים בכיתה הם הילדים שלי שזקוקים לי וצריכים לי. למזלי, במשפחה שלי התגייסו כדי לעזור".

המורה סימי: " מה שהכי הטריד אותי כל התקופה זה שלא ראיתי אותם מול העיניים, לא היה לי את הקשר האישי איתם"

"מחכה לצאת מהזום"

לדבריה גם התלמידים חוו טל טלה: "בכל התקופה האחרונה הת מקדנו בשיח רגשי, זה אפילו יותר חשוב מלימודים. הקורונה שינתה את השגרה. התלמידים לאט לאט מוציאים את זה ומשתפים, אני מנסה לעודד אותם לשיח חיובי, אומרת להם שיהיה יותר טוב. בכלל, גם כשנחזור לכיתות יש עוד המון עבודה בפן הרגשי. ביוזמת מנהלת בית הספר, הבאנו ספסלים ישנים וצבעים ויחד עם התלמידים צבענו אותם. הם ממש התלהבו מה רעיון - זו היתה הפוגה והם החלו להיפתח". ויש לה גם תוכניות ליום הראשון: "אני רוצה לעשות קרנבל, כמו ביום הראשון ללימודים. לקבל אותם בשמחה. אני חושבת שנפתח את היום במשחק חברתי כדי שכולם יתחילו עם חיוך".

על פי החלטת הקבינט, תלמידי כיתות ה'-ו' יחזרו לכיתות ביום שלישי, 24 בנובמבר. שבוע לאחר מכן, ב 1 בדצמבר, יחזרו לכיתות תלמידי י"א-י"ב לצורך למידה לבגרויות החורף שנדחו. עדיין אין מתווה או תאריך חזרה עבור תלמידי חטיבות הביניים וכיתות י'.

המורה אגתה: "אני מאוד מקווה שלא תהיה עלייה בתחלואה לקראת יום שלישי. כולם עושים את המקסימום. הכל נמצא בסימן שאלה גדול, נדרשת חשיבה חיובית"

 ??  ?? המורה אגתה בן עזרי, שדרות צילום: לירון מולדובן
המורה אגתה בן עזרי, שדרות צילום: לירון מולדובן
 ??  ?? המורה תומר אברהם טוסון, פתח תקווה צילום: יהושע יוסף
המורה תומר אברהם טוסון, פתח תקווה צילום: יהושע יוסף
 ??  ?? המורה סימי טופ, קריית אתא צילום: מישל דוט קום
המורה סימי טופ, קריית אתא צילום: מישל דוט קום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel