Israel Hayom

להבת הגעגוע

שש שנים לאחר ששכל את אשתו באסון הכרמל, נקלע עמית לשריפה שכמעט גבתה את חייו ● כיום הוא קצין סיוע אווירי במערך הכבאות ● "מנסה להתפייס עם האש"

- טל אריאל אמיר

שש שנים לאחר שאסון האוטובוס בכרמל גבה את חייה של אשתו, צוערת שב"ס טופז אבן חן קליין, נקלע בעלה, עמית, אז עוזר קצין אג"מ ביחידת המסוקים המשטרתית, לאירוע מכונן בחייו.

הוא הגיע עם עמיתיו ליישוב נטף, ושם נלכדו בשריפה שפרצה כתוצאה מזריקת בקבוק תבערה. האירוע היה כפסע מאסון נוסף, אולם הסתיים ללא אבידות בנפש לאחר שטייסת הכיבוי אלעד הוז נקה למקום וכיבתה את הלהבות.

האירוע המטלטל השפיע על עמית בצורה מפתיעה. הוא הצטרף למערך הכבאות וההצלה בישראל וכיום הוא משמש קצין סיוע אווירי בדרגת רב רשף, באותה טייסת שה צילה את חייו ומופעלת בשיתוף המשטרה והכבאות. במסגרת תפ קידו אחראי עמית על התיאום בין מטוסי הכיבוי לבין המפקדים ולו חמי האש בשטח. "לא מעט אנשים שואלים אותי אם אני מזוכיסט", הוא אומר. "באותה הצתה בנטף הבנתי שאני מסוגל להתמודד עם האש. אין דרך טובה יותר להנציח את טופז ולהתמודד עם השכול. מבחינתי זו סגירת מעגל".

השריפה הקשה ביותר בתולדות המדינה נמשכה מ 2 ועד 6 בדצ מבר. 44 איש נספו באש המאכ לת, מתוכם 37 צוערי שב"ס, נהג האוטובוס, שלושה קציני משטרה ושלושה כבאים.

עמית ,(38) המנהל כיום זוגיות עם יונית, הכיר את טופז מהימים שבהם שניהם הסתובבו עם חיתו לים. הוריהם, ניצב בדימוס חיים קליין וניצב בדימוס זאב אבן חן הם חברים כמעט 40 שנה. בני הזוג התאהבו כשהיו בני 22 והתחתנו כשנה וחצי לפני האסון.

מדוע בחרת להתעסק מדי יום עם הצתות ודליקות, לאחר שא שתך נספתה בשריפה?

"אולי זה בגלל שאותה לא הצ לחתי להציל, ואולי בגלל הניסיון להתפייס עם האש. זה משהו שהייתי חייב לעצמי, כמו שלב אחרון בה תמודדות עם האבל. הרי ללהבות לא היתה כוונה להרוג את טופז. האשמים בעיניי הם שרי הממשלה והמפקדים בשטח".

כקצין שנמצא לא מעט בסבי בה של להבות, אתה מסוגל לתאר לעצמך מה עבר על טופז ברגעיה האחרונים?

"היא סמכה תמיד עלי ועל אבא שלה, ושנינו לא היינו שם בשבילה ברגע הכי קשה בחייה. להערכתי היא ידעה שלא תשרוד את התופת הזה. אני מאמין שהיא ראתה אנ שים נשרפים לידה והיה לה קשה לנשום בגלל העשן. אולי היא קראה להורים שלה, אולי לי. זה המוות הנוראי ביותר שיכול להיות ואני מקווה שהיא לא סבלה הרבה".

איך מצליחים לנהל זוגיות חדשה, לצד הגעגועים לטופז? "רונה רמון הסבירה בעבר את הנו שא במדויק. אנחנו, בני הזוג הש כולים, לא מחליפים אהבה באחרת. הלב הוא שריר שמסוגל להתר חב ועושה מקום לאהבה נוספת. אף אחד לא בא על חשבון השני והחיים הם לא חד ממדיים. שקיפות היא הבסיס להצלחת הקשר. בחרתי ביונית למרות הטרגדיה והיא לא נותנת לי לרחם על עצמי".

אתה שומר על קשר עם ההורים של טופז?

"כן. רק לפני חודש הצעתי לע שות עבורם קניות, כי לא רציתי שיסתובבו יותר מדי בחוץ בגלל הקורונה. ביום הזיכרון קבענו להיפגש ברחוב ועמדנו יחד בצ פירה. הם קיבלו את יונית בזרועות פתוחות, באו אלינו לארוחת ערב וגם אנחנו התארחנו אצלם".

עמית קליין: "באותה הצתה בנטף הבנתי שאני מסוגל להתמודד עם האש. אין דרך טובה יותר להנציח את טופז ולהתמודד עם השכול. מבחינתי זו סגירת מעגל"

 ?? צילום: אורן כהן ?? עמית קליין. "לא מחליפים אהבה באחרת"
צילום: אורן כהן עמית קליין. "לא מחליפים אהבה באחרת"
 ??  ?? טופז ז"ל
טופז ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel