Israel Hayom

"שאול מרידור? עסקן בלבוש של פקיד שחבר לאופוזיציה"

השארת דירוג האשראי? "תשובה ניצחת למבקרים" ● הפרשנים? "לא מבינים כלום, אין להם בושה" ● והתפטרות המקורבת קרן טרנר? "דברים לא הסתדרו" ● שר האוצר כץ בטוח: המדיניות שלו - הצלחה

- יהודה שלזינגר

בעיצומה של תקופה סוערת במשרד האוצר קיבל השר ישראל כץ בשורה חיובית מאוד, ולפיה דירוג האשראי של ישראל יישאר על כנו. אך גם זה לא הרגיע את מבקריו.

בראיון למוסף "שישבת" שיתו פרסם מחר, אומר כץ: "תראה מה קרה פה עם דירוג האשראי. במשך ימים ארוכים, פרשנים ופוליטיקאי­ם מתנבאים ומייחלים להורדת הדיו רוג, ואז מגיעה הבשורה המצוינת שלא הורידו את הדירוג. אז במקום שהפרשנים יכו על חטא וינגבו את הביצה מהפנים, הם טוענים שהחו ברה המדרגת טעתה. יש פרשנים מגמתיים, כל השטרסלרים (נחמיה שטרסלר; י"ש) שעבר זמנם, שאבד עליהם הכלח. הם לא מבינים כלום. אליהם מצטרפים פוליטיקאים כמו יאיר לפיד, שאמר ש'בוודאות הדירוג יירד'. לא רציניים".

לדבריו, "השארת דירוג האשראי היא תעודת כבוד לכלכלה הישראלית וצל"ש למדינת ישראל ותשובה ניצו חת לכל הפרשנים. ביום שישי ידעתי שבשעה 11 בלילה, עם סגירת הבוו רסה בניו יורק, חברת הדירוג S&P תוציא את ההודעה. וראיתי את הפרו שנים יושבים באולפנים ומנבאים את הורדת דירוג אשראי וקריסת המשק הישראלי. אולי גם מייחלים.

"שמעתי מפרשני השמאל תגובה שהכי מאפיינת: 'החברה לא מבינה במספרים ולא מבינה כלום, היא לא קוראת מאמרים כל שבוע ולא יודעת ששאול מרידור עוזב'. זה פשוט הזוי, הפרשנים האלה. אין להם בושה".

כץ אומר כי "שמירת דירוג האשו ראי היא גם מדד ליציבות המשק. הם בודקים יכולת התאוששות בעתיד, יציבות, האם ישראל תחזור למסו לול של צמיחה - ומוצאים שכן. אלו חברות רציניות, שדיברו עם הגורמים המקצועיים במשרד ואיתי, לא רכיו לויות ותקוות שווא של פרשנים שהיה להם יום אבל כשהדירוג לא ירד. החו ברות האלה הורידו דירוג לאנגליה, לאיטליה ולקנדה. הן לא ממצמצות, לא נותנות פרוטקציה.

"השארת דירוג האשראי פירושה שמה שאנחנו עושים בעניין הקורונה הוא נכון. הסכומים שאנחנו מוציאים על סיוע לעצמאים, לשכירים, לבעו לי עסקים, הם נכונים. בחודש יולי, כשמספר חולי הקורונה החל לעלות, קמתי בבוקר עם מחשבה שצריך לבו נות רשת ביטחון למובטלים. עד אז הארכנו את הסיוע כל חודש".

בהתייחס למתיחות מול פקיו די משרדו ועזיבת ראש אגף התו קציבים שאול מרידור, אמר השר: "הראינו לו את הדרך החוצה. מריו דור היה עסקן בלבוש של פקיד. הוא חבר לאופוזיציה כשחשב שהולכות להיות בחירות. הוא עשה את זה גם לשר כחלון. ברגע שמקדימים בחירות, הוא חובר לאופוזיציה נגד הממשלה. כשהתברר שאין בחירות, ישבתי עם היועמ"ש ואמרתי שאני מתחיל תהליך הדחה. בתוך שעה מרידור שם מכתב התפטרות וחסך לי את התהליך".

ומה לגבי התפטרות מנכ"לית המשרד, קרן טרנר?

"קרן טרנר זה משהו אחר. אני הבאתי אותה, היא היתה איתי עשר שנים, אבל הדברים לא הסתדרו. נפו רדנו בצורה מכובדת". שאול מרידור מסר: "אין תגובה". יצוין כי במכתב ההתפטרות שלו התייחס מרידור לכמה מהטענות שכץ מעלה בכתבה. "אין עוררין כי תפקיו דך כשר האוצר הוא להוביל מדיניות התו אך אינך יכול לעשות זאת תוך עלמות מהצורך בעבודת מטה סדורה ובמומחים מקצועיים. ודאי שאינך יכול לעשות זאת תוך רמיסת כללים, התעלמות מנתוני מאקרו, ניסיונות לשנות אומדנים תקציביים על מנת לייצר מקורות פיקטיביים לצורך חלוקת תקציבים נוספים".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שר האוצר כץ. "הפרשנים לא מבינים כלום"
צילום: אורן בן חקון שר האוצר כץ. "הפרשנים לא מבינים כלום"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel