Israel Hayom

מסתמן: ההתיישנות על תביעות ביטוח תורחב

הצעת החוק של ח"כ אופיר כץ צפויה לעבור בכנסת בשבוע הבא ● כ 40 אלף תביעות ביטוחי בריאות נדחו בשנת 2019 ● כץ: "תסייע למבוטחים המוחלשים בחברה שלנו"

- גלעד צוויק

יותר מ־051 אלף תביעות בתחום ביטוחי הבריאות נדחו בשנים ,2019-2016 מתוכן כ־04 אלף 2019־ב לבדה – כך עולה מנתונים שפורסמו בנייר של מרכז המידע והמחקר של הכנסת, לבקשתו של ח"כ אופיר כץ )ליכוד(.

שיעור ההחזר (תשלומי התביעות מסך הפרמיות) בשנת 2018 נמוך יחסית בביטוח בריאות )44.9%( ובביטוח סיעודי .)36.7%(

במקביל, סך הרווח של חמש קבוצות הביטוח הגדולות בשנים 2015 ועד מחצית 2020 היה כ־8.7 מיליארד שקלים. באותה תקופה חילקו קבוצות הביטוח הגדולות לבעלי המניות דיבידנד מצטבר של כ־2.8 מיליארד שקלים. יש לציין כי לא כל החברות חילקו דיבידנד בכל השנים.

בשנת 2018 סך הפרמיות ששולמו בתחום הבריאות היה 13.07 מיליארד שקלים - עלייה של כ־%68 מאז .2011 שיעור ההחזר בתחום הבריאות עמד על ,61.8% במחלות ואשפוז כ־%36 ובתאונות אישיות שיעור ההחזר עמד על כ־%05 בלבד.

בשורה אמיתית

חברת הראל היא בעלת נתח השוק הגדול ביותר גם בביטוח כללי וגם בביטוחי בריאות. בביטוח כללי לקבוצת הראל נתח שוק של 14.7% ואחריה בסדר יורד הפניקס, מגדל, כלל ומנורה. בביטוח בריאות להראל

נתח שוק של יותר מ־%03 - למגדל הבאה אחריה נתח של 11.5% בלבד. "נתח השוק של 5 החברות הגדולות התחום ביטוחי בריאות הוא 70.2% ובתחום ביטוח כללי הוא ,57.2% נתון המלמד על ריכוזיות גבוהה בתחום ביטוחי הבריאות", נכתב במחקר.

בימים הקרובים צפויה לעבור בקריאה שניה ושלישית הצעת החוק של ח"כ כץ להארכת תקופת ההתיישנות בביטוחי חיים, בריאות וסיעוד. הצעת החוק תקבע הארכה של תקופת ההתיישנות על תביעות בביטוחים מסוג ביטוחי חיים, בריאות

וסיעוד מ־3 ל־5 שנים. ההצעה תחול על פוליסות חדשות ומתחדשות ונועדה לסייע לכ־5.4 מיליון אזרחים בעלי פוליסות סיעוד מתחדשות ול־2 מיליון אזרחים בעלי פוליסות בריאות מתחדשות, ל־5.1 מיליון אזרחים בעלי פוליסות חיים מתחדשות ולכל אדם שירכוש פוליסה בסוגי ביטוח אלו מרגע החלת החוק.

נוסף על הארכת תקופת ההתיישנות, חברות הביטוח יחויבו להתריע באופן מיוחד פעמיים בפני המבוטחים טרם סיום תקופת ההתיישנות – שנה לפני סיום ו־3 חודשים לפני סיום.

ח"כ אופיר כץ מסר כי "זו היא הצעה חשובה וחברתית שתסייע למבוטחים המוחלשים בחברה הישראלית, שחלקם משלמים שנים ארוכות לתאגידי הביטוח ובשעת צרתם הקשה ביותר לא מקבלים מענה.

"אנחנו מביאים בשורה אמיתית, מאריכים את תקופת ההתיישנות ומחייבים את חברות הביטוח להתריע בפני המבוטח פעמיים טרם סיום תקופת הזכאות. אמשיך להיאבק למען הנושאים החברתיים וחיי היום יום של האזרחים".

בשנת 2018 בלבד סך הפרמיות ששולמו בתחום הבריאות היה 13.07 מיליארד שקלים 2011 מדובר בעלייה של כ 86% מאז

 ?? צילום: ?? חברות הביטוח יחויבו להתריע טרם סיום ההתיישנות
GettyImage­s
צילום: חברות הביטוח יחויבו להתריע טרם סיום ההתיישנות GettyImage­s
 ??  ?? ח"כ כץ
ח"כ כץ

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel