Israel Hayom

מושיטים יד לאנשים עם מוגבלויות

אירוע ההתרמה של "כנפיים של קרמבו" ישודר ב 21:30 ● אמא של ליה, הסובלת משיתוק מוחין: "התנועה עושה קסמים"

- אסף גולן

השבוע יצאה תנועת כנפיים של קרמבו בקמפיין התרמה עם המסר: "בשבילכם בידוד זה 14 יום! בשבילם, בידוד זה היומיום". מטרת הקמפיין וערב ההתרמה שייערך היום הוא גיוס תרומות שיאפשרו לממן פעילויות עבור כלל ילדי התנועה.

התרומות גם במיוחד עבור אלו עם מוגבלויות קשות ומורכבות, וכן לצרף נוספים, שיוכלו לצאת מהב דידות החברתית, לפעילות חווייתית נגישה ומותאמת של חברים עם ובלי צרכים מיוחדים.

השנה בגלל מגיפת הקורונה הקמ פיין ישודר והוא נקרא "ערב הסטנד אפ הגדול, עם כנפיים של קרמבו". זה יקרה בשעה 21:30 בשידורי קשת ,12 ואליו התגייסו בהתנדבות מיטב אמני הסטנד אפ בישראל, בהנחיית איל קיציס וניב סולטן.

לקראת הערב שוחחנו עם סיגל מאירוביץ, אמא של ליה חברת הת נועה עם 16 שיתוק מוחין ומוגבלות שכלית התפתחותית שאינה יכו לה לדבר. ליה פעילה בתנועה שבע שנים כשבשנתיים האחרונות הצט רפה אליה אחותה הצעירה אמה .(12) השתיים יופיעו עם סיגל, אמם, בערב.

"כנפיים של קרמבו מעבירה אצלנו בלב תחושה של חום בלב ומשפחה. כשמצטרפים ממש נשבים בקסם של התנועה, מבינים מה זה כשמגיעים לפעילות. מדובר במקום מיוחד, חבו רה של בני נוער בעולם רגילים לח לוטין והכי מיוחדים שיודעים לראות את האחר כשווה וכחלק מהקבוצה", משתפת מאירוביץ.

"העובדה שהבת שלי שהיא נערה בת 16.5 שיש לה כבר כמה שנים מקום משל עצמה, שהיא הולכת לבד ועולה להסעה ומבלה וחווה ועושה כיף עם בני נוער - היא נדירה מאוד לנערים עם צרכים מיוחדים. פעם בשבוע אני מרגישה אמא לשתי מתבגרות רגילות, כי הן בעיסוקים שלהן ויש לי פעם בשבוע ערב לע צמי כשהבנות שלי הולכות לפעילות יחד וזה כיף ונורמטיבי", היא מוסיפה.

"זה קסם שגם נמשך לאורך הש נים. יש לבת הבכורה שלי, ליה, חונכות שסיימו מזמן את התנועה וסיימו צה"ל והן מיוזמתן באות ונ פגשות איתה ושותות קפה. אמה הצ עירה שהצטרפה, אז היא נוסעת איתנו למחנות ולפעילויות, וכשהיא הגיעה לפעולה של קרמבו היא סומנה כא חות של, ואף פעם לפני זה לא אמרו לה 'אה, את אחות של ליה', אף פעם לא הכירו אותה כאחות, כמי שיש לה אחות גדולה, וזה ממש גרם לה לזרוח", מחייכת מאירוביץ.

כנפיים של קרמבו היא תנועת נוער שמשלבת צעירים עם ובלי צרכים מיוחדים בפעילות משותפת ונגישה ב 80 סניפים ברחבי הארץ עם כ 7,000 פעילים.

אלה בני נוער מכל הרבדים של החברה הישראלית שיוצרים שינוי עמדות ותפיסות שלא נשענות על דעות קדומות והגדרות מראש, לטו בת חברה שוויונית שבה לכל אדם יש מקום ומשמעות.

לתרומות: היכנסו לכפתור קרמבו באפליקציית ביט. לאתר כנפיים של קרמבו או דרך המוקד הטלפוני של פרטנר .054-600-4141

 ?? צילום: כנפיים של קרמבו ?? סיגל מאירוביץ ובנותיה
צילום: כנפיים של קרמבו סיגל מאירוביץ ובנותיה
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel