Israel Hayom

סקר בארה"ב: 68% מהרפובליקנ­ים חוששים שהבחירות זויפו

ההתעקשות של הנשיא היוצא שלא להודות בהפסדו לביידן מחלחלת למצביעיו ● סקר רויטרס: מחציתם מאמינים כי הנשיא זכה בבחירות ● אצל טראמפ עסקים כרגיל: פיטר את מנהל אבטחת הסייבר של הממשל

- יוני הרש,

ההתעקשות של הנשיא היוצא טראמפ שלא להודות בהפסדו לא ממש גורמת לשינוי תוצאת הבחירות, אך נראה כי היא כן מחלחלת למצביעים הרפובליקני­ם.

סקר חדש של סוכנות רויטרס מצא כי כמחצית מהרפובליקנ­ים מאמינים כי טראמפ הוא זה שזכה למעשה בבחירות, וכי אלו נגנבו ממנו בהונאת ענק של הדמוקרטים.

אמנם, 73 אחוזים ממשתתפי הסקר הסכימו כי הנשיא הנבחר ביידן אכן ניצח, בעוד 5 אחוזים בלבד טענו שטראמפ זכה. אלא כאשר עלתה השאלה האם "ביידן ניצח בצדק", השינוי בתגובת הרפובליקני­ם היה חד. 52 אחוזים מהם טענו כי הנשיא היוצא הוא זה ש"זכה בצדק" בבחירות, כאשר רק 29 אחוזים מהרפובליקנ­ים העניקו את הניצחון "הצודק" לביידן. 68 אחוזים מהרפובליקנ­ים הסבירו כי הם חוששים שהבחירות זויפו, זאת בניגוד ל־61 אחוזים מהדמוקרטים וכשליש מהעצמאים.

למרות נתונים אלה, במישור המעשי לא חל שינוי בניסיון לשנות את התוצאות. מזכירת המדינה של מישיגן, ג'וסלין ברנסן, הודיעה אמש כי כל 83 המחוזות במישיגן אישרו את תוצאות הבחירות, ולפיהן ביידן זכה במדינה בפער של כ־6.2 אחוזים.

אישור התוצאות הגיע בתום דרמה שלשום במחוז ויין, המחוז הגדול ביותר במדינה הכולל את העיר דטרויט, אחרי שהרפובליקנ­ים בוועדת הבחירות המחוזית סירבו לאשר תחילה את התוצאות. עד מהרה, הזעם של הנוכחים עשה את שלו - והתוצאות אושרו. טראמפ לא השתכנע, "הדמוקרטים רימו בגדול -

ונתפסו", צייץ הנשיא היוצא והוסיף. "ניצחון רפובליקני!".

אתמול הגיע הדדליין לרפובליקני­ם לדרוש ספירה חוזרת בוויסקונסי­ן, מדינה שבה ניצח ביידן 0.62־ב האחוז. טראמפ ואנשיו הסתייגו מלדרוש את הספירה החוזרת, בגלל העלות כ־9.7 מיליון דולר. לכן הרפובליקני­ם יבקשו ספירה חוזרת חלקית בעיקר במחוזות הדמוקרטיים.

בינתיים, בג'ורג'יה, עוד מדינה שבה זכה ביידן בפער קטן ובה כבר החלה הספירה החוזרת, קיוו לסיים את בדיקת הקולות החוזרת עוד אתמול. מקור בכיר במדינה אמר ל־NNC כי רוב המחוזות החזירו תוצאות שתואמות לחלוטין את הספירה הראשונית.

בתוך כך, הנשיא היוצא טראמפ פיטר את כריסטופר קרבס, מי שניהל את אבטחת הסייבר של הממשל סביב הבחירות.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? קרבס
צילום: אי.פי.אי קרבס
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? ביידן
צילום: אי.אף.פי ביידן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel