Israel Hayom

נא להדק חגורות

תחת חוקי קורונה ולמרות כמות נמוכה של משתתפים, אליפות אירופה בג'ודו תיפתח היום בפראג ● נבחרת הנשים תיעדר בגלל הנגיף, הגברים ינסו לתקן אחרי האכזבה בבודפשט

- עדי רובינשטיין

בלי כמות מכובדת של כוכבים )כולל שגיא מוקי הישראלי שנ שאר בארץ ומחלים מפציעה(, ועם חוקי קורונה נוקשים, הג'ודו הבינ לאומי ימשיך החל מהיום בניסיונו לחזור לשגרה לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו, שעדיין מתוכ ננים להתקיים ב .2021

אליפות אירופה בפראג, צ'כיה, לבטח לא צפויה להיות המרשימה ביותר או ברמה הגבוהה ביותר שידעו התחרויות הללו מאז יצאו לדרך לפני 60 שנה, אבל היא תהיה אולי עוד סימן לכך שהספו רט האולימפי - כנראה - כבר מתחיל לראות את האור בקצה המנהרה.

נבחרת הנשים של ישראל נדבקה כז כור בקורונה ולא יצאה לתחרות, ואליהן נוספו כמובן גם נבחרות אחרות שוויתרו על ההשתתפות שלהן בתחרות מנסיבות כלכליות ורפואיות.

הדבר הוביל לתמונה אופטימית, גם אם חלקית - פחות מ 400 ספורטאים וספורטאיות מרחבי היבשת יתחרו החל מהיום אל מול יציעים ריקים.

נבחרת הגברים הישראלית שלחה נציגות רחבה לאליפות בניסיון לפצות על ההופעה הגרועה בגרנד סלאם בו דפשט לפני כמה שבועות: המדליסט האולימפי אורי ששון )קטגוריית משקל מעל 100 ק"ג(; פיטר פלצ'יק ואיתי גולן )עד ;(100 לי קוכמן )עד ;(90 טוהר בוט בול )עד ;(73 טל פליקר וברוך שמאילוב )עד ;(66 ומתן שני )עד .(60

רף הציפיות של הנבחרת גבוה נוכח ההיסטוריה של ישראל בתחרות הזו, שנ ערכה בעבר גם בישראל.

ועם זאת, כמו כל ענפי הספורט בקו רונה, כל מה שהתרחש לפני שנה לא רלוונטי להערכות של היום: שגיא מוקי שעוד מנסה להתאושש ושומר עצמו לתחרויות החשובות, אורי ששון ופיטר פלצ'יק )ארד באליפות אירופה בת"א ב (2018 שיש לקוות שידגדגו קרב על מדליה, והאחרים שיוכיחו שלא אמרו נואש מהקריירה האולימפית שלהם.

מה שעשוי לספק להם מוטיבציה היא העובדה שאיגוד הג'ודו החליט לפתוח את הקריטריוני­ם עד חודש פברואר נוכח דחייתם של המשחקים האולימ פיים. המשמעות המיידית: הקרב על הג'ודוקא במשקל עד 66 ק"ג עדיין פתוח לכאורה, כאשר ברוך שמאילוב מדורג במקום השישי וטל פליקר במקום ה .14

בהגרלה שנערכה אמש נקבע שמתן שני הצעיר יפתח את האליפות בנב חרת הגברים מול יריב טורקי בסיבוב המוקדם. שמאילוב יתמודד מול בוגדן איאדוב האוקראיני, פליקר יפגוש את לוקאס סאה הפיני.

בהמשך האליפות: בוטבול יפתח מול קסווארי מורקה הפולני, גולן יפגוש בסיבוב המוקדם את קריסטאן טוט' ההונגרי, קוכמן יתמודד מול נמניה מאדוב הסרבי.

פיטר פלצ'יק צפוי לפגוש בסיבוב הראשון יריב מוכר עבורו - בנג'מין פל טשר האירי ואורי ששון ימתין בסיבוב השני ליריב פולני או אוסטרי.

 ?? צילום: איגוד הג'ודו ?? אימון הנבחרת אתמול בפראג. הספורט האולימפי מתאושש
צילום: איגוד הג'ודו אימון הנבחרת אתמול בפראג. הספורט האולימפי מתאושש
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel