Israel Hayom

אירוע המוני

בנבחרת ספרד לא ישכחו את ה 0:6 שהנחילו לגרמניה, גם אם מדובר רק במחזור השישי בליגת האומות ● בזמן שבמדינה נלחמים בעליית נגיף קורונה, המאמן לואיס אנריקה סיפק להם רגע היסטורי: "לילות כאלו קורים פעמים מעטות"

- סאל אמרגי

1 דווקא בזמן שהמניות שלה בקרב האוהדים בירידה, נבחרת ספרד רשמה את הניצחון המדהים ביותר שלה במאה שנות היסטוריה: שישה שערים מול גרמניה. אני חוזר, שישה. ההלם משותף לכולם, אך בזמן שיש עצב במאנשאפט, שספגה כמות שהיא לא זוכרת מאז 1931 מול אוס טריה, בספרד קיבלו את זריקת התק ווה והאופטימיו­ת ברמה הכללית בגלל הקורונה ובעיקר ברמה הספורטיבית, אחרי האכזבות הגדולות של הנבחרת ושל הנציגות בליגת האלופות.

"זה אחד מהלילות שבהם הכל התבצע כמתוכנן. לילות כאלו קו רים פעמים מעטות", אמר המאמן לואיס אנריקה אחרי הניצחון המו חץ, שיש לו יותר ערך מההעפלה לליגת האומות. זו התוצאה הכי גדו לה של ספרד מול אלופת העולם אחרי ה 6:1 מול ארגנטינה במשחק הידידות בשנת .2018

פראן טורס, השלישי שמב קיע שלושער נגד גרמניה מאז איחו דה, שוב הוכיח כמה חכמה היתה מנצ'סטר סיטי כששילמה רק 25 מי ליון יורו לוולנסיה. לשם הדוג מה, בפברואר ברצלונה שילמה רק שבעה מיליון פחות עבור מרטין בריית'וויט כדי שיחמם את הספסל בקאמפ נואו.

"כל שחקן חולם להבקיע שלוש ער, ועוד יותר נגד קבוצה כמו גרמ ניה", אמר טורס, שבגיל 20 הוא נחשב לכוכב עולה באירופה.

בלי השמות הגדולים של תקופת הזהב שלה, היום ספרד היא שילוב של ותיקים כמו סרחיו ראמוס ובו סקטס, דור המעבר הבשל כמו מו ראטה, קוקה, קנאלס וטיאגו הפ צוע, והצעירים שפורצים בזכות הכישרון: אויירסאבל, רודרי, פראן טורס, אנסו פאטי )שנפצע אחרי בכורה מדהימה בגיל ,(17 פביאן רואיס, דני אולמו, אוניי סימון, אדמה ופאו טורס.

הניצחון ההיסטורי לא מבטיח תא רים, אך מעניק ללואיס אנריקה מרחב של שקט ואמון, כפי שהוא עצמו מע ניק לשחקנים שמגיע להם.

כך למשל, אף שיש לו שני שוערים שמשחקים בפרמייר ליג - דה חאה וקפה, הוא בחר בין הקורות דווקא באוניי סימון של אתלטיק בילבאו. בגרמניה מתמודדים עם טראומה. המאמן יואכים לב הודה בסיום: "לא ניצחנו שום התמודדות אישית, לא היינו מאורגנים ועשינו הרבה דברים בצורה רעה. אין ספק שעלינו להשת פר מאוד. זה הפסד גדול, אך לא צריך לקבור את עצמנו".

על עתידו אמר הגרמני: "מקום הע בודה שלי לא מדאיג אותי". החדשות הרעות לספרד הן הפ ציעות. מצד אחד, ריאל מדריד חוששת שהקפטן סרחיו ראמוס לא יהיה כשיר בשבת מול ויאריאל ובר ביעי מול אינטר. גם חברו בהגנה וארן חזר פצוע מהנבחרת.

מצד שני, בברצלונה הפציעה של בוסקטס מצטרפת לרשימה הארו כה שכוללת את אומטיטי, אנסו פאטי, אראוחו וקוטיניו. המבחן הבא שלהם נראה מפחיד: אתלטיקו מדריד באצטדיון המטרופוליט­נו.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? הספרדים חוגגים מול מנואל נוייר וגרמניה. תוצאה היסטורית
צילום: אי.פי.אי הספרדים חוגגים מול מנואל נוייר וגרמניה. תוצאה היסטורית
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel