Israel Hayom

כוכב הדרום

ברזיל המושלמת ● אקוודור שמסתדרת גם בלי ג'ורדי קרויף ● וניקו גונסאלס שהפך בארבעה ימים ללהיט של ארגנטינה ● מוק' המונדיאל בדרום אמריקה: תמונת מצב

- דור הופמן

המושלמת. ארבע שנים וחצי בת פקיד, ומה שזוכרים בעיקר בעידן המאמן צ'יצ'ה בברזיל הוא עדיין ההפסד ההוא לבלגיה. כמובן, משום שזה היה רבע גמר מונדיאל אבל בעיקר כי ההפ סד שבר את השגרה של הסלסאו.

ה 1:2 ההוא נותר עדיין ההפסד הר שמי היחיד של ברזיל תחת צ'יצ'ה. היו לו עוד שלושה זניחים במשחקי ידידות, אבל חוץ מזה - 48 משחקים שהולידו 38 ניצחונות ו 10 תוצאות תיקו. ברזיל שלו מנצחת כמעט הכל, כמעט תמיד, איך שצריך, בלי להגזים ובלי לנקר עי ניים. אתמול מול אורוגוואי, בלי ניימאר, ארתור ורישארליסו­ן הם עשו 0:2 וסימנו וי נוסף. לברזיל מאזן מושלם אחרי אר בעה מחזורים, היא נראית חזקה ובטוחה, אבל אוהדיה מזכירים - תמיד כשהיה קל באימונים, היה קשה מאוד בקרב על הגביע העולמי.

המרשימה. את הסיפור של אקוודור כולם כבר מכירים. ג'ורדי קרויף היה מי שנבחר להוביל את הפרויקט השאפתני, אבל רגע לפני שהכל התחיל הקורונה הגיעה וההולנדי נטש את הספינה לפני שנכנסה למים. על מנת שלא תטבע, אקוודור מינתה למאמן את גוסטבו אלפארו, ארגנטינאי עם רזומה אפור - עכבר, ולא רק שהנבחרת צפה - היא עפה. אחרי הפסד 0:1 לארגנטינה במח זור הראשון, הטריקולור של דרום אמרי קה נתנה רביעייה לאורוגוואי, שלישייה בבוליביה ושיא השיאים - 1:6 היסטורי אמש מול קולומביה - הניצחון הגבוה בתולדותיה במוקדמות מונדיאל. כנראה שגם חילופי מאמנים בדקה ה 90 לא יעצרו את הפריחה של אקדווור.

עם נבחרת צעירה שהגיעה לחצי גמר מונדיאליטו ב ,2019 שלוש נציגות בשמינית גמר ליברטדורס לראשונה בהיסטוריה וכוכבים צעירים כמו מויסס קאייסדו וגונסאלו פלאטה העתיד של הנבחרת נראה מבטיח ומדאיג. מדוע? כי את מוקדמות מונדיאל 2018 אק וודור פתחה טוב יותר - עם 12 מ 12 - וזה לא הספיק.

התגלית. עד לפני שבוע ניקו גונסא לס היה עוד שם גנרי שמעבה את הסגל הארגנטינאי, בדיוק כמו ניקו דומינ גס, גידו רודריגס, נהואן פרס ואלחנדרו גומס. איש לא ציפה ממנו לדבר, אלא שצירוף של פציעות וחיסורים שלח אותו להרכב מול פראגוואי וכוכב חדש נולד. בתוך ארבעה ימים כבש שחקנה של שטוטגרט שער בכורה מול הפראגוואים ואתמול הכפיל את מאזנו ב 0:2 על פרו. הוא שיחק כמגן שמאלי וקשר שמאלי, לפעמים הפך חלוץ ובקרנות היווה סכנה מתמדת על שער היריבה. משחקן כמעט אלמוני למי שאינו עכבר של כדורגל ארגנטינאי הפך גונסאלס בארבעה ימים לאיש שאומה שלמה מעריצה.

"ליאו מסי נמצא בסגל רק כי הוא חבר של ניקו", צייץ מישהו, כי כך עושים בארגנטינה לאיש שכובש בתכול לבן.

 ?? צילום: רויטרס ?? ניקו גונסאלס. ארגנטינה מאוהבת ביהלום שעושה הכל
צילום: רויטרס ניקו גונסאלס. ארגנטינה מאוהבת ביהלום שעושה הכל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel