Israel Hayom

גינויים חריפים בעקבות השוואת רה"מ להיטלר: "נחצה קו אדום"

תגובות מכל קצוות הקשת הפוליטית בעקבות התבטאות פעיל תנועת "קריים מיניסטר", שהשווה בין נתניהו לצורר הנאצי - ולא התנצל ● מיקי זוהר: "ביקשתי מהמשטרה שתבדוק את המקרה"

- יורי ילון, גדעון אלון ודניאל רוט־אבנרי

סערה במערכת הפוליטית בעקבות התבטאותו של פעיל המחאה סדי בן שטרית, מת

נועת "קריים מיניסטר", שהשווה את התנהלותו של רה"מ נתניהו לשנות ה־03 בגרמניה.

בסרטון הווידאו, שעורר תגובות זועמות ברשת, נצפה המפגין אומר כי "בשנות ה־03, היה צורר ליהודים, הוא היה בגרמניה - והוא התנהג בדיוק כמוך. הוא שיסה, הסית והרס".

בן שטרית לא התנצל או התחרט על דבריו, ואף הבהיר כי "ההשוואה במקום", וכי הוא "בן אדם פרטי שמבטא את כאבו האישי".

נשיא המדינה גינה את הדברים ואמר כי "שיח שכזה מזעזע את יסודות הבניין המשותף שהקמנו ועל כולנו להוקיע אותו".

שר הביטחון בני גנץ גינה בתוקף את ההשוואה ואמר כי "אין מקום בחברה הישראלית להשוואות מהסוג הזה שפוגעות בזכר השואה. גם אם יש חוסר הסכמה עם דרכו של נתניהו, לא זו הדרך להביע זאת", הבהיר.

יו"ר הכנסת יריב לוין תקף את תנועת המחאה וקרא להפסיק עם ההסתה נגד רה"מ ומשפחתו: "מובילי המחאה חצו שוב כל גבול אפשרי. להשוות את ראש ממשלת ישראל לצורר הנאצי האיום, הוא דבר מזעזע שאסור לעבור עליו לסדר היום". לדבריו, "זוהי התבטאות אלימה ומסיתה שבינה לבין חופש הביטוי אין דבר וחצי דבר" וכי "יש להפסיק מייד את מיצגי השנאה הוולגריים המכוונים נגד ראש הממשלה ובני משפחתו". יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), קרא למשטרה לבדוק את המקרה: "סדי בן שטרית הופיע להפגין גם ליד ביתי והשתמש בביטויים מכוערים כלפיי כולל הוצאת דיבתי רעה. תבעתי אותו על כך והעניין יתברר בקרוב. אמירותיו המכוערות נגד ראש הממשלה תוך כדי השוואתו להיטלר הן חציית קו אדום. אני מצפה מהמשטרה לבדוק את המקרה החמור הזה".

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר בתגובה: "הקיבוצניקי­ם אינם נאצים, משטרת ישראל איננה הגסטפו ונתניהו איננו היטלר. התנועה קוראת לאזרחי ישראל לא ליפול לשיח המסית והמפלג של הנאשם מבלפור וחייליו בארגון הפשע".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel