Israel Hayom

שיא חדש בארה"ב: 195 אלף נדבקים - ביממה אחת

- אלי לאון

שרד הבריאות לשלב אותם בצוותי ההסברה הנוגעים לחיסון החדש, לאור ניסיונם בהתמודדות עם הססנות חי סונים וסרבנות חיסונים.

פרופ' גרוסמן ציין: "אני לא יכול להעלות בדעתי שמישהו יכלול מתן חיסון באוכלוסיית ילדים אם זו לא נחקרה. אף אחד לא יאשר חיסון בי לדים על סמך נתוני מבוגרים".

פרופ' גרוסמן אף מזהיר כי "נראה שיהיו הססנות והתנגדות לחיסון מצד חלק לא מבוטל מהאוכלוסיי­ה. 20% אמרו בסקרים שהם לא מתכוונים לה תחסן, ויש המון מידע רע ברשתות החברתיות וחששות גדולים של חל קים באוכלוסייה".

בימים אלו אמורה לדון הוועדה המייעצת למחלות זיהומיות וחיסונים, גוף מייעץ למשרד הבריאות, בנושא תעדוף קבוצות הסיכון. דיון דומה הת

קיים בצוות לטיפול במגיפות, שם דובר על אוכלוסיות בסיכון )חולים עם מחלות רקע( ועובדי בריאות, לר בות עובדי בתי אבות, כקבוצה נוספת.

ד"ר טל ברוש, מזכיר הצט"מ ומ נהל היחידה למחלות זיהומיות באסו תא אשדוד, הסביר: "בפיתוח תרופות וחיסונים זה מקובל שמתחילים במבוגרים ועוברים לילדים, שנ חשבים אוכלוסייה רגישה יותר".

"נצטרך לקבל החלטות"

לדבריו, "נצטרך לקבל החלטה אם לחכות עם חיסוני הילדים עד שיהיו תוצאות מחקר בילדים, או שנחליט שלאור התוצאות במבוג רים, ניתן את החיסון לילדים. אני לא יכול עדיין לחוות דעה, נדון עם מומחים ונראה איך רשויות אחרות בארה"ב ובאירופה נוהגות".

הוא הוסיף כי אין ספק שמצפה בקרוב אתגר גדול, שהרי "בשבועות ובחודשים הקרובים יתחיל עליהום של מתנגדי חיסונים ויהיו 'חכמים' שינסו להפחיד. יהיה אתגר לשכנע את האוכלוסייה, לבצע הסברה טובה, ואני מקווה שיהיה תמריץ להתחסן".

ד"ר ברוש סיכם כי "אין סיכוי שי חסנו אוכלוסייה בלי שיהיו מספיק ראיות שזה לא מזיק. מצד אחר, לפע מים במצב מגיפה - גם אם לא בדקתי את כל האוכלוסיות - אפשר להתייחס לבן 15 כאל מבוגר ולקבל החלטה, אך זה דיון תיאורטי ומוקדם".

בארה"ב מתלבטים כיצד לה תמודד עם עונת החגים, שכוללת את חג ההודיה השבוע ואת חג המולד בחודש הבא, על רקע שיא בתחלואה היומית - כ 195 אלף חולים בשישי. באותו יום מתו יותר מ 1,800 חולים מהנגיף.

כמו כן, יותר מ 82 אלף חולים מאושפזים, גם כן שיא. החשש הוא שמספר הנדבקים יעלה עוד אם משפחות יתכנסו לחגוג את חג ההודיה בחמישי, והמצב עוד יחמיר בשל חג המולד.

 ?? GettyImage­s ??
GettyImage­s
 ??  ?? ניסוי קורונה בארה"ב
ניסוי קורונה בארה"ב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel