Israel Hayom

הפיצוץ הבא: המינויים במשרד המשפטים

על רקע התקציב, המאיים על המשך ימיה של הממשלה, בכחול לבן מעריכים שבליכוד יתנגדו לכל מינוי שיביא השר ניסנקורן ● בליכוד הבהירו: "אנחנו נגד בחירות" ● הערכה: הנושא יגיע לבג"ץ

- יהודה שלזינגר ודניאל רוט אבנרי אמנון לורד בהכנת הידיעה השתתף ירון דורון

סוגיית תקציב המדינה עדיין מאיימת לפרק את הממשלה, אך גורמים בקואליציה מעריכים כי גם אם זו כבר תיפתר, המשבר הקואליציונ­י הבא ממתין מעבר לפינה ועלול להיות חריף יותר - המינויים המשפטיים.

אחרי ההוראה של היועמ"ש למ נות חשב כללי, אומרים בכחול לבן כי הסכר נפתח וכי בשבועות הק רובים הם מתכוונים להביא עשרות מינויים בתחומים שונים כדי לאייש את התפקידים החסרים.

בכחול לבן מעריכים כי בליכוד יתנגדו לכל מינוי שיביא שר המ שפטים אבי ניסנקורן במשרדו, דו גמת מנכ"ל משרד, פרקליט מדינה ועוד, ואומרים כי הם לא מתכוונים להיענות לרצון הליכוד. ההערכה היא כי הפיצוץ סביב המינויים המ שפטיים עלול להגיע לבג"ץ - ומשם לפירוק הממשלה.

אחרי שבשבוע החולף הורה היועמ"ש למנות חשב כללי, יובאו היום לישיבת הממשלה כמה מינויים לאישור, ובהם מינוי של מנכ"ל למ שרד ראש הממשלה החליפי שעורר סערה, מינוי חשב כללי ומינויים נו ספים ברשות שדות התעופה, בש גרירות אתיופיה ובמשרד הכלכלה.

בסוף השבוע הסבירו בכחול לבן את דיל "חשב תמורת מנכ"ל" שעורר סערה: "מינוי מנכ"ל למש רד ראש הממשלה החליפי לא יותר חשוב ממינויים אחרים. ההודעה של היועמ"ש על ההכרח במינוי חשב כללי נתנה לנו אור ירוק לפתוח את המינויים שכבר הרבה זמן אנחנו רו צים לקדם, אבל בליכוד מתנגדים. אנחנו מביאים היום לממשלה שלו שה מינויים שלנו. זה לא דיל".

בכחול לבן ערים לביקורת על מינוי מנכ"ל משרד ראש ממשלה חליפי ועל הטענות כי מדובר במינוי מיותר, ואומרים: "זה תפקיד חשוב. הוא אמור לוודא את הצלחת פעי לות המשרדים של כחול לבן במאבק התקציבי. שום דבר לא משתנה בתקן שלו, לא השכר שלו ולא הרכב שלו. שום דבר. הוא צריך אישור ממשלה לתפקיד מנכ"ל כמו כל מנכ"ל של משרד ממשלתי".

בליכוד התייחסו בסוף השבוע לפרסום בחברת החדשות, שלפיו בני גנץ אמר לאנשיו כי הממשלה בדרך לפירוק, וכי "הגירושים בדרך". לדבריהם, "אנחנו נגד בחירות. אם בני גנץ רוצה לפרק את הממשלה - שיפרק".

"שתזיק כמה שפחות"

בתוך כך, אמש נמשך גם המאבק בין הליכוד לימינה, אחרי שהשרה מירי רגב אמרה בראיון ל"פגוש את העיתונות" כי "בנט מנסה להסתיר שסמוטריץ' גזען והומופוב". רגב הוסיפה כי "סמוטריץ' פגע בפריפ ריה כשר התחבורה, ואני מתקנת את זה". סמוטריץ' הגיב לדברים ואמר: "לא חושב שיש מישהו שמתפלא ששיח ירוד כזה מגיע ממירי רגב. ועדיין, אשמח לסייע לה להכיר את משרד התחבורה כדי שתזיק כמה שפחות".

בתוך כך, לידי "ישראל היום" הגיעו הדברים שכתב השר הנדל לקבוצה הסגורה של כחול לבן, ול פיהם הוא מבהיר כי הוא מתכנן לה חרים את ישיבת הממשלה. בהודעה הוא לא מעלה את ענייני המינויים כסיבה להחרמת הישיבה, אך אנשיו בוחרים שלא להכחיש סיבה זו.

בתוך כך, מאות מפגינים מתנו עת הדגלים השחורים הגיעו אתמול להפגנה בקיסריה, לא הרחק מביתו של רה"מ נתניהו. אל מול מתנגדי נתניהו עברה שיירת מכוניות עם שלטים ודגלים בעדו.

 ?? צילום: מארק ישראל סלם ?? נתניהו וגנץ. בפני מחלוקת נוספת
צילום: מארק ישראל סלם נתניהו וגנץ. בפני מחלוקת נוספת
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel