Israel Hayom

"שברים רבים": מצב הילד שננשך בידי תנין - קשה

אימה בערבה: בן 5 הכניס את ידו לבריכת תנינים בניגוד להנחיות - וננשך ● המטפלת של סבתו הצילה את חייו ● עובד המקום: "היסטריה מיותרת"

- רונית זילברשטיין

אירוע מחריד בערבה: תנין נשך אתמול ילד בן 5 בידו בחוות התנינים "קרוקולוקו" הסמוכה ליישוב עיר אובות. הילד נפצע באורח קשה ופונה באמצעות מסוק מד"א לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. בעל המקום נחקר בחשד לגרימת חבלה בר שלנות וניהול עסק ללא רשיון.

אמו של הילד הפצוע, בת מיעוטים מהמרכז השוכרת יחידת דיור באחד המושבים בערבה, סיפרה כי הילד רץ לעבר בריכת התנינים כדי ללטף אחד מהם. התנין תפס את ידו בפיו ונשך אותה. המטפלת של סבתו הנכה, שנ לוותה אליהם, הצליחה למשוך אותו - וככל הנראה הצילה את חייו.

ד״ר יורי קלסוב, רופא במערך לכי רורגיה אורטופדית שטיפל בילד סיפר כי מדובר בפגיעה קשה שתדרוש כמה ניתוחים. "הילד הוכנס מייד לחדר הני

תוח. הוא נותח בידו על ידי צוות המערך רופאים אורטופדים שביצעו תיקונים לשברים הרבים שנגרמו ליד מהנשיכה וכן על ידי מומחה לכלי דם. הניתוח הוגדר בהצלחה והיד חיונית, אולם יד רשו ניתוחים נוספים".

לדברי קב"ט מועצה אזורית הערבה התיכונה אורי לב, "ההנחיות שניתנו בכניסה לאתר הן לא להתקרב לגדר ולבריכות ולצפות בתנינים ממרחק של לפחות מטר אחד. הנחיות אלה תורגמו לילד בערבית על ידי אמו".

הקב"ט לב מספר כי מתחקור ראשו ני עלה שהילד שוטט לבדו ליד ברי כות התנינים, והתקרב לבריכת התנינים הצעירים בניגוד להנחיות. "אז הוא הכ

ניס את ידו מבעד לגדר, ואחד התנינים הצעירים תפס את כף ידו בשיניו. הילד נמשך במהרה על ידי המטפלת, שהב חינה במתרחש. מתנדבי מד"א מתחנת ספיר הגיעו מהר לאזור, חבשו את היד המדממת )מהנשיכה ומהגדר( ואף שמו לילד חוסם עורקים".

חובש רפואת החירום גדי גוהר והפ רמדיק דני אביב ממד"א סיפרו: "בסיוע כוח רפואי של צה"ל, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים והוא פונה באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע במצב בינוני עד קשה".

יצוין כי בחוות "קרוקולוקו" מגדלים, בין השאר, תניני יאור, הנפוצים באפרי קה. תנין בוגר מזן זה עשוי להגיע לאורך של כחמישה מטרים, אולם למזלו של הילד שננשך - במקרה הזה היה מדובר בתנין צעיר ולא גדול במיוחד.

עובדי החווה טענו כי המקרה נופח מעבר לפרופורציה. "יש פה היסטריה מיותרת", טען אחד העובדים.

 ??  ?? חוות התנינים קרוקולוקו. בתמונה הקטנה פינוי הילד
חוות התנינים קרוקולוקו. בתמונה הקטנה פינוי הילד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel