Israel Hayom

לא עוצר: הביטקוין זינק ב 16% בשבוע ל 18.7 אלף דולר

שווי מטבעות הכרייה הדיגיטליים זינק מעבר לחצי טריליון דולר, והביטקוין מוביל את השוק ● מנכ"ל "ביטס אוף גולד": "שיאים חדשים בשנה הבאה"

- גלעד צוויק

המטבע הדיגיטלי ביטקוין מתעורר ומתקרב לשבור את שיאו מלפני כשלוש שנים. נכון לא תמול בערב שווי הביטקוין עמד על כ 18.7 אלף דולר למטבע - מרחק נגיעה מהשיא של 19,650 דולר לי חידה, שנרשם בדצמבר .2017

שווי המטבע זינק ביותר מ 16% בתוך שבוע ורשם זינוק של כ 400% מאז השפל בחודש מארס האחרון, שבו הוא צנח אל סביבות ה 3,600 דולר למטבע. הקפיצה הנוכחית בערך הביטקוין נרשמה רבות הודות להודעתה של פייפאל כי תאפשר לה חזיק בביטקוין ובמטבעות דיגיטליים נוספים בארנק שלה, וגם באפליקציית התשלומים שלה - "ונמו".

מטבעות דיגיטליים נוספים רוש מים קפיצה מרשימה, בראשם XRP עם זינוק של כ 40% בשבוע האחרון ולייטקוין עם יותר מ .32% מטבע ה EOS מתאושש גם הוא עם עלייה של כ 13% בערכו בשבוע האחרון, והוא נסחר כעת קרוב ל 3 דולר לאחר שהגיע בשיאו ל 22.89 דולר ליחי דה באפריל .2018 השווי הכולל של הסחר במטבעות דיגיטליים מסתכם ביותר מ 530 מיליארד דולר, נכון לאתמול בערב.

יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד - החברה הגדולה בארץ לסחר במ טבעות דיגיטליים - משוכנע שב שנה הבאה הביטקוין ישבור שיאים חדשים. "העלייה הנוכחית צפויה בעקבות אירוע חציית הבלוק, שבו הפרס עבור הכורים נחתך בחצי, ולכן הם צריכים לחפות על הירידה בש ווי הפרס באמצעות עליית שערים", אומר רואש ל"ישראל היום".

"כפי שקרה ב ,2017 לאחר החציה שנה לפני כן, אנו צופים שב 2021 נשבור שיאים חדשים, וששער הבי טקוין ימשיך לעלות".

לדברי רואש, "זרז נוסף לעליית השערים הוא שגופים מוסדיים ושח קנים גדולים הגבירו את התעניינותם בשוק, כאלטרנטיבת השקעה מעבר לשוק המניות, שהקורונה ערערה את יציבותו. נוסף על כל אלו, רגולטו רים בעולם, ובהם הרגולטור האמרי קני, האיצו את הרגולציה על מטבעות הקריפטו ובכך הוודאות הרגולטורית בשוק המטבעות הווירטואלי­ים גדלה. בנקים רבים בעולם מתחילים לה בין שעבור המשקיעים זו אלטרנטי בה טובה להשקעה, ולכן אנו מחכים

ומצפים מהרגולטור הישראלי לעמוד בקצב, לאשר את צו איסור הלבנת הון, ומבנק ישראל להסיר את הח סמים שמעמידים הבנקים ללא שום סיבה נראית לעין".

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, מבקש מנגד להנמיך צי פיות: "שער הביטקוין עולה ויורד כל הזמן, ממגוון סיבות או גם ללא כל סיבה. אין צורך להתרגש מכל תנו דה בשער.

"עם זאת, העלייה האחרונה מחז קת את ההבנה שיש כאן משהו מע ניין, שצריך להבין אותו ולחשוב איך אפשר לממש את הפוטנציאל הגלום בו. אחד הגורמים המעכבים כיום את היכולת למנף את הטכנולוגיה של ביטקוין לצורך צמיחת המשק, הוא קשיים רגולטוריים. הגיע הזמן שהר שויות בישראל תפעלנה להסרת חס מים לאימוץ החדשנות הזו".

 ??  ??
 ??  ?? מני רוזנפלד
מני רוזנפלד
 ?? צילומים: גלעד אילוז ?? יובל רואש
צילומים: גלעד אילוז יובל רואש

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel