Israel Hayom

"וונדר וומן :"1984 מקריבים את הרווח, מקבלים קהל

מה עמד מאחורי ההחלטה של אולפני וורנר לשחרר את סרט ההמשך בכיכובה של גל גדות לשירותי הסטרימינג? ● והאם מדובר בהחלטה נכונה? ● "הוליווד כולה תבחן את מה שיקרה עם הסרט", אומר אנליסט, "הדינמיקה הכלכלית של הוליווד משתנה"

- דודי כספי,

"הוליווד כולה תבחן מה יקרה עם 'וונדר וומן ,'1984 כמה הוא יכניס בשירותי הסטרימינג ואיך אפשר יהיה לאמוד זאת", אומר פול דרגרב דיאן, אנליסט מדיה שמתמחה בקופות בתי הקולנוע עבור חברת הדגימה השיווקית האמריקנית "קום סקור", בעקבות ההודעה של אולפני האחים וורנר בשבוע שעבר כי הסרט השני על גיבורת העל ייצא לשירותי הסטרימינג HBO מקס לקראת סוף דצמבר.

"וונדר וומן" בכיכובה של גל גדות יצא ב ,2017 והפך להצלחה קופתית אדירה עם הכנסות של 820 מיליון דולר בקופות. היה זה הישג מכונן: סרט עתיר תקציב בכיכובה של אישה ובבימויה של אישה, פטי ג'נקינס. הסרט גם היה המ קפצה של גל גדות לתהילה עולמית.

סרט ההמשך, "וונדר וומן ,"1984 נעשה בתקציב של 200 מיליון דולר ואמור היה לצאת בקיץ האחרון, כשהוא נושא על גבו ציפיות אדי רות. אלא שהקורונה שפרצה בתחילת 2020 הביאה לדחיות חוזרות ונשנות של יציאת הסרט. בסוף השבוע שעבר הכריז תאגיד וורנר מדיה, שבבעלותו אולפני האחים וורנר, כי הסרט ייצא לקראת סוף דצמבר לשירותי הסטרי מינג של ,HBO וכן יוקרן במעט בתי הקולנוע הפתוחים בארה"ב תחת כללי הריחוק החברתי. מדובר בפשרה שתב טיח את יציאתו של אחד הסרטים המ דוברים ביותר של ,2020 אם כי רבים בהוליווד ראו זאת כצעד לא פשוט, שמעיד על שינויים מרחיקי לכת בת עשיית הקולנוע.

גל גדות כתבה ל 46 מיליון עוקביה באינסטגרם כי "זו לא היתה החלטה פשוטה. אנו מרגישים שהסרט מעולם לא היה כה רלוונטי, ומקווים שהוא יע ניק מעט אושר, תקווה ואהבה לליבכם".

יו"ר וורנר מדיה, ג'ייסון קילאר, הסביר כי "המהלך מעניק למעריצים בחירה כיצד לצפות בסרט, וכן מע ניק לבעלי בתי הקולנוע מוקד משי כה לקהל בתקופה שבה רבים זקוקים לדבר שכזה".

נראה כי ההחלטה על ההפצה הלא שגרתית של הסרט היא לא רק בשל שיקול כלכלי, אלא צעד תדמיתי. וור נר מנסים להבטיח את המשך קיום בתי הקולנוע כדי לא להפחית מהיוקרה של חוויית המסך הגדול, ובמקביל משתמ שים בסרט כאסטרטגיה להשיג מנויים לשירות הסטרימינג של HBO שהושק לפני חצי שנה.

וורנר דיווחו לאחרונה על 28.7 מי ליון מנויים לשירות, מתוכם רק 8.6 מנויים בתשלום. השאר הם מנויים של HBO בכבלים ויש להם גישה גם לתו כני הסטרימינג. לשם השוואה, שי רות הסטרימינג דיסני פלוס השיג 73 מיליון מנויים בעולם בשנה. לענקית הסטרימינג נטפליקס יש קרוב ל 200 מיליון מנויים.

"צפייה בסטרימינג היא חידה", מס ביר האנליסט דרגרבדיאן, "אין לדעת מה עומד מאחורי הנתונים שנטפלי קס ודומותיה מפרסמות. האם צפו בדקה מהסרט? בכולו? כמה אנשים צפו יחד? השקיפות של כמה רכשו כרטיס לסרט וצפו - כמו שיש בבתי הקולנוע - נעלמת".

להערכתו של דרגרבדיאן, לגדות, שנמנית עם מפיקי סרט ההמשך, היתה יד באישור המהלך. "גל גדות נחש בת בתעשייה לשגרירה נהדרת לשוק הקולנוע הבינלאומי, כוכבת הוליוודית בעלת משקל ואמירה מהסוג שקשה לייצר כבר כיום", הוא אומר.

לדבריו, "וורנר כבר קיבלו החלטה דומה והעדיפו את הקהל על פני רווח כלכלי, כשהוציאו בסוף הקיץ את 'טנט' של כריסטופר נולאן". הסרט הכניס רק 56 מיליון דולר בארה"ב ועוד כ 300 מיליון בעולם. "הדינמיקה הכלכלית כולה משתנה, וזה קורה מוקדם משצ פינו", הוא מסכם.

 ?? צילום: אי.פי ?? "היתה לה יד בהחלטה". גל גדות ב"וונדר וומן "1984
צילום: אי.פי "היתה לה יד בהחלטה". גל גדות ב"וונדר וומן "1984

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel