Israel Hayom

גאה כמו תרנגול

ז'וזה מוריניו פגש אתמול בפעם ה 24 את פפ גווארדיולה ולימד אותו שיעור ביעילות ● למרות שליטה מוחלטת של סיטי, טוטנהאם ניצחה 0:2 סולידי ועלתה למקום הראשון בפרמייר ליג ● הערב: ליברפול הפצועה בקרב צמרת מול לסטר

- דור הופמן

יומיים אחרי שהאריך את החו זה שלו במנצ'סטר סיטי עד ,2023 פפ גווארדיולה קיבל אמש עוד תזכורת לכך שהוא והקבוצה שלו אכן צריכים עוד זמן כדי להתחבר ולהיכנס לעונה הזאת. מול טוטנהאם בלונדון, במפגש ה 24 שלו מול ז'וזה מוריניו, המנג'ר הספרדי שוב ראה את הקבוצה שלו שולטת ומוסרת, בועטת ומג ביהה, חודרת וחותכת, אבל לא מצ ליחה לשים את הכדור ברשת ומא בדת נקודות.

עבור טוטנהאם, קבוצה שחיה על התקפות מתפרצות, סיטי היתה טרף קל ונוח. שערים של יונג מין סון בפתי חה ושל ג'ובאני לו צ'לסו במחצית הש נייה נתנו לה 0:2 ושלחו אותה - כרגע רק זמנית, אבל עבור טוטנהאם מדובר באירוע סמלי וחשוב - לראש הטבלה.

באופן אבסורדי משהו, מגיפת השע רים שתקפה את הפרמייר ליג פסחה על מכונת השערים של סיטי. בחמשת מש חקיה האחרונים היא כבשה רק שער אחד, לא יותר, ועקב כך איבדה נקודות בש לושה מחמשת המשחקים האלה. אתמול ראחים סטרלינג וסרחיו אגוארו לא עברו מבחן כשירות והתחילו את המשחק הזה על הספסל, וכך משימת הכיבוש היתה באחריות פראן טורס, גבריאל ז'סוס, ריאד מאחרז וקווין דה בריינה. העניין הוא שאת מה שהחבורה המוכשרת הזאת לא הצליחה לעשות באלפי מסירות, טו טנהאם עשתה בשלוש-ארבע.

כבר אחרי חמש דקות היא הדגימה את היעילות הזאת, כשטאנגי אנדומבלה שלח כדור עומק שחתך את ההגנה של הסיטיזנס ואיפשר ליונג מין סון לכבוש את התשיעי שלו העונה. סיטי המשי כה לנסות לחצוב את דרכה לשער של הוגו לוריס, וגם כשכבר הצליחה לעשות זאת גול של אמריק לאפורט נפסל בשל נגיעת יד של גבריאל ז'סוס.

טוטנהאם בינתיים המשיכה בשלה, ובדקה ה 65 יצאה לעוד התקפת בזק שבסיומה הארי קיין, מלך בישולי הפר מייר ליג, העלה את המאזן שלו לתשעה כששלח את ג'ובאני לו צ'לסו לכבוש את ה 0:2 בנגיעה הראשונה שלו בכ דור. סיטי המשיכה לחפש את השוויון, אך נדמה שגם אם המשחק הזה היה נמשך עד עכשיו, היא לא היתה מו צאת אותו. זה נגמר ב 0:2 לטוטנהאם, שרושמת ניצחון רביעי ברציפות. סיטי כבר שמונה נקודות מהפסגה.

לפני שטוטנהאם שאפה אוויר פסגות, שכנתה צ'לסי נהנתה מהמקום הרא שון לכמה שעות טובות. הקבוצה של פרנק למפארד התארחה אצל ניוקאסל, ובמשחק סולידי שלה האריכה לשישה את רצף הניצחונות שלה בכל המסגרות עם 0:2 נוח ומרשים. כבר בדקה הע שירית הבלוז עלו ליתרון משער עצמי של פדריקו פרנדדס, ורק אחרי סדרת החמצות גדולות טימו ורנר בישל בדקה ה 65 את ה 0:2 של תמי אברהם. צ'לסי, שגם שמרה על שער נקי במשחק חוץ, תבחן את הרצינות שלה בשבוע הבא - אז תארח את טוטנהאם.

בזמן שהמקום הראשון מחליף ידיים במהירות מסחררת והערב יכול לקבל אליו בחזרה את לסטר סיטי, שתתארח באנפילד אצל ליברפול פצועה וחבולה, אסטון וילה כבר שכחה איך זה מרגיש להיות הכי גבוה שיש. הקבוצה של דין סמית', עד לא מזמן הסנסציה הגדו לה של השנה, ספגה אמש מול ברייטון הפסד שלישי בארבעת המשחקים האח רונים והיא קרובה למקום ה 15 בדיוק כמו שהיא קרובה לראשון. דני וולבק וסולי מארץ' כבשו את השערים של ברייטון, קונסה הישווה זמנית.

בלגיה. ליאור רפאלוב כבש את שערו החמישי בליגה ב 1:1 של אנטוורפן את מול מול אוסטנד.

 ?? צילום: רויטרס ?? מוריניו מחבק את סון אחרי השער הראשון
צילום: רויטרס מוריניו מחבק את סון אחרי השער הראשון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel