Israel Hayom

לא להתבלבל מהרעש: גנץ כנראה מתכנן נסיגה נוספת

גנץ מנסה לטשטש את התקפלותו בסוגיית התקציב ● מתי טוכפלד, פרשנות, עמ'

- מתי טוכפלד

כשהמערכת הפוליטית רועשת וגועשת, צריך להפריד בין העיקר לטפל, ובין מהלכים אמיתיים לבין רעשי רקע שנועדו לטשטשם. ביום ראשון מינה בני גנץ את הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. המינוי היה כרוך בדיל חשאי עם בנימין נתניהו - ובהרבה מאוד ביקורת. את הדיל הסתיר גנץ בעיקר משר המשפטים מסיעתו, אבי ניסנקורן, והוא לא כלל את מינוי מנכ"ל משרד המשפטים, בבת עינו של ניסנקורן. שר המשפטים הוא הכוח המוביל את הקו המילי טנטי בכחול לבן. לגנץ היה חשוב לנטרלו. בשיחות סגורות אמר גנץ כי אין לו בעיה שניסנקורן יקום ויעזוב. להפך, אמר, כך יהיה לי קל יותר להישאר.

מהלך הרחקתו של ניסנקורן הוא מהלך אמיתי. ועדת החקירה לפ רשת הצוללות היא כבר רעש רקע. כל תפקידה לעמעם את הביקורת שספג על המינוי המיותר של מנכ"ל משרדו. גנץ החריף את רעשי הרקע כשהעניק ראיון אגרסיבי במיוחד בביטאון הבית של מחנה רק לא ביבי. אבל גם במקרה הזה, מדובר רק ברעש. לא מעבר.

בקנה של גנץ יש עוד כלים שעימם יוכל להרעיש ולהחריש אוזניים. הוא כנראה גם ייאלץ להשתמש בהם בבוא העת, כדי לעמעם ולטשטש את הכניעה הגדולה שלו, שלה הוא מתכונן כבר שבועות - על תקציב המדינה. ויתור ימנע בחירות, ויאפשר לנתניהו עוד תחנת יציאה לב חירות, נוחה יותר, לפני יישום הסכם הרוטציה. גנץ מאיים, מתראיין ומשתמש במילים קשות, לא רק כדי לכסות על התקפלותו - אלא גם כדי להיערך לכך שבסופו של דבר, למרות הכל, כן יהיו בחירות. לא כי הוא רוצה. אלא כי אולי יתברר שנתניהו רוצה.

המטוס המריא - וסדר היום של גנץ צלל

כרגע נראה כי גם אחרי אירועי היומיים האחרונים, והטונים הצו רמים שליוו אותם, שני הראשים לא היו רוצים בחירות כעת, כל אחד משיקוליו. אבל ההיערכות לכך שמשהו ישתבש והבחירות יוקדמו בסוף החודש הבא, בעיצומה.

אחרי שהתגלה מה עשה נתניהו בזמן שגנץ רקח את תוכניותיו, שוב נחשף גודל הפער בין האישים. מבחינה איכותית ומבחינה מנהיגותית. גנץ נתפס כמי שמשחק בפוליטיקה ילדותית, בעוד נתניהו מנהל קשרים חובקי עולם עם ניחוח היסטורי חזק ומשמעותי. אחרי הראיון שהעניק לביטאון, סבר גנץ שבמשך יממה שלמה יעסקו בצוללות ובקרב שפתח מול נתניהו - אבל מצא את עצמו נדחק הצידה על ידי מטוס מנהלים קטן, וראש ממשלה שעושה שלום.

דבריו של אריה דרעי כמוהם כזריית מלח על פצעיו. כמוהם כדברי אזהרה נוקבים כלפי גנץ, שאם יוקדמו הבחירות, יסייעו ראשי הסיעות החרדיות לנתניהו לקבע את המסר כי מי שאשם בהן הוא גנץ. זאת, נוסף על המסר הברור כי אם גנץ חלם עוד על ערבות לקיום הרוטציה, אתמול הובהר לו פומבית שהיא התפוררה ואיננה.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel