Israel Hayom

"עודף משקל בהיריון - מעלה את הסיכון לתמותה"

מחקר: נשים עם השמנה משמעותית בהיריון נמצאות בסיכון גבוה פי שלושה מאחרות

- מיטל יסעור בית אור

נשים הרות, שסבלו מעודף משקל טרם כני סתן להיריון, נמצאות בסיכון גבוה פי 1.6 לתמותה, ונשים עם השמנת יתר משמעותית נמצאות בסיכון גבוה פי שלו שה, כך עולה ממחקר שנערך בצרפת.

החוקרים בדקו וניתחו 364 מקרי מוות של נשים במהלך ההיריון והלידה והשוו את הנ תונים ל 14,681 לידות מבסיס מאגר הלידות הצרפתי.

החוקרים בדקו את הקשר בין מדד מסת הגוף (BMI) טרום ההיריון לבין המוות של האם. על פי הממצאים, כ 4% מהנשים שנ פטרו במהלך ההיריון והלידה היו במצב של תת משקל, כ 48% היו במשקל תקין, כ 25% היו בעלות עודף משקל, כ 13.5% מהנשים שנפטרו סבלו מהשמנה ו 9.5% סבלו מהשמנת יתר חמורה.

כשהחוקרים ערכו השוואה לקבוצת הביקורת, הם מצאו שהסיכון לתמותה של נשים עם עודף משקל גבוה פי 1.65 בהש וואה לנשים במשקל תקין. כמו כן, הסיכון לתמותה של נשים עם השמנת יתר הוא פי ,2.2 ושל נשים עם השמנת יתר חמורה הוא פי .3.4

הסיבות הנפוצות יותר לת מותה בקרב נשים עם השמנת יתר במהלך היריון והלידה היו מחלות לב וכלי דם, פקקת ורי דים, סיבוכים של יתר לחץ דם ושבץ מוחי.

"השמנה היא מחלה"

החוקרים מאוניברסיט­ת פריז בחנו את כל התיקים הרפואיים של הנשים שנפטרו, וגם את איכות הטיפול. על פי הממצאים שלהם, שיעור הנשים עם השמ נת יתר שקיבלו טיפול לקוי היה דומה לשיעור הנשים שקיבלו טיפול לקוי והיו במשקל תקין 57%) מול .(56% עם זאת, לאחר בחינה של התיקים הרפואיים של הנשים עם השמנת היתר, מצאו החוקרים כי 40% מאותן נשים קיבלו טיפול לקוי בכל הקשור לגורמים להשמנה.

החקרים קבעו שיש צורך בהכשרות של רופאים לטיפול ספציפי בנשים עם השמנת יתר במהלך ההיריון כדי למנוע מקרי מוות מיותרים. עוד הם ממליצים לטפל בעודף משקל לפני הכ ניסה להיריון ולהכשיר רופאים למעקב טוב יותר אחר נשים הרות הסובלות מעודף משקל או מהשמנה.המחקר פורסם בכתב העת ‪Internatio­nal Journal"‬ ‪."of Obesity‬

"היריון אינו מחלה, אבל הש מנה - כן", אומר ד"ר רז הגואל, מנהל המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה, "למשקל תקין יש חשיבות גדולה בהפחתת הסי כון לתמותה. כיום קיים מגוון רחב של כלים - כולל טיפולים תרופתיים - שיכולים לסייע לנשים עם השמנת יתר לרדת במשקל. תהליך הירידה צריך להיות מלווה על ידי צוות רב מקצועי, תוך כדי פיקוח ומעקב רפואי".

החוקרים בדקו וניתחו 364 מקרי מוות של נשים במהלך ההיריון והלידה והשוו את הנתונים ל 14,681 לידות

 ??  ??
 ?? צילום: ?? GettyImage­s
צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel