Israel Hayom

באיראן משוכנעים: "חפרפרת בדרגים הגבוהים ביותר הובילה לחיסולו של פחריזאדה"

בכיר ביון במדינה ערבית ל"ישראל היום": "ההוראה באיראן - לפעול ככל שנדרש לאיתור מחסלי פחריזאדה" ● קצין מודיעין ערבי בכיר: "ראשי המשטר חוששים שזה לא החיסול האחרון"

- דניאל סיריוטי ואלי לאון בהכנת הידיעה השתתף שחר קליימן

"מנגנוני הביטחון המסכל והריגול במשמרות המהפכה ובצבא איראן הונחו לפעול 'ככל שנדרש' כדי לאתר את הפרצה הביטחונית־מודיעינית, שאפשרה את ההתנקשות במדען תוכנית הגרעין ד"ר מוחסן פחריזאדה". כך מסרו אתמול ל"ישראל היום" גורמי ביון ומודיעין ערביים.

סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית "פארס" פרסמה פרטים נוספים על פעולת ההתנקשות בחייו של ראש תוכנית הגרעין הצבאית של איראן, ביום שישי האחרון, ממזרח לטהרן. לפי הדיווחים באיראן, הפעולה נמשכה כשלוש דקות. הירי בוצע באמצעות נשק אוטומטי מרחוק ולא נמצאו עקבות מתנקשים בשטח.

ראש המועצה לביטחון לאומי במדינה, עלי שימח'אני, אישר את הפרטים, והוסיף עוד כי ככל הנראה, נעשה שימוש בתקשורת לוויינית בחלל כדי להפעיל את כלי הנשק. שימח'אני ובכירים נוספים באיראן אף טענו כי פעילי ארגון הטרור הסוני "מוג'אהדין ח'אלק", הנרדפים בידי המשטר האיראני, היו אלה ששיתפו פעולה עם מבצעי ההתנקשות.

אלא שבכיר במערך הביון והמודיעין במדינה ערבית, המקיימת קשרים דיפלומטיים ומדיניים עם איראן, שלל לחלוטין את האפשרות הזאת. בשיחה עם "ישראל היום" הוא סבור שבטהרן משוכנעים שפועלת "חפרפרת" בדרגים הגבוהים ביותר במערכת הביטחון והמודיעין של הרפובליקה.

לדברי אותו בכיר, זמן קצר לאחר שהחלו להתברר פרטי ההתנקשות, הועברה הוראה מלשכתו של המנהיג העליון עלי חמינאי, ולפיה לצד חקירת החיסול יפעילו מנגנוני הביטחון המסכל והריגול יחידות תחקור ואמצעי מודיעין ומעקב מיוחדים, לאיתור תשתיות של ארגוני ביון זרים הפועלים בשטחי הרפובליקה האסלאמית.

הבכיר הוסיף ואמר עוד כי בהנהגה בטהרן יש ביקורת חריפה כלפי ראשי כוחות הריגול הפנימי והביטחון המסכל, בשל העובדה שלא הצליחו למנוע את החבלה בתשתיות צבאיות ואסטרטגיות, וכן את רצף ההתנקשויות בחיי מדענים ובכירים איראניים.

"הנשק - ישראלי"

גורם איראני בכיר אחר טען אתמול כי ארגון אופוזיציה איראני היה מעורב בחיסול, וכי הוא שיתף פעולה עם ישראל בהוצאה לפועל של הפעולה. בתוך כך, התקשורת האיראנית דיווחה כי הנשק שבאמצעותו בוצע החיסול יוצר בישראל. לפי הדיווח ב־VT ,Press "על כלי הנשק שנמצאו בזירה ובהם בוצע מעשה הטרור היה לוגו ומפרט של התעשייה הצבאית הישראלית".

קצין מודיעין ערבי בכיר נוסף אמר ל"ישראל היום" כי למנגנוני הביטחון המסכל באיראן יש "בהחלט סיבה לדאגה", בלשונו. "ללא עזרה וסיוע מתוך המערכת, ועזרה של תשתית אנושית מבוססת שפועלת בחשאיות ובמידור מוחלט, הסיכויים להוציא לפועל חיסול של מישהו כזה הם כמעט אפסיים. לכן זה מדאיג את ראשי המשטר באיראן שמא לא יהיה זה החיסול האחרון".

כלי תקשורת ערביים דיווחו כי המודיעין במדינה הפיץ בבתי מלון תמונות של ארבעה חשודים במעורבות בחיסול. שר ההגנה האיראני אמר אתמול בטקס ההלוויה של פחריזאדה: "חיסול המדען לעולם לא יעצור את מהלך תוכנית הגרעין של המדינה". הוא איים כי "המבצעים ייענשו".

 ?? צילום: רויטרס ?? זירת החיסול ממזרח לטהרן
צילום: רויטרס זירת החיסול ממזרח לטהרן
 ??  ?? תמונות החשודים בחיסול שהופצו באיראן
תמונות החשודים בחיסול שהופצו באיראן
 ?? צילום: רויטרס ?? מוחסן פחריזאדה
צילום: רויטרס מוחסן פחריזאדה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel