Israel Hayom

הנער בן ה־41 שצולם אזוק בתחנת משטרה, תובע פיצוי

ידידיה אפשטיין )14( הגיש באמצעות עורך דינו איתמר בן גביר תביעה על סך 90 אלף ש' ● "החלטנו לא לחכות להחלטת מח"ש - ההתנהלות של המשטרה חצתה את כל הגבולות"

-

ידידיה אפשטיין, הנער החרדי בן הד41, אשר תמונתו, כשהוא יושב במהלך הלילה כבול לספסל בתד חנת המשטרה בעיר העתיקה בירושד לים, פורסמה ועוררה סערה ברשת, תובע עכשיו את המשטרה על סכום מצטבר של 90 אלף שקלים.

הנער תובע באמצעות עורך דינו, איתמר בן גביר, את מפקד תחנת לב הבירה, את קצין המשטרה ואת השוטר בתחנת המשטרה בעיר העתיקה. אפשטיין תובע בגין שלושה מקרים שונים וטוען בין היתר למעצרים לא חוקיים, תקיפה, הוצאת שם רע, פגיעה בפרטיות וכבילה באזיקים.

אפשטיין הוא תושב העיר העתיקה אשר מקיים מעת לעת סיבובי שערים בהר הבית. בתביעה נטען כי מנהגו זה הוא לצנינים בעיני חלק מהמקומיים וכן בעיני חלק מהשוטרים. כתב התביעה מפרט כאמור שלושה מעצרים שונים. הראשון שבהם הוא המעצר שעורר סערה ברשת. זה קרה בסוף חודש יוני. אפשטיין קיים עם חבריו סיבוב שערים, וכאשר הם נתקלו במקומיים, התפתח בין הצדדים עימות. שוטרים שהגיעו למקום, כך נטען, נתקלו ביידוי חפצים מהגגות על ידי המקומיים. לטענת אפשטיין, במקום לטפל ולהגיב, בחרו השוטרים דווקא לפזר מהמקום את קבוצת הנערים היהודים, וכאשר אלה התעקשו להמשיך את סיבוב השערים, הם נתקלו בהתנגדות השוטרים. בתגובה, התיישבו נערי הקבוצה על הקרקע וסירבו לזוז מהמקום. בכתב התביעה נטען כי השוטרים השתמשו בכוח כדי להדוף את אפשטיין, תוך שהוא צועק מכאבים, ובשלב מסוים הוטח על הרצפה. כתוצאה מכך נפגע בקרסולו. אפשטיין עוכב לחקירה וטוען כי אחד השוטרים בתחנת המשטרה חנק אותו בגרונו ולאחר מכן הכניס אותו לשירותים עם שני שוטרים נוספים ושם בעט ברגלו הפגועה ואיים עליו. לאחר שהועבר לתחנת הקישלה של מרחב דוד, הוא ספג לטענתו השפלות וביזויים מצד השוטרים, שצחקו לו והקניטו אותו.

לדבריו, כאשר ביקש כי יזמינו לו חובש מאיחוד הצלה כדי שיבדוק את רגלו, סירבו השוטרים לבקשתו. רק בסביבות השעה שתיים בלילה התאפשר לו לדבר לראשונה עם עורך דין ולאחר מכן נערכה חקירתו. פרקליטו, עו"ד בן גביר, טוען בכתב התביעה כי החקירה נערכה בניגוד לחוק, בשעה מאוחרת ומבלי שהוריו עודכנו. בשלב מסוים נכבל אפשטיין באזיקים בידיו וברגליו, ונדרש לשבת על ספסל במהלך הלילה כשהוא אזוק. תמונה זו פורסמה כזכור ברשת. רק בשעות הבוקר, כך נטען בתביעה, נזכרה המשטרה להתקשר לאמו של אפשטיין לעדכן אותה על אודות מעצרו. עם זאת, במשטרה טענו אז כי אביו של אפשטיין עודכן כבר בלילה על מעצרו של בנו.

עוד נטען בתביעה כי לאחר שפרסום

תמונתו של אפשטיין הכבול באזיקים עוררה סערה, הגדילה המשטרה לעשות, ובמקום להתנצל - פגעה בפרטיותו, כאשר תדרכה את התקשורת ופרסמה סרטונים ממצלמות האבטחה בעיר העתיקה ובתחנת המשטרה, כאשר היא טוענת כי אפשטיין העמיד פנים שהוא פצוע, סירב לבדיקה רפואית, וכלל לא היה כבול בעת מעצרו. כמה ימים לאחר מכן הגיש אפשטיין תלונה במח"ש.

באירוע נוסף שהתרחש בחג הסוכות, במהלך הפגנה של חרדים במאה שערים, נעצר אפשטיין בשנית, לטענתו לאחר שתיעד שוטר נוהג באופן ברוטלי ואלים כלפי אדם בעל צרכים מיוחדים. בסרטון מהאירוע נראה מפקד תחנת לב הבירה, שימי מרציאנו, רץ לעבר אפשטיין והודף אותו לרצפה בכוח.

לדברי עו"ד בן גביר: "ההתנהלות של המשטרה חצתה את כל הגבולות האדומים. החלטנו לא לחכות להחלטת מח"ש. אנחנו חושבים שהמעשים של השוטרים הם חמורים ומצדיקים פיצוי, ולכן הגשנו את התביעה האזרחית".

ממשטרת ישראל נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל במשטרה ולכשיתקבל אנו נשיב לו כמקובל".

 ??  ??
 ??  ?? ידידיה אפשטיין כבול באזיקים
ידידיה אפשטיין כבול באזיקים
 ??  ?? עו"ד בן גביר
עו"ד בן גביר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel