Israel Hayom

איזנקוט, לך לליכוד

- אבישי ד''ר אבישי בן חיים הוא פרשן חדשות 13 בן חיים

זה תמיד מתחיל בחלומות גדולים. בסוף זה נגמר בפיאסקו. אנחנו מבינים שאם תאכזב את האליטה ותצטרף לעמך ולנתניהו, הם יקרעו לך את הצורה. אבל זה הבית הטבעי שלך, זו המשימה החברתית שלך, וזה השביל שלך לראשות הממשלה.

איזנקוט, רוצה להיות ראש ממשלה? אל תיתן לישראל הראשונה להשתמש בך ככלי. לך לבית הטבעי שלך - לליכוד. תתייצב לצד נתניהו ותסומן כיורש שלו. רק כך יש סיכוי שתגשים את התיקון החברתי הגדול שהליכוד הבטיח ואף פעם לא קיים, ותהפוך לראש הממשלה המזרחי הראשון.

יש טוענים שאתה לא מתאים לליכוד בגלל העמדות המתונות שלך, אבל העמדות המתונות אך הביטחוניסט­יות והלאומיות מאוד שלך הן עמדות קלאסיות בספקטרום הליכודי. להפך, ישראלים שמגייסים ילדים בשנים הקרובות ישמחו לשמוע שבראשות ממשלת ישראל תמשיך למשול בכיפה גישת נתניהו: מדיניות זהירה מאוד ואחראית מאוד בכל הקשור לסיכון חיי חיילינו, אהובי האומה.

הקטע שלך, כך אומרים הגולנצ'יקים, הוא שאתה בחיים לא משפיל מבט. אז אדרבה, תתבונן בישירות בהיסטוריה העצובה של מנהיגים מזרחים שחשבו שיוכלו להנהיג את מחנה השמאל כדי להבין שאין לזה תוחלת, שישראל הראשונה לא תצביע בהמוניה למועמד מזרחי. זה תמיד מתחיל בחלומות גדולים כמו אלה שחלם פרופ' שלמה בן עמי, שבניגוד אליך, באמת אימץ את הדעות ואת התפיסות של ישראל הראשונה, ונגמר בשיברון לב גדול עוד יותר. בסוף זה נגמר בפיאסקו.

זה קרה 1999־ב לאיציק מרדכי, שסיים עם שישה מנדטים וגילה שבסך הכל שימש כלי להכתרתו של אהוד ברק כראש ממשלה; זה קרה 2006־ב לעמיר פרץ כשמצביעי העבודה ברחו ממנו לקדימה; זה קרה 2012־ב לשאול מופז, ממציא מארב הכוכב, מח"ט הצנחנים, לא כמוך גולנצ'יק, בן נהלל שגילה פתאום שמצביעיו ברחו לציפי לבני; זה קרה 2019־ב לאבי גבאי, כשמצביעי ישראל הראשונה נהרו לכחול לבן; וזה קרה לעמיר פרץ .2020־ב זה קרה אפילו לגיבור ישראל אביגדור קהלני, כשהתמודד כמועמד מפלגת העבודה לראשות עיריית תל אביב ,1993־ב ומצביעי העבודה העדיפו להצביע למועמד הליכוד בן דמותם, רוני מילוא.

תתבונן בהיסטוריה העצובה של מנהיגים מזרחים שחשבו שיוכלו להנהיג את מחנה השמאל, כדי להבין שאין לזה תוחלת; ישראל הראשונה לא תצביע בהמוניה למועמד מזרחי

כעת ישראל הראשונה רוצה להשתמש בך להעביר כמה מנדטים מימין לשמאל, כדי שתכתיר אחד משלה לראשות הממשלה ותעזור לה לשבור לישראל השנייה את הבחירה המובהקת הדמוקרטית שלה בנתניהו, ואת הלב.

עזוב, נו, זה לא יעבוד. החוויה המזרחית האישית שלך הפכה למעט פשוטה יותר מהצפוי ברגע הקומי הישראלי החינני ההוא, כשהפקיד שקיבל את אבא שלך כשירד מהאונייה שבה עלה בהתלהבות ציונית ממרוקו, שמע את שם המשפחה המרוקאי "אזנקוט", חשב שזה לא מתאים והוסיף את "יו"ד השכנוז". רשם "איזנקוט".

אנחנו מבינים שאם תאכזב את האליטה ותצטרף לעמך ולנתניהו, הם יקרעו לך את הצורה. אתה תאבד את היו"ד הזו, תחזור להיות אזנקּוט כמו במקור הֶברֶברי, תשלם מחיר כבד והם יחלו לשפוט גם אותך על "קוצו של יו"ד הוא הרגני", כמו בשיר המבהיל ההוא של יל"ג. אבל זה הבית הטבעי שלך. בן לאמא גאה, שכשהודיעו לה שמונית לרמטכ"ל סיפרה שידעה שתגיע לגדולות, אבל חשבה יותר בכיוון של רב. זו המשימה החברתית המפייסת שלך, וזה השביל שלך לראשות ממשלת ישראל.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel