Israel Hayom

מודרנה מציגה: חיסון במרחק נגיעה

החברה הפכה לשנייה שמבקשת אישור חירום ● המנהל הרפואי הישראלי של מודרנה על קבלת תוצאות הניסוי: "הפעם הראשונה שבכיתי"

- יוני הרש,

החברה הגישה בקשה לאישור חירום לחיסון

בארה"ב ● "נתוני הצלחה מדהימים" ●

לאחר חברת פייזר, גם חברת התרופות מודרנה צפויה היתה להגיש אמש את בקשתה למינהל התרופות והמזון האמריקני )FDA־ה( לקבלת אישור חירום לחיסון הקורונה שפיתחה. החברה פרסמה אתמול שורת נתונים חדשים על הניסוי שלה, ולפיהם החיסון רשם שיעור אפקטיביות של 94.1 אחוזים במניעת הידבקות בנגיף, ו־001 אחוזי הצלחה במניעת מקרים של חולים קשים.

"זה מרשים", אמר ד"ר פול אופיט, חבר בוועדה המייעצת לענייני חיסונים של ,FDA־ה אחרי שראה את התוצאות המורחבות של מודרנה, "הנתונים מדהימים". המנהל הרפואי של החברה, הרופא הישראלי ד"ר טל זקס, סיפר בראיון ל־NNC על ההתרגשות שלו, עת נחשף לנתונים במוצאי השבת. "זו היתה הפעם הראשונה שבה הרשיתי לעצמי לבכות", אמר ד"ר זקס, "יש לנו ציפייה מלאה לשנות את המסלול של המגיפה הזאת".

מינהל התרופות האמריקני צפוי לכנס את ועדת החיסונים שלו ב־01 בדצמבר כדי לדון בחיסון של פייזר. ב־71 בדצמבר תיפגש הוועדה שוב כדי לדון בחיסון של מודרנה. ההערכה היא שהחיסונים הראשונים צפויים להינתן בארה"ב עוד לפני סוף דצמבר. מודרנה, אגב, הגישה אמש בקשה לאישור גם לרשות הרפואית של אירופה, כדי להפיץ את החיסון גם שם.

אפס תסמינים קשים

החברה שחררה אתמול נתונים חדשים על הצלחת השלב השלישי בניסוי הקליני שלה. מודרנה החלה את השלב השלישי ביולי, בהשתתפות לא פחות מ־03 אלף אמריקנים. 15 אלף מהמשתתפים קיבלו את החיסון, ו־51 אלף אחרים קיבלו את הפלסבו. מתוך אלו שקיבלו את החיסון, 11 בלבד נדבקו בקורונה,

ואף לא אחד סבל מתסמינים קשים. בקרב אלו שקיבלו פלסבו, 185 בני אדם חלו בנגיף, 30 מהם הוגדרו חולים קשים, ואחד אף מת מהמחלה.

מרגע כינוס הוועדה של ,FDA־ה אישור החירום צפוי להינתן בתוך ימים ספורים. היום מינהל התרופות כבר אמור לכנס פגישת חירום כדי להתחיל לתכנן את אופן הפצת החיסון, ואילו אוכלוסיות יזכו בו ראשונות. ב־ADF רוצים להעביר מידע לציבור על ההפצה הצפויה של החיסון עוד בטרם הנפקת אישור החירום. במרכז לבקרת מחלות, ,CDC־ה כבר המליצו כי מי שיקבלו את החיסון ראשונים יהיו אנשי "הקו הראשון", שכוללים צוותי רפואה וצוות מסייע. יחד איתם צפויים לקבל את החיסון קשישים המתגוררים בבתי אבות והצוותים המטפלים בהם.

 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? מנות חיסון של מודרנה
צילום: רויטרס מנות חיסון של מודרנה
 ??  ?? ד"ר טל זקס
ד"ר טל זקס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel