Israel Hayom

המשטרה עצרה אוטיסט שהתפרע; השופטת: "לא צריך להימצא במעצר"

דווקא בשבוע הבינ"ל לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ביקשה המשטרה להאריך מעצר לדייר בהוסטל ● הסיבה: השתולל ואיים כי לא קיבל פלייסטיישן ● עמותת אלו"ט: "מקרה חמור"

-

דווקא בשבוע הבינלאומי לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שמוקדש לקידום ההבנה כלפי אנשים עם מוגבלות ונועד לעידוד התמיכה בכבודם, בזכויותיהם ובשלומם, המשטרה החליטה לעצור דייר בהוסטל של בעלי צרכים מיוחדים בחולון. מדובר בצעיר בן 22 שעל פי החשד השתולל ואיים על הצוות בהוסטל.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב, לא קיבלה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרו ואף כתבה בהחלטתה: "נוכח מצבו המיוחד של החשוד, לא מצאתי להיעתר לבקשה ואני מסכימה עם הסנגור כי מדובר באדם שלא צריך להימצא ולו רגע אחד במעצר ממש".

הצעיר המתגורר בהוסטל בחולון הגיע לשם לפני כארבע שנים לאחר שהוריו הוציאו אותו מהבית משום שלא יכלו יותר להתמודד עימו.

לטענת המשטרה, שלשום בבוקר הצעיר השתולל, שבר חפצים בהוסטל ואיים על אחת המנהלות במקום שיהרוג אותה. מאוחר יותר הוא ביקש מהמדריכים קונסולה של פלייסטיישן, וכשא־ מרו לו שלא מסכימים הוא שוב החל להשתולל ולשבור חפצים. שוטרי מרחב איילון שהוזעקו למקום, עצרו אותו והוביאו אותו לתחנת המשטרה, שם הוא נחקר בחקירה מיוחדת. אתמול הובא הצעיר לבית המשפט, והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בארבעה ימים על מנת לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

בשלב מסוים במהלך הדיון, החל החשוד לבכות, וסנגורו, עו"ד שמואל פלישמן, שייצג אותו מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר שאין סיכוי שיוגש נגדו כתב אישום על עבירת איומים כיוון שהאיש סובל מאוטיזם והסיכוי לדבריו שהוא התכוון לבצע את האיומים שואף לאפס. "מדובר באדם מסכן", אמר עו"ד פלישמן והוסיף: "אבקש מבית המשפט הנכבד שיעביר בדחיפות את עניינו של החשוד ללשכת הרווחה על מנת שיימצא לו מקום אחר ולא בבית המעצר. זה מסוכן לחייו. אני לא יודע מה יעשו לו שם". השופטת ענת יהב, כאמור, קיבלה את טענות הסנגור, "על פניו מדובר במי שאובחן כאוטיסט ומצוי זה שנים במסגרת אשר אמורה לתת מענה לאותן מוגבלויות, ושם באותה מסגרת אירעו האירועים. לפיכך, יש ספק רב אם היסוד הנפשי מתקיים", כתבה השופטת בהחלטתה והוסיפה: "בגלל מצבו של החשוד שאובחן כאוטיסט, נמנעתי מלהטיל עליו התחייבות עצמית וכן נמנעתי מלשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית". מעמותת אלו"ט נמסר בעקבות האירוע: "מדובר במקרה חמור שמחדד פעם נוספת את חוסר היכולת של כוחות האכיפה לתת מענה מותאם בסיטואציות מורכבות במפגש עם אנשים על הרצף האוטיסטי".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? סוני פלייסטיישן
צילום: אי.אף.פי סוני פלייסטיישן
 ??  ?? עו"ד פלישמן
עו"ד פלישמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel