Israel Hayom

מועמדת ביידן לאוצר: כלכלנית יהודייה

אם מינויה יאושר, תהפוך ג'נט ילן לאישה הראשונה בראשות האוצר האמריקני ● ביידן: "הצוות יטפל בחוסר השוויון"

- יוני הרש,

הנשיא הנבחר ביידן ממשיך במלאכת הרכבת הקבינט שלו, ואמש הציג את הכוורת הכלכלית המתגבשת לממשל החדש, ובראשה המועמדת שלו לשרת האוצר, הכלכלנית היהודייה ג'נט ילן.

אם מינויה של ילן יאושר, הכלכלנית שכיהנה בעבר כיו"ר הפדרל ריזרב, תהפוך לאישה הראשונה לעמוד בראשות משרד האוצר האמריקני, ותיכנס לתפקידה ברגע מכונן - עם כלכלה על סף משבר עמוק ומשק שנפגע קשות ממגיפת הקורונה.

"אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים בתור מדינה עכשיו", אמרה ילן בטוויטר אחרי ההודעה הרשמית על מועמדותה. "כדי להתאושש אנחנו צריכים לבנות מחדש את החלום האמריקני - חברה שבה כל אדם יכול למצות את הפוטנציאל שלו ולחלום בגדול עבור הילדים שלו".

ביידן הציג גם את אדוואל (וואלי) אדיאמו כסגן שר האוצר, מינוי שאם יאושר יהפוך אותו לאפרו־אמריקני הראשון שמכהן בתפקיד. ססיליה ראוס היא המועמדת לעמוד בראשות מועצת היועצים הכלכליים, וג'ארד ברנשטין

והת'ר בושיי ימונו ליועצים באותו הגוף. "הצוות מורכב ממשרתי ציבור מכובדים, בעלי ניסיון ופורצי דרך, שיסייעו לקהילות שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהקורונה ויטפלו בחוסר השוויון המובנה בכלכלה שלנו", אמר ביידן בהודעה על שורת המינויים.

צוות התקשורת: רק נשים

הכוורת הכלכלית הוצגה יום אחרי שהנשיא הנבחר וסגניתו המיועדת קמאלה האריס הודיעו על צוות התקשורת שלהם - המורכב כולו מנשים. ג'ן סאקי, ששימשה מנהלת התקשורת בבית הלבן בתקופת הנשיא לשעבר אובאמה ודוברת מחלקת המדינה בתקופת מזכיר המדינה לשעבר ג'ון קרי,

תמונה לדוברת הבית הלבן. קייט בדינגפילד, שהיתה סגנית מנהלת הקמפיין הדמוקרטי, תשמש מנהלת התקשורת. "אני גאה להציג את צוות התקשורת הבכיר, שמורכב כולו מנשים", אמר ביידן. "נשות המקצוע המנוסות האלו מביאות נקודות מבט מגוונות לעבודה וחולקות מחויבות משותפת לבנות את המדינה שלנו מחדש וטוב יותר".

בתוך כך, אמש קיבל הנשיא הנבחר את התדרוך הנשיאותי הרשמי הראשון שלו, יחד עם סגניתו האריס. מדובר בתדרוך מסווג על שורת נושאי ביטחון לאומי, שאותו מגבש מדי יום ראש המודיעין הלאומי, ועד אתמול הנשיא הנבחר טרם זכה בו. ביידן והאריס הכריזו אתמול גם על הוועדה שלהם לתכנון אירועי ההשבעה. הסנאטור הרפובליקני רוי בלאנט, שאחראי מטעם הקונגרס לאירועים, הביע תקוותו שהנשיא היוצא ייבחר להשתתף בהשבעה. "לטראמפ יש שם תפקיד גדול", אמר בלאנט בראיון .CNN־ל "אני מקווה שהוא יאמץ זאת".

בתוך כך, הנשיא הנבחר ביידן אובחן עם שברים קטנים ברגלו, אחרי שסובב את הקרסול במשחק עם הכלב שלו. הצילומים הראשונים לא הראו סימנים לשבר, אך בדיקת CT מצאה כמה שברים מזעריים, מה שיכריח את ביידן להסתובב עם "מגף" שיגן על רגלו בשבועות הקרובים. הנשיא היוצא טראמפ הפגין ממלכתיות יוצאת דופן ואיחל לביידן בן ה־87 החלמה מהירה.

 ?? צילומים: אי.פי ?? ג'נט ילן
צילומים: אי.פי ג'נט ילן
 ??  ?? סאקי. תמונה לדוברת הבית הלבן
סאקי. תמונה לדוברת הבית הלבן
 ??  ?? ביידן. גאה בצוות "פורץ דרך"
ביידן. גאה בצוות "פורץ דרך"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel