Israel Hayom

"הקרודים "2 הפתיע בקופות בארה"ב

סרט האנימציה יצא לבתי הקולנוע לכבוד סוף השבוע של חג ההודיה והכניס 14.2 מיליון דולר ● מדובר בסכום נמוך למדי בהשוואה לעידן טרום הקורונה, אבל ביחס לתקופה - הנתון מעודד

- דודי כספי, לוס אנג'לס

בשורה מעודדת להוליווד בעידן הקורונה: בזכות סוף השבוע הארוך לרגל חג ההודיה, נרשמו סימני חיים בקופות בתי הקולנוע בארה"ב - מעל לציפיות המומחים.

סרט האנימציה "הקרודים: עידן חדש", ההמשכון לסרט המצליח של אולפני דרימוורקס משנת ,2013 הככ ניס בסוף השבוע האחרון 14.2 מיליון דולר. הסרט, על בני המשפחה הקדכ מונית שמסתגלים לחיים המודרניים, הפתיע את המומחים. התחזיות הניחו שהסרט מועד לכישלון מסחרי בשל העלייה בתחלואה בקורונה בארה"ב, אבל על פי נתונים ראשונים הסרט היה מוקד משיכה למשפחות בסוף השבוע של החג הארוך, במדינות שבהן בתי קולנוע פתוחים בהגבלות ריחוק חבכ רתי. 41 אחוזים מהכרטיסים שנמכרו לסרט היו לצופים בני 17 ומטה.

לפני שלושה חודשים שחררו אולפני וורנר לבתי הקולנוע את סרטו של כריכ סטופר נולאן "טנט". הסרט אמנם רשם נתוני פתיחה לא רעים יחסית לתקופה, והכניס 20 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו, אך במצטבר הכניס הסרט עד כה רק 57 מיליון דולר ברכ חבי העולם.

אולפני יוניברסל, שמפיצים את "הקרודים: עידן חדש", נקטו אסטרטכ גיה דומה לזו שנקטו באפריל האחרון עם סרט האנימציה "טרולים מסביב לעולם". הסרט שוחרר לבתי הקולנוע ומייד עלה גם בשירותי הצפייה הביכ

תית בתשלום. גם "הקרודים "2 יהיה זמין לצפייה ביתית בעוד שלושה שבוכ עות. המטרה היא למקסם רווחים ככל האפשר במצב הנתון.

מדובר בנתון פתיחה גבוה יחסית לתקופה, בעיקר לנוכח העובדה שהכ עלייה בתחלואה מקורונה בארה"ב שוברת שיאים בשבועות האחרונים. בעקבות זאת מדינות רבות בארה"ב מטילות סגרים והגבלות מחמירות חדשות, ובין השאר נסגרו כמה מאות בתי קולנוע שהספיקו להיפתח בסוף הקיץ בחלק מהמדינות.

עם זאת, מדובר בסכום הרחוק מאוד מהסכומים שהכניסו סרטי אנימציה מצליחים טרום עידן הקורונה. רק לפני שנה הכניס הסרט "לשבור את הקרח ‪126.3 "2‬ מיליון דולר בארה"ב בסוף השבוע הארוך של חג ההודיה.

חוץ מ"טנט" ו"הקרודים: עידן חדש", סרט האולפנים הגדול היחיד שעוד אמור לצאת 2020כב הוא "וונדר וומן ."1984 הסרט ייצא בחג המולד לבתי הקולנוע שיהיו פתוחים, ובמקביל יעלה בשירות הסטרימינג HBO מקס.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel