Israel Hayom

בפעם ה־41 ברציפות: ישראל העפילה ליורובאסקט

- אבי סגל

נבחרת ישראל ביורובאסקט .2022 בפעם ה־41 ברציפות וה־03 בסך הכל הכחולים־לבנים שלנו יהיו על הבמה המרכזית של אירופה. עם הניצחון אתמול 72:78 על פולין, ישראל השלימה 2 מ־2 בבועת המשחקים בוולנסיה ושומרת על מאזן מושלם בבית א' עם ארבעה ניצחונות במוקדמות.

בעבר לא פעם נאבקנו קשות על העלייה ליורובאסקט, ובלא מעט מקרים היו הרבה דפיקות לב לאורך הדרך. אלא שהפעם זו אחת ההעפלות הכי מרשימות של הנבחרת. עוד ניצחון אחד בחלון הבא, ועודד קטש ושחקניו יסיימו גם במקום הראשון בבית, אבל זה פחות חשוב. העיקר שהמסורת נמשכת ונבחרת ישראל ממשיכה ברצף ההעפלות לאליפות אירופה .1993־מ

נאמר מייד: הניצחון אתמול לא הזכיר את המחצית השנייה החלומית מול ספרד. נבחרת ישראל היתה אתמול בינונית. היא סבלה מנפילות מתח, לא הצליחה לשמור על יציבות במהלך המשחק, שחקני מפתח היו בכושר פחות טוב (תמיר בלאט רק 3 נק' אחרי ההצגה מול ספרד) ואף אחד לא בלט ממש.

ואז הגיע גיא פניני

עודד קטש נאלץ לחלק את הדקות, ולמרות שהניצחון היה בסכנה בסיום, יצאנו עם התוצאה הרצויה. אולי זה סוג של תעודת בגרות לנבחרת, שגם בערב לא גדול שלה יודעת לנצח.

למי ששאל מדוע גיא פניני הוותיק, שכבר רחוק משיא כושרו, עדיין משחק במדים הלאומיים - קיבל תשובה 42 שניות לסיום. מול ספרד הוא לא היה פקטור, אבל אתמול ברגע המשבר הגדול כשפולין מורידה את ההפרש לנקודה, הגיעה השלשה של איש המאני טיים הנצחי שסגר עניין.

ישראל פתחה לא טוב, והפולנים לא השכילו לנצל זאת ליתרון דו־ספרתי, כשקטש ממתין 13 דקות לשלשה הראשונה שתצלול פנימה. מאותו הרגע ישראל לקחה את ההובלה עם דקות טובות של יפתח זיו מהספסל, ואף עלתה בעצמה ליתרון דו־ספרתי כמה פעמים עד שהגיע המשברון בסיום.

מתיאוש פוניטקה (שחקן היורוליג הפולני היחיד) סגר את ההפרש כמעט לבדו והביא את נבחרתו למרחק נגיעה מישראל. אלא שאז הגיע פניני, וישראל הוכיחה שהיא נבחרת טובה יותר, בכושר טוב יותר ועם חיבור חזק יותר בין שחקני הסגל. כל אלו מביאים איתם תקווה גדולה לטורניר שייערך .2022־ב

 ??  ?? גינת. הופעה יעילה עם 8 נק' ו־8 ריב'
גינת. הופעה יעילה עם 8 נק' ו־8 ריב'
 ??  ?? מדר חותך את ההגנה הפולנית
מדר חותך את ההגנה הפולנית
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel