Israel Hayom

מושיע חסר מצפון

גייב יורק )27( מגיע להפועל ת"א כדי לזרוק שלשות והרבה, כך שאל תצפו ממנו למסור ● על הסקורר החדש של האדומים ושאלת ההגנה ● מכבי ת"א: זוסמן צפוי לחזור בשבוע הבא

- יעקב מאיר

רבים זוכרים את 21 השלשות שזרק גייב יורק על הראש של הפועל חולון בשנה שעברה כששיחק עם שטרסבורג בליגת האלופות. אך מעטים זוכרים שאת כל 15 הזריקות הראשונות הוא החטיא, אבל ברבע האחרון קלע שש רצופות. עוד לא זוכרים שבאותו משחק הוא זרק פעם אחת בלבד ל־2, והחטיא. שטרסבורג הפסידה באותו משחק ,)86:81( אבל מבחינת יורק לא בטוח שהתוצאה חשובה.

הכדורסל הישראלי ידע סקוררים חסרי מצפון רבים במהלך השנים, ויורק שעל החתמתו בהפועל ת"א פורסם לראשונה ב"ישראל היום", כנראה יהיה מדורג גבוה ברשימה. את אותו משחק בנובמבר 2019 הוא סיים עם 23 נקודות. כמה קלע במשחק הגומלין בחולון? גם ,23 רק שהפעם ב־21 זריקות "בלבד" מחוץ לקשת.

אם משווים את הרכש החדש לשחקן שאותו הוא מחליף - וולטר למון ג'וניור - נראה שמדובר בשדרוג משמעותי. קודם כל בקליעה. למון לא קלע שלשה אחת מפתיחת העונה, בעוד יורק עומד על אחוזים מטורפים לאורך הקריירה - במכללת אריזונה הוא צלף ב־14 אחוזים, בביירות' הגרמנית המספרים עלו ל־44 אחוזים (שהקנו לו מקום בחמישייה השנייה של העונה בליגת האלופות) ובליגה הצרפתית בעונה שעברה עמד על 38 אחוזים.

כמו כן, מדובר בשחקן עם ניסיון בכדורסל האירופי לעומת הגארד העוזב שהרזומה האירופי שלו הסתכם בליגה ההונגרית, וכמו כן הוא יכול לשחק גם עם בר טימור וגם לצידו של ים מדר.

יורק לא שומר גדול, אבל בהפועל מאמינים כי לצד שומרים מצוינים כמו מדר, ג'יי פי טוקוטו וטאליב זאנה, יבלטו בעיקר יתרונותיו ההתקפיים הגדולים. בקרוב תחליט הקבוצה אם לשחרר את רג'י אפשואו או את ג'ון דיבלר. אם האחרון יישאר, יהיו ליאניס קאסטריטיס שני קלעים ברמה אירופית גבוהה, כמצופה מקבוצה בכדורסל המודרני.

כספי ייעדר מול הכוכב?

הפצועים ממשיכים לחזור במכבי ת"א. אחרי שובם של עומרי כספי וג'ון דיברתולומי­או, הגיע תורו של יובל זוסמן שכבר ערך כמה אימונים עם מגע ולפי ההערכות צפוי להיות בסגל במשחק מול נס ציונה ביום שני, כשקיימים סיכויים נמוכים שאף יהיה בסגל למשחק מול הפועל חולון יומיים קודם לכן.

מחר יתברר סופית אם עומרי כספי יוכל להשתתף כמה דקות במשחק מול הכוכב האדום, כשההערכה היא ששוב הפורוורד לא יתלבש אלא ימשיך את תהליך ההשתלבות ההדרגתי שלו במשחקי הליגה בשבועיים־שלושה הקרובים. סקוטי ווילבקין ואנטה ז'יז'יץ' שסבלו מפציעות קטנות, יהיו כשירים.

 ??  ?? יורק במשחק שבו זרק 21 שלשות מול חולון. שש מהן נכנסו
יורק במשחק שבו זרק 21 שלשות מול חולון. שש מהן נכנסו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel