Israel Hayom

הנחת רווחה

בית"ר ירושלים צריכה להגיד תודה לאיתמר ניצן (נפצע) שמנע ממנה תבוסה גדולה בסמי עופר, שם מכבי חיפה חזרה לנצח על חשבונה עם 0:2 ● עוד משחק מתסכל להפועל ב"ש, שנתקעה בתחתית אחרי ה־2:2 מול הפועל חיפה הבלון התפוצץ.

- ליאב נחמני ועוזי ניסים

13 פעמים בעטה מכבי חיפה לשער של בית''ר ירושלים במחצית הראשונה. 11 מתוכן למסגרת של איתמר ניצן, כולל החמצת פנדל של ניקיטה רוקאביצה. זה הרגיש כאילו סלובודן דראפיץ' הסגיר את הקבוצה שלו מול ההתקפה של מכבי חיפה.

רוקאביצה לבדו יכול היה לסיים עם שלושער את 45 הדקות הראשוו נות, ושנתנו לו שוב ושוב את ההזדמו נויות, בסוף הוא כבש את הו2:0 לפני הירידה למחצית. דולב חזיזה כבש קודם לכן יתרון מוצדק ושחרר המון לחץ. על רוקאביצה אומרים שהוא רוצח ברחבה, אבל האוסטרלי כבש בכל משחק העונה, מה שהופך אותו לרוצח סדרתי.

איתמר ניצן הוא הקורבן האחרון, אבל גם הסיבה העיקרית לכך שבית"ר לא סיימה את המשחק הזה בתבוסה. הצלה, ועוד אחת, עד שבסוף הוא נפצע והוחלף. לבית"ר יש על הנייר שמות ששווים הרבה שערים. אלירן עטר, ירדן שועה, עידן ורד, מיכאל אוחנה ועוד. מאחורי כל אלה אין שום גורם מקשר. התוצאה לכך היא שלראשונה העונה, מכבי חיפה סיימה משחק עם שער נקי.

הניצחון הזה הוא כמו סיכה בסלון הלחץ שהתנפח השבוע בכרמל. שני הפסדים תוך שבוע הם הרבה יותר ממה שמועדון לחוץ כמו מכבי חיפה יכול להכיל. בבית״ר הבלון הזה יתפוצץ עוד רגע. ארבעה חילופים ביצע דראפיץ' אחרי המחצית הרעה של קבוצתו. כמעט חצי קבוצה וכלום, כוסות רוח למת. משה חוגג מחפש פתרונות כלכליים בדובאי, אבל לבית"ר דרוש פתרון מקו צועי מהיר, וכזה לא נראה באופק.

יש להם קייס. הפועל ב"ש הגיעה למשחק מול הפועל חיפה עם כמה נקוו דות פתיחה גרועות במיוחד - ניצחון בודד מתחילת העונה, פציעות, עייפות

והשעיה של שחקן מפתח.

לא התמונה האידיאלית לקראת מפגש מול חיים סילבס ושחקניו, שהגיעו אחרי רצף של שני ניצחונות. ככה זה כשלא חושבים מספיק ולא מתחזקים בחלון ההעברות האחרון, אלא בוחרים למתוח את השחקנים הבכירים עד קצה גבול היכולת. התמורה תהיה ברוב המקרים זהה - פצועים רבים וספסל קצר מאוד.

יוסי אבוקסיס לא נדרש להמתין יותר מדי עד לעונש הראשון, שהגיע פחות מדקה אחרי שריקת הפתיחה מבעיטה נפלאה של חנן ממן שקבע 0:1 לחיפה. איתמר שבירו, שנמצא בתקופה נהדרת לאחרונה, יחד עם רותם חטואל בהופעת בכורה ועם שער בכורה, היו השפנים הצעירים ששלף אבוקסיס מהכובע בדרך למהפך 1:2 במחצית.

את המחצית השנייה ב"ש פתחה משוו חררת יותר, ויכלה לגמור את המשחק אילולא כמה החטאות מול רן קדוש, אבל הקלישאה תמיד עובדת, כשלא כובשים - סופגים, וקייס גאנם העניש, כבש את השוויון ולא חגג מול האקסים. זה היה ערב שבו נכבשו ארבעה שערים של שחו קני ב"ש בהווה ובעבר הלא רחוק.

בהיעדרו של ז'וסואה המושעה, מרסו לו מלי לקח על עצמו את ניהול המשחק ונתן לאבוקסיס המון חומר למחשבה למשחקים הבאים. אתמול הפורטוגלי כבר התנצל בפני עמית ביטון לאחר העימות ביניהם ונראה שדרכו חזרה לסגל הושלמה.

 ?? צילום: אלן שיבר ?? רוקאביצה חוגג על ניצן המצוין
צילום: אלן שיבר רוקאביצה חוגג על ניצן המצוין
 ?? צילום: אלן שיבר ?? חזיזה. פתח את החגיגה
צילום: אלן שיבר חזיזה. פתח את החגיגה
 ??  ??
 ??  ?? גאנם בורח לגולדברג בטדי
גאנם בורח לגולדברג בטדי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel