Israel Hayom

לבית"ר יש שוער, אבל מה עם השאר?

- אורי אוזן

1 בית"ר ירושלים הגיעה לסמי עופר כדי לפו גוש את מכבי חיפה הלחוצה. סלובודן דראפיץ' נטש את מערך היהלום ועלה עם שלושה בלמים, שני קשרים ושלושה שחקנים קדמיים (אלירן עטר, ירדן שועה ועידן ורד), ששניים מהם היו אמורים לעזור למגנים מול שחקני האגף של הירוקים. בפועל העזו רה לא הגיעה וגם במרכז בית"ר הייתה בחיסרון של שחקן מול שלישיית קישור של חיפה.

בית"ר פתחה נורא את המשחק ורק בזכות הצגה של איתמר ניצן בשער והחלטה גבולית של שופטי המסך, היא לא ספגה. בית"ר חזרה לרביעיית הגנה, המשחק התאזן ודווקא אז חיפה עלתה ליתרון מרגלי דולב חזיזה .)34( אחרי השער הקבוצה של דראפיץ' שוב איבדה כיוון ובנס ירדה רק בפיגור של שני שערים 10( איומים למסגרת לחיפה במחצית הראשונה) אחרי שער של ניקטה רוקאביצה בזמן פציעות.

מכבי חיפה התאוששה משני ההפסדים בצורה יפה, אבל הסיפור הוא בית"ר, קבוצה שאין שום קשר בין הציפיות ממנה, הסגנון של המאמנים והסגל שנבו נה. קבוצה ללא קשר אחורי משמעותי (קריטי בשיטת היהלום), ללא בלם מוביל, שחקני התקפה שרוצים כדור לרגל ואף אחד מהם לא רץ לשטח - וחדר הלו בשה נפיץ. זה מה שקורה שאין ניהול מקצועי והסגל נבנה מהגורן ומהיקב.

כוונותיו של הבעלים משה חוגג טובות, אבל גם הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, ואם הטוב הזה לא יעשה על ידי אנשי מקצוע תוך מחשבה ותכנון, האוה2דים של בית"ר שוב יסיימו את העונה מאוכזבים. יוסי אבוקסיס הגיע להפועל ב"ש כשהוא מקווה לקבל קבוצה עם תקציב גדול ויומרות לאליו פות. אבל אז הקורונה הגיעה, אלונה ברקת תפסה מרחק, טרנר הושבת, התקציב קוצץ והסגל נבנה בדו חילו ורחימו. אז לצד הצלחות גדולות בגביע ובמוקדו מות הליגה האירופית, דווקא בליגה אבוקסיס מתקשה. עם ניצחון אחד מתחילת העונה, מאזן עגום של שלוש ניצחונות בלבד בו71 משחקי הליגה האחרונים וסגל עייף שחסר את שלושת שחקניו הטובים ביותר, הוא הגיע למשחק מול הפועל חיפה שקבוצתו רק נקודה מעל הקו האדום. כשאבוקסיס הסתכל לספסל שלידו, הוא ראה את חיים סילבס, שרק לפני שבוע היה נדמה שהדרבי החיפאי יהיה משחק הפרידה שלו מהאדומים מהכרמל. אבל אז הגיע לירן סרדל עם שער ניצחון דרמטי ואליו הצטרף ניצחון נוסף על בני יהודה באו מצע השבוע ופתאום סילבס הגיע לטדי כפייבוריט.

המשחק עצמו היה פתוח, שתי ההגנות הירבו לטעות וקיבלנו שוויון מהנה וארבעה שערים.

אבוקסיס הולך ומסתבך. מלבד שלושת האסים שלו, שלא שיחקו, יש לו סגל מהחלשים בליגה עם ציפיות של קבוצת צמרת. הדיסוננס הזה רק יכביד על השחקנים ויקשה עליהם להרים את הרמה ולהוציא את ב"ש מהתחתית. במידה והעניינים עם ז'וסואה לא יפתרו (התנצל בפני עמית ביטון וחוזר לסגל), מיגל ויטור יפסיד משחקים והסגל לא ישודרג בינואר, ב"ש תמצא את עצמה העונה במאבקי הישרדות.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel