Israel Hayom

בבקשה, בלי לערב הורים

מרקוס תוראם הוכיח שהוא הרבה יותר מאשר הבן של אגדת נבחרת צרפת ליליאן תוראם ● בכישרון רב הוא מוביל את מנשנגלדבאך, שתנסה להעיף הערב את אינטר מליגת האלופות

- דור הופמן

מרקוס תוראם אף פעם לא נכנס ויוצא מאצטדיון באותה הצורה. תמיד כשהוא מגיע לכניסה הוא קודם כל הבן של ליליאן, מלך ההופעות ההיסטורי של נבחרת צרפת, ותמיד כשהוא יוצא הוא כבר מרקוס, חלוצה הנהדר של בורוסיה מנשנגלדבאך ונבחרת צרפת. במהלך 90 הדקות האלה שבין השלום ללהתראות, תוראם בן ה־32 עובר טרנספורמצי­ה. הוא משתחרר מחבלי אביו, יוצא לאוויר העולם, הופך מסימן שאלה לסימן קריאה.

אינטר, שתסיים את דרכה בליגת האלופות אם תפסיד הערב לתוראם ולגלדבאך, חוותה את התהליך הזה על בשרה בחודש שעבר. כשתוראם נכנס בשערי הסן סירו הוא היה צריך להוכיח לשומרים את זהותו בגוגל. כשיצא משם, הוא כבר היה זה שסידר לקבוצתו פנדל ב־2:2 שסיבך את האיטלקים בבית ב'.

אם אינטר תקליד היום שוב את שמו של מרקוס תוראם בגוגל, היא תגלה הרבה פרטים חדשים. בחודש ועשרה ימים שעברו מאז המפגש הקודם החלוץ הצרפתי כבש צמד מול ריאל מדריד, ערך בכורה בנבחרת צרפת, ובמחזור האחרון מול שאלקה שבר בצורת של חודשיים בלי גול בבונדסליגה. בסך הכל עומד העונה מאזנו על שני שערי ליגה, שניים בליגת האלופות ועוד שתי הופעות במדים של אלופת העולם. נכון, לא מדובר במספרים מפלצתיים, אבל עבור תוראם מדובר בנקודות ציון חשובות בדרך לעצמאות אישית.

"כל המחמאות מגיעות למרקוס", הבהיר המאמן הלאומי דידייה דשאן כשהעניק לחלוצה של גלדבאך הופעת בכורה, "הוא הביא את עצמו לרמות האלה דרך הקבוצה ובכוחות עצמו". רובר פירס, אלוף העולם ,1998־מ אמר: "הוא לא הגיע לנבחרת בגלל אבא שלו. הוא שחקן מוכשר ובחור חזק שלא נפל למלכודת הבן־של".

משתפר תמידית

מרקוס היה בן פחות משנה כשהפך לבן של כובש הצמד עבור צרפת בחצי גמר מונדיאל '98 מול קרואטיה. אלה היו שני שעריו היחידים של אביו ליליאן בנבחרת - שיחד עם שיא של 142 הופעות במדי הטריקולור הפך לאגדה, ובהתאם לכך מרקוס היה לבן של אגדה. אילן יוחסין שכזה השמיד בעבר לא מעט כישרונות, אבל האבא לא היה מוכן שזה יקרה גם לבנו. עוד כשהיה בקבוצת הנוער של סושו, ולאחר מכן כששיחק בקבוצה הבוגרת ובגנגאן, ליליאן שמר על בניו - מרקוס וקפראן שמשחק היום בניס - והעדיף לחשוף אותם כמה שפחות לתקשורת כדי שיתפתחו כשחקנים בכוחות עצמם.

"אני זוכר שהוא בעיקר קיווה שמרקוס יהיה טוב ממנו מבחינה טכנית", נזכר פירס, והיום אפשר לומר שתקוותו התגשמה. חלוצה של גלדבאך ניחן במהירות ובכוח פריצה, לצד שליטה טובה בכדור וקור רוח מול השער, ואשתקד, בעונת הבכורה בגרמניה, כבש 14 שערים ובישל עוד תשעה כשהוא משתף פעולה בצורה נהדרת עם אלאסן פלאה. "הוא מתפתח ומשתפר כל הזמן", אמר לאחרונה מאמנו מרקו רוזה, "אני בטוח שאבא שלו גאה ומאושר". נראה שבן של אגדת כדורגל לא יכול לברוח מהשם ומההקשר המשפחתי. זה גדול ממנו. גם מרקוס תוראם הוא כזה, אבל רק בהתחלה, רק כשהוא נכנס. אחרי שמכירים אותו מבינים שהוא לא הבן של ליליאן תוראם, הוא בסך הכל עוד ילד של אבא - כמו כולם - וגם חתיכת שחקן.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מרקוס תוראם
צילום: אי.פי.אי מרקוס תוראם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel