Israel Hayom

"סיירת קורונה", חיטוי ומזנונים בחוץ: בחרמון נערכים למבקרים

- עדי חשמונאי

במסגרת ההיערכות השגרתית של אתר החרמון לעונת השלג, השבוע התקיים במקום תרגיל לחילוץ מרכבל. אבל לצד ההכנות הרגילות המתקיימות בכל שנה לפתיחת העונה, האתגר העיקרי שעימו מתמודד האתר בימים אלה הוא ההיערכות חסרת התקדים להפעלת האתר בצל הגבלות מגיפת הקורונה.

כפי שכבר פרסמנו ב"ישראל היום", אחרי התייעצות עם גורמים מאטרקציות תיירותיות שפעילותן מתקיימת באוויר הפתוח, הנהלת האתר הודיעה כי בחורף הנוכחי הביקור באתר יתאפשר רק בהזמנה ובתשלום מראש דרך אתר האינטרנט. אבל גם מעבר לעולם הווירטואלי, נדרשת לוגיסטיקה מורכבת לקליטת אלפי המבקרים הצפויים להגיע למקום מדי יום.

"כל המזנונים ייצאו החוצה לאוויר הפתוח. לא יתאפשר בכלל להיכנס למבנה המרכזי פרט להשכרת ציוד סקי, וגם אז יהיה בחוץ פקח קורונה שיווסת את כניסת הגולשים למבנה", מסבירה מיקי ענבר מאתר החרמון. "המזנון שהיה בקומה הש

נייה לא יפעל, והמזנון בקומת הקרקע יעבוד, אבל הפעם נפתח את החלונות שלו כלפי חוץ, לאוויר הפתוח.

"אנחנו נערכים גם לאפשרות של הכפלת כמות השאטלים שמסיעים את המבקרים והגולשים מהחניון התחתון לחניון העליון, מאחר שלפחות עכשיו הגבלות הקורונה לא מאפשרות להכניס 50 איש באוטובוס. הקרונות של הרכבלים ירוססו בחומר חיטוי אחרי כל הסעה וכמות הנוסעים תוגבל לארבעה אנשים שאינם בני אותה משפחה גרעינית, ולשמונה אם הנוסעים כולם הם בני משפחה גרעינית".

ענבר מוסיפה כי השנה גיוס העובדים לעונה יהיה גדול בהרבה מבשנים קודמות, שכן השנה נדרשת "סיירת קורונה" שתפקידה יהיה לפקח על שמירת מרחק בין המבקרים בתורים. סימון המרחקים הנדרשים בתור ייעשה באמצעות מקלות סקי (מאחר שאי אפשר להדביק מדבקות על השלג).

"עד השנה האתר עבד גם ככה בקבלת החלטות בתנאי אי־ודאות בגלל שינויי מזג האוויר, אבל הקורונה הופכת את זה להרבה יותר מורכב", מסכמת ענבר, "יש הרבה דברים שעדיין לא סגורים".

 ?? צילום: אייל מרגולין/ג'יני ?? אתר החרמון. גיוס עובדים גדול יותר מבשנים קודמות
צילום: אייל מרגולין/ג'יני אתר החרמון. גיוס עובדים גדול יותר מבשנים קודמות
 ?? צילום ארכיון: אייל מרגולין - ג'יני ?? "ישראל היום", 26.10.2020
צילום ארכיון: אייל מרגולין - ג'יני "ישראל היום", 26.10.2020

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel