Israel Hayom

גנץ: "נצביע בעד פיזור הכנסת"

רה"מ החליפי תקף את נתניהו: "אם יגרור אותנו לבחירות, נעשה אחדות בלעדיו" ● רה"מ: "בני, עשה סיבוב פרסה מהפוליטיקה"

- דניאל רוט אבנרי

שר הביטחון בני גנץ הודיע בנאום תקיף כי כחול לבן תתמוך בפיזור הכנסת בהצבעה הטרומית, ובכך כנראה ביקש לה בטיח כי ההצבעה תעבור - במה שמסתמן כפרק נוסף בעימות בין גנץ לראש הממשלה נתניהו.

קודם לכן אמר גנץ למקורביו כי "הממשלה הגיעה לסוף דרכה". החלטתו של גנץ להודיע אמש כי יתמוך בפיזור הכנסת בהצבעה הטרומית, מגיעה על רקע בחירתו לבלום מרד פנימי בתוך כחול לבן שמאמין כי יש ללכת לבחירות. מו קדם יותר אמר נתניהו: "בני, עשה סיבוב פרסה מהפוליטיקה".

"לא היו לי אשליות בקשר לנ תניהו, הכרתי את הרקורד שלו כ'מפר הבטחות סדרתי', אך חשבתי שאזרחי ישראל חשובים יותר מכל מנהיג ושנתניהו יתעלה מגודל השעה. זה לא קרה". ראש הממשלה החליפי תקף את ראש הממשלה נתניהו: "נתניהו הבטיח אחדות? - אז הבטיח! נתניהו התחייב שלא יהיו טריקים ולא יהיו שטיקים? - אז התחייב! נתניהו הבטיח ניהול אחראי של משבר הקורונה? - אז הבטיח! נתניהו לא מקיים - והצי בור משלם! לא לי שיקר נתניהו - לכם הוא שיקר. לא אותי הוליך נתניהו שולל, אלא את אזרחי יש ראל כולם!

"נאבק למענכם"

"נתניהו החליט לפרק את הממשלה ולגרור את המדינה לב חירות. הדרך שבה בחר היא אי אישור תקציב למדינת ישראל כפי שהוסכם ונחתם - מה שיביא לפיזורה של הכנסת. נתניהו אוהב להשוות אותנו לנאורות ולמצלי חות שבמדינות העולם. תראו לי עוד מדינה שבה ראש הממשלה מונע תקציב ממדינתו, מעכב מי נוי מפכ"ל, מונע מינוי פרקליט מדינה, מקפיא את תהליכי חקיקה בכנסת. איפה זה קורה? בשבדיה? באנגליה? בנורבגיה? מול הפיגוע הכלכלי הזה של מניעת תקציב, שמשמעותו איום על יציבותה הכ לכלית של המדינה ועל פרנסתו

ועתידו של כל בית ובית בישראל, לא אעמוד מנגד. לכן, כחול לבן תצביע מחר בעד פיזור הכנסת".

עוד המשיך גנץ בטון התקיף: "ארבעה עשורים לחמתי במדים ופעלתי למען מדינת ישראל, שאותה אני כה אוהב. בשנתיים האחרונות בכלל, ובחודשים האח רונים בפרט, אני נאבק למענכם, אזרחי המדינה, בכל דרך שיכו לתי. כל המצקצקים, המצייצים ומפרסמי הפוסטים - לא יסיטו אותי מאמונתי ומדרכי. חבריי ואני בכחול לבן נמשיך לפעול באח ריות, בנחישות ובמסירות למענכם ולמען ישראל".

מייד לאחר שאמר גנץ שהנחה את כחול לבן להצביע בעד פיזור הכ נסת בקריאה טרומית, השאיר פתח לנתניהו לקראת הקריאות הבאות, באומרו כי "את הבחירות הללו יכול למנוע רק מי שהחליט עליהן – נתניהו, נטל ההוכחה עליך. הבא מייד את התקציב לממשלה, תדאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצ למות. הפסק את השיסוי והפילוג. אם בכל זאת יכפה עלינו בחירות, אאבק שנביא ממשלה רחבה עם אח דות אמיתית שבה לנתניהו לא יהיה חלק". מוקדם יותר כתב שר החוץ גבי אשכנזי בחשבון הפייסבוק שלו: "אם לא היה משפט - היה תקציב. הציבור סיים לקנות את השטיקים והטריקים של נתניהו".

פתרון נוסף?

השבוע פרסמנו ב"ישראל היום" כי בכחול לבן נבדקת האפשרות לפתרון המשבר הפוליטי ולהסכמה לדחייה של תקציב המדינה. זאת, בתנאי שנתניהו יסכים לקבל את הסכם הפשרה שינוסח על ידם.

מצד אחד, במפלגה דורשים לה עביר את תקציב המדינה ושולחים איומים חוזרים ונשנים שלא יה ססו להשתמש ב"חרב" הפירוק, אם התקציב לא יעבור עד 23 בדצמבר. מנגד, כפי שפורסם בעבר ב"ישראל היום", בכירים בכחול לבן מאשרים שלמרות האיומים, הם יהיו מוכ נים לדחות מעט את מועד העברת התקציב "אם נתניהו יהיה רציני".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד בעקבות דברי גנץ: "בימים האח רונים קראתי לבני גנץ לשים את העבר מאחורינו ולהצביע אית נו על פיזור הכנסת. הערב הוא הודיע שיתמוך בהצעת החוק שלנו ואני מברך אותו על כך. חצי שנה אחרי הקמת הממשלה המנופחת והמנותקת, לכולם ברור שנתניהו לא יכול להוביל את ישראל לי ציאה ממשבר הקורונה". עוד אמר: "ישראל זקוקה לממשלה שעבוד עבור הציבור. ממשלה רזה ויעי לה שעסוקה רק בחיים האמיתיים. בבעיות האמיתיות. בעסקים הק טנים, במובטלים, בבריאות. לא בפוליטיקה, לא בשחיתות ולא במסיבות עיתונאים. יש עתיד תל"ם תוביל את האלטרנטיבה לשלטון. באנו לשנות ואפשר לשנות. כמו שאומרים בהפגנות ובגשרים: אנחנו התקווה".

גם ח"כ משה )בוגי( יעלון הגיב לדבריו של גנץ: "הממשלה הזו איב דה את דרכה מיום הקמתה. ניתן וצריך להחליף את נתניהו בכנסת הנוכחית - זו חובתך".

 ?? צילום ארכיון: אורן בן חקון ?? יום פיזור הכנסת ה 22
צילום ארכיון: אורן בן חקון יום פיזור הכנסת ה 22

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel