Israel Hayom

גורם בימינה: "אם בנט וסמוטריץ' ילכו יחד - המפלגה לא תחבור לליברמן או ללפיד"

- יהודה שלזינגר

אחד הנושאים שאנשי "ימינה" מנסים להדוף בי מים אלה בשלל הראיונות, הוא שאלת היום שאחרי הבחירות - האם נפתלי בנט יקים ממשלה ביחד עם נתניהו או יהווה לו תח ליף בעזרת הליכה יד ביד עם לפיד, ליברמן ועוד.

התשובה הרשמית של אנשי המ פלגה היא שכעת אין בחירות וכי כל המפלגות הציוניות באות בח שבון, אך במפלגה יש מי שטוען כי אין שום סיכוי להליכה משות פת עם ליברמן ולפיד. מה שמשאיר אפשרות כמעט יחידה של הליכה ביחד עם הליכוד.

גורמים במפלגה אומרים כי למ רות המסרים הרשמיים, ההכרעה בעניין כבר ידועה. "אם ביום הגשת הרשימות בנט וסמוטריץ' ילכו ביחד, זה יהיה מתוך הסכמה שלא תקום ממשלה עם ליברמן ולפיד".

גורם בכיר במפלגה אומר: "בנט וסמוטריץ' לא ייפרדו בגלל ריבים על מקום ברשימה, הדבר היחיד שי כול להפריד ביניהם זה הבנה של סמוטריץ' שבנט מתכוון להקים ממשלה עם ליברמן או לפיד. לזה אין שום סיכוי שהוא יסכים. . אם ביום הגשת הרשימות השניים לא ייפרדו ותוגש רשימה אחת, נוכל להבין שיש סיכום ביניהם שאפש רות של הקמת ממשלה עם ליברמן ולפיד ירדה מהשולחן".

מה שעורר את הנושא היה ראיון של סמוטריץ' במוצאי השבת בע רוץ ,13 שבו נשאל אם ליברמן יכול להיות שותף שלהם, והשיב בחדות "בשום פנים ואופן לא". סמוטריץ' הוסיף: "ליברמן הוא אחד האנשים המסוכנים בפוליטיקה הישראלית". הדברים של סמוטריץ' סוטים מהקו שאותו מובילים בתנועה, שמבקש לעמעם את השאלה על מי ימלי צו אחרי הבחירות. במפלגה עונים בדרך כלל כי כל מפלגה שרואה את עצמה כמפלגה ציונית ורוצה לטפל במשבר הקורונה יכולה להיות שו תפה שלהם - מתוך כוונה להגיע לליבם של מצביעים פוטנציאליי­ם שלא רוצים לראות את נתניהו שוב בשלטון.

אתמול התראיין אביגדור ליברמן לרדיו דרום, ואמר כי הוא לא פוסל ישיבה משותפת עם בנט.

ביום ראשון אמר יו"ר הקואליציה מיקי זוהר לגל"צ כי הוא "מוט רד מההתחזקות של בנט ושקד" וכי "זה מהווה סיכון אמיתי שלא תוקם ממשלת ימין". ב"ימינה" השיבו בתגובה: "בזמן שיש מיליון ישראלים שיושבים מובטלים, בח רדת פרנסה קיומית, ללא אופק, ויותר מ 2,700 נפטרי קורונה, ראוי שהממשלה והקואליציה ידאגו לא זרחים ולא יעסקו כל הזמן בפולי טיקה, כפי שמיקי זוהר עושה ללא הרף. נפתלי בנט ימשיך לדאוג לשיקום פרנסת אזרחי ישראל ולאיחוי הקרעים בעם".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel