Israel Hayom

סערת מינוי עמית איסמן: "עננה שחורה מעל ראשו"

ארגוני נשים מחו על מינוי פרקליט המדינה: "אמירותיו בעבר חמורות" ● איסמן התנצל: "אשמור על שיח מכבד" ● בכירים במערכת המשפט: "משפטן מצוין"

- יאיר אלטמן

ארגוני הנשים מחו על המינוי של עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה. לטענת ארגוני הנשים, בשמו נקשרו אמירות שמגלות, לכאורה, התייחסות סקסיסטית כלפי נשים. בכירים במערכת המשפט התייצבו לצידו.

יו"ר נעמת, חגית פאר, קוראת לשר המשפטים ניסנקורן להקפיא את הליך מינויו של עו"ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה. לדבריה נציבות שירות המדינה אף מצאה כי הוא התבטא בפני פרקליטות במחוז חיפה באופן העולה לכאורה כדי התנהגות שאינה הולמת עובד מדינה.

"למותר לציין כי מהפרסומים בעניין עלו טענות לכאורה כי התלונות לא נבדקו באופן יסודי דיו. דבר שהוא חמור בכלל, וחמור שבעתיים כשמדובר במי שנושא תפקיד ברשויות אכיפת החוק", כתבה יו"ר נעמת במכתב ששלחה לשר המשפטים.

"להקפיא את המינוי"

עוד הוסיפה כי: "בימים אלה של משבר הקורונה והקשיים המיוחדים שאותם חוות נשים, ובכלל זה עלייה בשיעור עבירות אלימות ועבירות מין נגד נשים, יש חשיבות יתרה למנות לתפקיד כה חשוב וכה רגיש זה, אדם המביא עימו תרבות ארגונית מכבדת נשים ולא מקטינה ומשפילה אותן".

פאר דרשה להקפיא כאמור את הליך המינוי עד לבירור מקיף: "במדינת ישראל ישנם מספיק פרקליטים ופרקליטות מצוינים, אשר לצד כישוריהם המשפטיים מביאים גם תרבות ארגונית מכבדת נשים ותואמת למאה ה־12. לאור האמור, אני פונה אליך בבקשה שלא למנות את עו"ד איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, בטרם תיערך בדיקה מקיפה באשר להתנהגותו והתבטאויות­יו ביחס לנשים".

גם בעמותת רוח נשית הגיבו למינוי הצפוי. לדברי תמר שוורץ, המנכ"לית, "הבחירה בעמית איסמן לפרקליט המדינה - ולא משנה עד כמה הצליח להרשים את ועדת האיתור - שגויה. האמירות שלו ביחס לנשים, בעבר, הן מספיק חמורות כדי למנוע את המינוי, גם אם התנצל וגם אם מדובר בפרקליט מעולה. העננה השחורה שמרחפת מעל ראשו היתה צריכה להיות מובאת בחשבון מתוך מכלול השיקולים".

"יצליח בתפקידו"

ח"כית לשעבר שלי יחימוביץ' מחתה גם היא בפני ועדת האיתור: "לא יכולתם למצוא אדם אחר ראוי יותר?!"

עם זאת, בכירים במערכת המשפט דווקא הגנו על המינוי. יהודה וינשטיין, היועמ"ש בדימוס, שהיה בין הממליצים על איסמן, אמר ל"ישראל היום": "פגשתי את עמית לראשונה כשביקרתי בפרקליטות מחוז חיפה ומאוד התרשמתי. השתתפותו בדיונים בלשכתי בהמשך רק חיזקה את התרשמותי הראשונית. מדובר במשפטן מהמעלה הראשונה, שקול, מאוזן והגון מאוד. אין לי ספק בהצלחתו".

ציון אמיר, מבכירי עורכי הדין ומומחה בתחום הפלילי, זוכר את איסמן ממסדרונות בתי המשפט: "התרשמתי שמדובר באדם נעים הליכות. יש לו מנהיגות שקטה. הוא מבצע את מלאכתו בשקט, בדרכי נועם ולא משדר לחץ".

אילן בומבך, מבכירי עורכי הדין ומומחה במשפט מנהלי ועבירות צווארון לבן: "תמהיל התכונות של איסמן מהווה בשורה חשובה, ויש לו בדיוק את התכונות והניסיון שעשויים להבטיח הצלחה בתפקידו".

עו"ד אייל בסרגליק, יו"ר הפורום הפלילי (במשותף) ומומחה למשפט פלילי ופשיעה כלכלית, שהתמודד על תפקיד פרקליט המדינה: "אני שמח ומברך את עמית על בחירתו. איש מקסים".

בד בבד, שר המשפטים נפגש לראשונה עם פרקליט המדינה המיועד, והדגיש את חשיבות קיומה של מערכת שלטון חוק עצמאית.

ניסנקורן אמר כי הוא מתכוון להביא את המינוי לאישור הממשלה כבר ביום ראשון.

עו"ד איסמן הביע צער על הדברים שאמר בעבר לנשים והתחייב לשמור על שיח מכבד.

יו"ר נעמ"ת: "יש חשיבות למנות לתפקיד כה חשוב וכה רגיש זה, אדם המביא עימו תרבות ארגונית מכבדת נשים ולא מקטינה או משפילה אותן"

 ??  ?? התנצל. איסמן
התנצל. איסמן
 ??  ?? "משפיל נשים". פאר
"משפיל נשים". פאר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel