Israel Hayom

"ד"ר רוזנטל יוצר פאניקה של ההורים נגד החיסונים"

כך אמר חבר הוועדה שדנה בקובלנה נגד הרופא ● דרישה: הסברה לרופאים על חיסוני הקורונה ● עורך דינו של ד"ר רוזנטל: "דוחה בתוקף את ההאשמות נגדו" "רשלנות חמורה": רופא מרתיע מטופלים מפני קבלת חיסונים

- רן רזניק

"אני רואה בכל הפרסומים של ד"ר חיים רוזנטל שהם, לכאורה, יוצרים פאניקה ופחד בלתי מוסבר מחיסונים, כאילו יש לו תחליפים לחיסונים על ידי תכשירים הומיאופתיי­ם. זו הפצה של פחד בלתי מוגדר, שגורם לאנשים שלא יחסנו את ילדיהם. הוא כותב באתר שלו שחיסונים הם מסוכנים ויכולים לגרום לנזקים קשים. הוא כותב שזה דבר מסוכן, וזה מטיל מורא על ההורים ועל הילדים".

זאת לדבריו של פרופ' יוסף אלידן, חבר הוועדה שדנה בקובלנה המשמעתית חסרת תקדים במערכת הבריאות שהוגשה נגד הרופא. הרופא מואשם כי הוא מפרסם ומפיץ מידע שקרי, שגוי ומטעה על סכנות החיסונים, ובכך גורם סכנה לבריאות הציבור בישראל שכן הוא מביא להפחדת הציבור ולהימנעות מקבלת חיסונים נגד מחלות מידבקות בילדים ובמבוגרים. כך נודע ל"ישראל היום". הקובלנה, שנחשפה ביום שני ב"ישראל היום", הוגשה עוד בפברואר השנה על ידי פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, נגד ד"ר חיים רוזנטל. כאמור, את הדברים הקשים על ד"ר רוזנטל בדיון בקובלנה ב־62 באוקטובר אמר פרופ' אלידן, שניהל את מחלקת אף־אוזן־גרון בביה"ח הדסה עין כרם בירושלים. בוועדת המשמעת חברים גם ד"ר יוסי בר, מנהל היחידה לניהול סיכונים בביה"ח הממשלתי אסף הרופא בצריפין, ועו"ד לינדה שפיר.

הקובלנה הוגשה בהסתמך על דו"ח ועדת בדיקה שהוגש למשרד הבריאות במאי ,2019 ועכשיו נודע כי את התלונה למשרד הבריאות הגישה עמותת "מדעת - למען בריאות מושכלת", שהיא הגוף הציבורי המרכזי בארץ שעוסק במאבק בהפצת מידע שקרי ובהפחדות שווא נגד חיסונים ובעידוד הסברה למען התחסנות. אתמול פנתה מנכ"לית "מדעת" אדוה לוטן לד"ר שרון אלרעיפרייס, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, והתריעה כי "כל אירוע של שינוי בשגרת החיסונים או הכנסת חיסון חדש לשימוש, שהביאו עימם חששות ושאלות לגיטימיות, נוצלו על ידי תנועת ההתנגדות לחיסונים להפצת תעמולת נגד ולהגדלת ההססנות לגבי חיסונים בכלל. לכן היערכות נכונה להסברה לקראת חיסוני הקורונה חיונית להשגת רמת התחסנות גבוהה לקורונה באוכלוסייה, תוך מניעת פגיעה בהיענות לחיסוני השגרה".

לוטן כתבה כי "על המדינה לספק הסברה מקיפה ומפורטת, המאפשרת לכל אחד לקבל את ההחלטה להתחסן על בסיס ראיות מדעיות, מידע אמין ומענה לחששות". היא הדגישה כי יש חשיבות גדולה בהתמקדות בהסברת הבטיחות והיעילות של חיסוני הקורונה גם לצוותים הרפואיים עצמם, מאחר ש"הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר בנושא הססנות לחיסונים". עוד ציינה כי "יש צורך קריטי בשקיפות מקסימלית של משרד הבריאות, במידע נגיש על החיסונים, בפרסום ההחלטות לגבי תעדוף האוכלוסייה, בדיווחים על תופעות לוואי, אם יהיו, ובפרסום שיעורי ההתחסנות לפי מגזרים ואזורים". עו"ד בומבך מסר מטעמו של ד"ר רוזנטל בתגובה לקובלנה כי הוא דוחה בתוקף את כל ההאשמות נגדו, וכי "ד"ר רוזנטל פועל כמצוות חוק זכויות החולה, הן במתן דעה נוספת והן במילוי חובתו לגלות למטופל את הסיכונים הכרוכים בטיפול, לרבות תופעות לוואי, בהתאם להליך ההסכמה מדעת שבחוק".

הרופא מואשם כי הוא לכאורה מפרסם ומפיץ מידע שקרי ומטעה ובכך מסכן את בריאות הציבור

 ??  ??
 ??  ?? מנכ"לית "מדעת" לוטן
מנכ"לית "מדעת" לוטן
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? "ישראל היום", 30.11.2020
צילום: אי.אף.פי "ישראל היום", 30.11.2020

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel