Israel Hayom

החשד לניגוד עניינים של מנכ"ל משרד החקלאות מגיע לבג"ץ

ארגון "האינטרס שלנו" הגיש עתירה למתן צו על תנאי נגד המנכ"ל איצקוביץ' ● הדרישה: לנמק מדוע המנכ"ל עוסק בענף הלול, על אף היותו בעל מכסת ביצים ● משרד החקלאות: "מיחזור של טענות"

- גלעד צוויק

ניגודי העניינים לכאורה של מנכ"ל משרד החקלאות, נחום איצקוביץ', מגיעים עכשיו לפתחו של בג"ץ.

ארגון "האינטרס שלנו", באמצעות עו"ד מאיר קייקוב, הגיש אתמול עתירה דחופה למתן צו על תנאי נגד שר החקלאות אלון שוסטר, מנכ"ל המשרד איצקוביץ', משרד החקלאות והיועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט - בדרישה שינמקו מדוע איצקוביץ' עוסק בנושאים הקשורים לענף הלול, על אף היותו בעל מכסת ביצים המניבה לו 14 אלף שקלים בשנה.

עוד מבקשת העתירה לבטל או להקפיא כל החלטה בעבר או בהווה שקיבל איצקוביץ' בנוגע לענף הלול. העתירה מוגשת בתזמון קריטי, משום שהיום מתכנסת ועדת הכלכלה של הכנסת לדיון על מכסות ביצים - בהשתתפות נציגי משרד החקלאות

ומועצת הלול.

העתירה מתבססת על חשיפות "ישראל היום", שלפיהן איצקוביץ' נהנה מהכנסה כבעל מכסת ביצים, אף שאינו מחזיק בלול. מנכ"ל משרד החקלאות משכיר את מכסתו למגדל אחר - פעולה הטעונה אישור של מועצת הלול, הכפופה לאיצקוביץ' מתוקף תפקידו כמנכ"ל משרד הח

קלאות. בעתירה נכתב כי איצקוביץ' מצוי ב"ניגוד עניינים בוטה", וכי "אין חולק" שלאיצקוביץ' "אינטרס אישי ברור וישיר ככל שהדבר נוגע לענף ההטלה, וכל החלטה שמתקבלת בנושא זה משפיעה עליו כלכלית באופן ישיר".

בעתירה צוין כי להבדיל מאיצקוביץ' - שר החקלאות הקודם, אורי אריאל, היה מנוע מעיסוק במכסות ייצור ביצים בענף הלול, מפני שאחותו היתה זו שהחזיקה במכסות ביצים. במקרה של איצקוביץ', הוא עצמו מי שנהנה מההכנסות. "הפער בין הדברים מעורר תמיהה", נכתב בעתירה.

הנימוק: הכנסה "מזערית"

בהסדר ניגוד העניינים של איצקוביץ' נקבע כי אין הוא מנוע מלעסוק בנושאים הקשורים לענף הלול מאחר שהמכסה שברשותו היא "מזערית". בעתירה נטען כי איצקוביץ' מוזמן להקפיא את מכסתו ואת הכנסותיו מביצים עד לסיום תפקידו כמנכ"ל משרד החקלאות. העותרים גם טוענים כי מסמך ניגוד העניינים של איצקוביץ' "נוגד את כל העקרונות שנקבעו בפסיקה", ואף לא משקף נכוחה את המציאות, מפני שמכסתו טעונה אישור מחודש בכל שנה על ידי מועצת הלול.

בעבר פרסמנו כי יועמ"ש משרד החקלאות, אפרת אביאני, אישרה לאיצקוביץ' לעסוק בענף הלול - אף שהיא עצמה מנועה מלעסוק בענף, מפני שאביה היה מנכ"ל מועצת הלול ונבחר בעבר ל"יקיר ענף הלול". למרות זאת, היועמ"ש מנדלבליט והמשנה שלו דינה זילבר אישרו לשר שוסטר לאפשר לאיצקוביץ' לעסוק בענף הלול.

ממשרד החקלאות נמסר: "על פי ההסדר למניעת ניגוד עניינים שנערך לד"ר איצקוביץ', אין כל מניעה שיעסוק בענף הלול. מדובר במיחזור של טענות מופרכות, ואנחנו משוכנעים שבג״ץ יאשר את הסכם ניגוד העניינים ככתבו וכלשונו".

ממשרד המשפטים נמסר: "תגובת המדינה תימסר לביהמ"ש, כמקובל. הסדר ניגוד העניינים של מר איצקוביץ' תואם עם ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ותואם את אמות המידה לעריכת הסדרי ניגודי עניינים".

 ??  ?? נחום איצקוביץ'
נחום איצקוביץ'
 ??  ?? בית המשפט העליון
בית המשפט העליון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel