Israel Hayom

אסור לרתום את העגלה לפני הסוסים

- אבי סגל

שלשום נחתמה ההעפלה ה־41 ברציפות של נבחרת ישראל לאליפות אירופה. בניגוד למקרים רבים בעבר שבהם הנבחרת מרטה את העצבים עד שהבטיחה את מקומה באליפות, הפעם היתה זו עלייה חלקה אחרי שני שלישים מהמשחקים במאזן מושלם ללא הפסד. מרשים.

דבר מרשים נוסף הוא הכישרון והעומק שיש בנבחרת והתהליך האמיתי שהיא עברה כדי להצעיר את הסגל ולבנות את עצמה לעתיד. יש לנו נבחרת מבטיחה כבר לעתיד הקרוב, בכך אין ספק. הכל נבנה כל כך נכון, כך שהשחקנים שמשחקים בשנים האחרונות גם רצים יחד הרבה זמן, וגם יגיעו בשלים ובגיל הנכון לקיץ בעוד כמעט שנתיים.

העניין אצלנו שהכל או סקנדל או פסטיבל, טוב מאוד או רע מאוד. אין אמצע. עכשיו בתודעה הכל טוב מאוד ואפשר לבנות ציפיות גבוהות וספקולציות על הרכבים לעתיד. שמענו כבר הערכות שהנבחרת הזו הולכת להצליח בגדול באליפות אירופה .2022 דיברו על מינימום רבע גמר, ואולי על מדליה.

לשאוף בגדול זה טוב, להעמיד רף גבוה זה מצוין, אבל צריך להיות ריאליים ולצנן את ההתלהבות. אסור לרתום את העגלה לפני הסוסים וצריך פרופורציות. לא מכיוון שאין לנו יכולות או נבחרת אמיתית שמעוררת אופטימיות, פשוט מכיוון שהאליפות עדיין רחוקה ולא ממש ידוע או ברור מי ייצג אותנו בה.

קודם כל ולפני הכל, תקופת הקורונה יצרה כאן מצב שלא היה אף פעם - שלב המוקדמות מסתיים )יש עוד חלון אחד בפברואר( שנה וחצי לפני תחילת האליפות, בעוד בדרך כלל משחקי המוקדמות נערכים כמה חודשים לפני האליפות עצמה ואפשר לבנות תוכניות לפיהם.

הפעם האליפות נדחתה בשנה בגלל הזזת האולימפיאד­ה לקיץ .2021 לכן קשה לתכנן מעכשיו תוכניות לעוד כל כך הרבה זמן, כשאלף ואחד דברים יכולים להשתנות באמצע.

דבר נוסף - אי אפשר לבנות הרכבים ולכלול בהם שחקני אן.בי.אי כמו דני אבדיה, טי.ג'יי ליף וים מדר )אם יגיע לשם(. הרי איך אפשר לדעת עכשיו ששחקני אן.בי.אי יופיעו באליפות שתהיה בעוד שני קיצים? שכן אם הקבוצות שלהם יחליטו שהם לא ייצאו אז הם לא ייצאו, הן המחליטות. אף אחד לא במעמד שהיה בזמנו לדירק נוביצקי, שהיה מחליט שהוא מגיע לנבחרת גרמניה ואף אחד לא יכול היה לעצור אותו.

לסיכום, יש לנו נבחרת טובה, הכי טובה שהיתה לנו זה שנים, ויש סיבות טובות להאמין. מכאן ועד לתכנן תוכניות לעוד יותר משנה וחצי זה לא ריאלי. חגיגות לפני הזמן הן לא במקום. כשנראה מי יהיו השחקנים שלנו באליפות ומה מצבם, נוכל לבנות בניינים גבוהים.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel