Israel Hayom

הוצא מהקשרו

אדינסון קבאני לא התכוון לפגוע באיש כשבירך חבר באינסטגרם, אבל האנגלים פירשו את הסטורי התמים כאמירה גזענית ● הערב, כשאיום השעיה מהפרמייר ליג מרחף מעליו, חלוץ מנצ'סטר יונייטד ינסה להתעלם מרעשי הרקע ולסבך את האקסית פ.ס.ז'

- דור הופמן

ריז טרוי דיני, כאילו קבאני התנהג כמו לואיס סוארס, שב־1102 קרא לפטריס אברה "שחור" בכוונת זדון והורחק לשמונה משחקים.

עם המטען הזה, ובלי לדעת מתי ישוב לשחק בפרמייר ליג, קבאני יפגוש הערב בליגת האלופות את פ.ס.ז' - הקבוצה שהשאירה אותו טעון בקיץ האחרון. בחודש יוני, כשחוזהו הסתיים אחרי שבע שנים, אלופת צרפת אפשרה למלך שעריה ההיסטורי 200) גולים( לעזוב את הקבוצה בהעברה חופשית.

לא היתה שם פרידה ראויה, קבאני אפילו לא נשאר בסביבה כדי להיות חלק מהמסע לגמר הצ'מפיונס בליסבון, הוא פשוט חזר לביתו שבאורוגווא­י והמתין שתגיע הקבוצה שתהיה אמיצה מספיק כדי להמר עליו. בכל זאת, בגיל 33 ואחרי שבעה חודשים שבהם עסק יותר בלקדם את ריקודי הבלט האהובים עליו מאשר כדורגל, האורוגוואי היה סוג של סימן שאלה. הרבה קבוצות התלבטו לגביו, ורק ביום האחרון של חלון ההעברות יונייטד הלכה על זה והחתימה אותו לעונה אחת. "הוא יביא לנו כוח, אנרגיה, מנהיגות, מנטליות, והכי חשוב - גולים", אמר ביום החתימה המנג'ר אולה גונאר סולשיאר.

אשף מיקום, מפלצת תנועה

קשה לומר שקבאני הביא את כל אלה בחודשיים שלו במנצ'סטר, אבל מה שבטוח זה שהוא מביא משהו אחר. בקבוצה שהחלוצים שלה די דומים בסגנונם - ראשפורד, מרסיאל וגרינווד ניחנים במהירות, בשליטה בכדור ופעמים רבות זולגים לאגפים ומתחילים משם - החלוץ האורוגוואי הוא ההפך המוחלט. הוא חלוץ רחבה קלאסי, אשף מיקום, מפלצת תנועה לעומק, נוגח בחסד, ושני השערים שלו מול סאות'המפטון הבליטו את כל אלה. הם הולידו השוואות לאנדי קול, לוואן ניסטלרוי, לוואן פרסי וגם למחליף האולטימטיב­י של יונייטד - אולה גונאר סולשיאר.

"לפעמים נדמה שאנחנו מנסים לכבוש את הגול המושלם בעוד מסירה ומהלך אישי", אמר בסיום המנג'ר הנורבגי, "ולראשונה מאז לוקאקו יש לנו

חלוץ מטרה אמיתי". גם ברונו פרננדש חלק שבחים לקבאני. "הוא מהחלוצים האלה שמריחים שערים", אמר הפורטוגלי, "אני בטוח שהוא יעזור לנו עוד הרבה".

עושה רושם שקבאני עוד יתרום רבות ליוניייטד, אבל הערב הוא צריך שהקבוצה תעזור לו. היחס הקר שקיבל מפ.ס.ז' וממאמנה תומאס טוכל בקיץ האחרון הרגיז את האורוגוואי, ובעיקר את הוריו, והמשחק הערב מאפשר נקמה. ניצחון של יונייטד יסבך את הצרפתים בבית ח' ועלול לערער את מעמדו של המאמן הגרמני, והפעם - להבדיל מהמשחק הקודם בפריז שאותו האורוגוואי פספס - קבאני צפוי לפתוח בהרכב. את הסערה שחולל הפוסט שלו באנגליה הוא ינסה לשכוח כדי להתמקד בסערה חדשה - זאת שתיפול על פ.ס.ז' אחרי שהוא ויונייטד ינצחו אותה.

עוד הערב: סטפאני פראפר תעשה היסטוריה כשתהפוך לאישה הראשונה ששופטת משחק בליגת האלופות. הצרפתייה בת ה־93 תעשה זאת במשחק בין יובנטוס לדינמו קייב במסגרת בית ז'.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? קבאני אחרי הצמד מול סאות'המפטון בשבת
צילום: אי.אף.פי קבאני אחרי הצמד מול סאות'המפטון בשבת
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel