Israel Hayom

כיפת ברזל לקורונה: "תוצאות בתוך שניות"

הפרויקט של מפתח כיפת ברזל עשוי לצאת לפועל בקרוב ● דני גולד: "תוצאות - בעוד חודש" ● בתוכנית: 200 אלף בדיקות ביום

- חנן גרינווד

התוכנית הישראלית שתאפשר ביצוע 200 אלף בדיקות קורונה ביום, שייתנו תשובות בתוך שניות, עשויה לצאת לפועל בעוד כחודש - כך מעריכים במשרד הביטחון.

במסגרת משדר InnoTech" ,"2020 שערכה חברת iHLS ושי שודר השבוע באתר החברה, סיפר ראש מפא"ת )המינהל למחקר, פי תוח אמצעי לחימה ותשתית טכנו לוגית( במשרד הביטחון, ד"ר דני גולד )אבי כיפת הברזל(, כי בימים אלה נערכים ניסויים לביצוע בדי קות הקורונה ההמוניות מתוצרת כחול לבן, בהיקפים שיגיעו למ ספרים גבוהים - בין 100 ל 200 אלף ביום. הבדיקות יבוצעו בנ שיפה, בדומה לבדיקת ה"ינשוף", והתוצאות יתקבלו בפרק זמן של בין 30 שניות לדקות ספורות.

"אני לא יכול להבטיח שום דבר, בכל זאת מדובר בעידן הקורונה. אנחנו עובדים על כמה טכנולוגיות בה בעת, אבל אני אופטימי. יש לנו דרך לעבור, בעוד חודש נראה תוצאות", אמר גולד. לדבריו, בחודשים האחרו נים נבחנו אלפי בני אדם במע רכת הבדיקות המתוחכמת, וכעת מכשירים במפא"ת מערכת בינה מלאכותית שתדע לנתח את התו צאות במהירות.

במשדר ציין ד"ר גולד כי במ שרד הביטחון התגייסו באופן מלא למאבק בקורונה, כולל רתי מת כאלף אנשי חברות חיצוניות. הוא סקר את ההמצאות השונות של מפא"ת, ובהן מערכת לזיהוי מהיר של האנשים שהיו בסביבת חולי קורונה בבתי חולים. "חיב רנו את המצלמות בבתי החולים למערכת בינה מלאכותית, והיא מזהה באופן אוטומטי את אנשי הסגל. כך, אם מישהו חלה בקו רונה, לא צריך לשלוח את כולם הביתה, אלא רק את אלו שלא עטו מסיכות או שהו זה לצד זה במשך 15 דקות".

גולד: "חיברנו מצלמות בבתי החולים לבינה מלאכותית, והיא מזהה אוטומטית אנשי סגל; אם מישהו חלה בקורונה, לא צריך לשלוח את כולם הביתה"

ד"ר גולד סקר תחומים שונים שבהם הטכנולוגיה הישראלית באה לידי ביטוי במשרד הביטחון וסיפר כי בין השאר נעשה שימוש בעולם הגיימינג כדי ליצור טכ נולוגיות מתקדמות.

"המודל שלנו הוא להתבסס על הטכנולוגיה המתקדמת בשוק האזרחי ולהוסיף עליה את הטכנו לוגיה הסודית שלנו. אנחנו לוק חים טכנולוגיות וממשקים שרואים בסרטים ובעולם הגיימינג ומעבי רים אותם לעולם הביטחוני, למ ערכות פיקוד ושליטה או הפעלת מערכות נשק".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? "אני אופטימי". ד"ר דני גולד
צילום: גדעון מרקוביץ' "אני אופטימי". ד"ר דני גולד
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel