Israel Hayom

בלי סגר בחנוכה, הקניונים - לקבינט

שרי הקבינט צפויים לדון היום בפתיחת שאר הקניונים ● משרדי האוצר והכלכלה: "הפיילוט הצליח" ● משרד הבריאות: מתנגדים להרחבתו

- אריאל כהנא, מיטל יסעור בית אור, היאלי יעקבי הנדלסמן ודניאל סיריוטי

חברי קבינט הקורונה צפויים להתכנס היום ולדון, לראשו נה, באסטרטגיית ההקלות וההגב לות על רקע הגעת החיסונים.

ראשית, סוגיית הסגר או העוצר הלילי בחנוכה ירדה מהפרק. כך אישר אמש שר הבריאות יולי אדלשטיין. נושא נוסף שיידון יהיה חובת בידוד לישראלים השבים מטורקיה.

אדלשטיין הדגיש אתמול, שאנשי משרדו ימליצו לקבינט שלא לאשר את המשך הפיילוט שמסתיים הערב, ולא לפתוח את שאר הקניונים. זאת בניגוד למסקנות שהגישו למשרד הבריאות אנשי משרדי הכלכלה והאוצר והמל"ל, שהכתירו את הפיילוט כ"הצלחה". עם זאת, במשרד הבריאות מסכימים להותיר פתוחים את 15 הקניונים שכבר נפתחו. אם שרים אחרים בקבינט ידרשו לפתוח את כלל הקניונים, אדלשטיין ידרוש להפסיק גם את הניסוי.

בחדשות 12 דווח אמש כי במשרד הבריאות מתכננים לדרוש מהקבינט לקבוע יעד תחלואה, שלאחריו יוטל סגר שלישי. במסמך שפרסם המרכז למאבק בקורונה, הזהירו כותביו כי "על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו".

3.8% חיוביים בסופ"ש

בדיון הקבינט היום תוצג, בין השאר, מצגת שהוכנה בידי צוותים ממשרדי האוצר והכלכלה, שמסכמת את מתווה הקניונים כהצלחה. אחד הממליצים וחברי הצוות הוא לא אחר מאשר פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שהתפטר,

ויוצא למעשה נגד בכירי המשרד שבו עבד.

במצגת נכתב כי "לאורך כל תקופת הפעילות שיעור ההפרה של עובדים על אי עטיית מסיכה היה נמוך ביחס ליעד המקסימלי שנקבע ,(1%) ועמד בממוצע על כ .0.45%

"עם זאת, יש כמה קניונים שבהם הרף האמור נחצה כמה פעמים בשבוע האחרון. חלק מכך נובע ממספר הפרות גדול באופן יחסי למספר המועסקים, וחלקו נובע מאומדן חסר של מספר העובדים". עוד נכתב: "לאורך תקופת הפעילות הקפידו כמעט כל הקניונים לבצע את הנחיות משרד הבריאות לגבי מספר הסדרנים, חיטוי והחלפת אוויר".

לעומתם, פאנל המומחים המייעץ לממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, המליץ בסוף השבוע דווקא לעצור את פיילוט הקניונים ולבחון רק בעוד שבועיים את המשך הפעלתו בהתאם לנתוני התחלואה.

המלצה אחרת נוגעת למערכת החינוך, ולדעת המומחים עליה להמשיך לפעול, לצד בדיקות סקר בקרב תלמידים בערים צהובות, כתומות ואדומות.

באותו עניין, ועדת השרים לקורונה אישרה אמש לאשר לעיר ערד את פתיחת הלימודים, גם בכיתות ה'י"ב. לאחר בדיקה חוזרת התברר שערד היא עיר המוגדרת צהובה.

לצד האופטימיות בשל החיסונים, נמשכת העלייה במספר המאומתים היומי, ששבר בשבוע שעבר שיא של חודש וחצי. עד אתמול אחר הצהריים אובחנו 736 נשאים חדשים מתוך 19,145 בדיקות שנעשו בין שישי לשבת. מדובר בשיעור חיוביים גדול של ,3.8% אם כי בסופי שבוע, באופן קבוע, שיעור החיוביים מאמיר בשל מספר הבדיקות הנמוך.

ביממה שבין חמישי לשישי אובחנו 1,506 נשאים מתוך 60,311 בדיקות - 2.5% חיוביים. מתחילת דצמבר נרשמה עלייה של 0.6% בשיעור חולי הקורונה היומיים. מניין הנפטרים עד אמש: .2,901 מקדם ההדבקה הכללי (R) עומד כעת על .1.21

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש ביקר אתמול בשפרעם הנתונה בסגר. "לא תהיה ברירה. את חגי דצמבר של כלל העדות והדתות ניאלץ לחגוג באופן מצומצם ובקרב המשפחה הגרעינית בלבד", אמר בביקורו.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? שוק מחנה יהודה בירושלים, בסוף השבוע
צילום: אורן בן חקון שוק מחנה יהודה בירושלים, בסוף השבוע
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' אש
צילום: יהודה פרץ פרופ' אש
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel