Israel Hayom

משרתי המילואים הראו לנו: יש על מי לסמוך

-

בחודשים האחרונים, במסגרת הפעילות הנרחבת של צה"ל ופיקוד העורף למול המאבק בנגיף הקורונה, אני מסייר בערי ישראל ובמו עצות האזוריות והמקומיות, בבתי החולים, במרפאות ובתחנות הדגימה. בסיורים אלה פגשתי אנשי מילואים מסורים, הפועלים בשילוב זרועות עם המערכות האזרחיות במערכה היומיומית נגד המגיפה.

בשלהי החורף שעבר, כאשר הבנו כי פנינו למגיפה רחבה, החל פיקוד העורף בגיוס מילואים משמעותי. מאות אנשי מילואים גויסו לפיקוד העו רף למאבק הלאומי בנגיף הקורונה, נרתמו בטווחי זמן קצרים וממשיכים גם היום להירתם למשימה הלאומית.

אני גאה לעמוד בראש הפיקוד, שבמוקד כוחו נמצאים אנשי מי לואים מסורים כל כך. אנשי המילואים פועלים יומם ולילה כדי לסייע לאוכלוסייה האזרחית. הם ממלאים תפקיד משמעותי בבדיקות, בקטיעת שרשראות ההדבקה, בסיוע לרשויות, במאמץ הבידוד וגם בסיוע למאמץ הרפואי עצמו.

הערב, יום ההוקרה לאנשי המי לואים הפועלים במסגרת המאבק בקורונה, אנחנו עתידים להעניק בטקס צנוע ומרגש, שיתקיים במח נה פיקוד העורף, תעודות הצטיינות ל 44 משרתי מילואים אשר בולטים במיוחד בתרומתם למאבק בנגיף. 44 משרתי מילואים המייצגים את תרו מתם של רבים נוספים.

כל אחד ואחת ממשרתי המילואים הללו מוכיחים במידה רבה את העו בדה שצמד המילים "ככל שיידרש", המוכר כל כך, אינו רק סיסמה.

תחושת השליחות המלווה אותם בדרכם הובילה אותם לשרת שבועות, ואף חודשים רצופים, בתפקידים המתאפיינים במשמעות עמוקה כל כך בימים אלו, חרף הסיכון האישי הכרוך בכך.

משימתו העליונה של צה"ל - הגנה על מדינת ישראל ועל אזרחיה הטרור. אינה מתחילה ונגמרת רק בהגנה על גבולותיה של המדינה ובהצבת מענה תקיף אל מול ארגוני

צבא ההגנה לישראל הוא צבא העם. הוא ניצב לצידו של העם והחב רה בישראל גם בהינתן משבר לאומי - שיטפון, שריפה, רעידת אדמה או מגיפה.

אתם, משרתי המילואים, ראויים למלוא ההוקרה וההערכה על מסי רותכם ועל מקצועיותכם חסרת הפשרות, ועל נכונותכם להותיר מא חור בית, משפחה ועבודה, ללבוש מדים ולהתגייס למאמץ לאומי חשוב ומרכזי כל כך.

תודה לכם. יש לנו על מי לסמוך.

תחושת השליחות המלווה אותם בדרכם הובילה אותם לשרת שבועות רצופים בתפקידים המתאפיינים במשמעות עמוקה כל כך בימים אלו, למרות הסיכון האישי

 ?? צילום: לירון מולדובן ?? משרתי המילואים מסייעים בפעילות הסברה
צילום: לירון מולדובן משרתי המילואים מסייעים בפעילות הסברה
 ??  ?? אלוף אורי גורדין | מפקד פיקוד העורף
אלוף אורי גורדין | מפקד פיקוד העורף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel