Israel Hayom

לראשונה מספטמבר: תלמידי כל השכבות חוזרים לכיתות הלימוד

- נועם )דבול( דביר

ליותר משלוש קבוצות. זה מייצר קושי אדיר".

עוד היא אומרת: "כשיש גשם בחוץ, אנחנו לא מוציאים את התלמידים להפסקות והם נשארים בכיתה. אין אפשרות לאוורר אותם, ואין אפש רות לאוורר את הכיתה. מורים סו גרים חלונות ומפעילים חימום, וגם זה עלול להשפיע על נושא ההדבקה. נוסף על כך, עם יד על הלב, מורות לא באמת יכולות לשמור מרחק מה תלמידים, זה לא עובד. ילדים צריכים קרבה וסיוע, והמורה, גם אם בהתחלה הקפידה, עם הזמן היא יותר מתקרבת לילדים. אני מנהלת ותיקה, ולנהל בית ספר בתקופת קורונה לא דומה לשום דבר שהכרתי".

בעיית האוורור

אחת ההמלצות מהרגע שהגי עה הקורונה היתה למידה בכיתות מאווררות, הרבה יותר חלונות פתו חים והרבה פחות מזגנים שיכולים רק להגביר את התחלואה. אלא שהחשש של בתי ספר לאורך השנים מנפילות, מתאונות ומפציעות של תלמידים הביא לכך שבכיתות רבות אי אפשר בכלל לפתוח חלון. במשרה החינוך הודו השבוע כי "יש רשויות שמת קינות מגביל פתיחה לחלונות בקו מה שנייה, כך שאין כניסת אוויר". נוסף על כך, בהנחיות הבטיחות פתח אור צריך להיות בין 15 ל 20 אחוז מאורך החלון כאשר מדובר בחלונות הזזה, כך שבפועל הסיכוי לאוורר את הכיתות קטן. במצב זה רבים מבתי הספר מסתמכים על מזגנים, אלא שאלה דווקא מעוררים חשש להפצה של וירוס הקורונה. שוב פתיחת שנה. כ 345 אלף תלמידי כיתות ז'-ט' חוזרים הבוקר ללמידה חלקית בכיתות - מה שמחזיר לראשונה מחודש ספטמבר את כל שכבות הגיל אל גני הילדים ובתי הספר. עם זאת, הלימודים ביישובים כתומים ואדומים ממשיכים לה תקיים מרחוק.

כעת מגיע תורם של תלמידי חטיבות הביניים לחזור לכיתות. עם זאת, בשכבות הגבוהות, בעיקר בחטיבות הביניים ובתיכונים, לא מדובר בלמידה מלאה. התלמי דים לומדים לפחות יומיים בשבוע בהרכב של חצאי קבוצות - עד 20 תלמידים לכל היותר. בשאר הזמן התלמידים ממשיכים ללמוד בזום בלמידה מקוונת, מה שמציב קשיים אדירים בעניין הלמידה.

אלא שעל רקע נתוני התחלואה העולים לא ידוע כמה זמן יישארו בית הספר פתוחים, והחשש הגדול ביותר במערכת החינוך הוא מסגר שלישי - שיחזיר בבת אחת הכל אחורנית וישלח את התלמידים שוב לבתים. שר החינוך יואב גלנט כבר הודיע כי במקרה כזה, הוא יילחם הפעם להשאיר את מערכת החינוך פתוחה.

בסוף השבוע נרשמו במערכת החינוך כ 2,099 תלמידים חולים, ויש 435 עובדי הוראה חולים - אם כי כל אלו לא בהכרח נדבקו במס

גרות חינוכיות. מספר התלמידים והמורים הנמצאים בבידוד חצה את רף ה 20 אלף. יש כבר כ 270 גני ילדים ובתי ספר סגורים.

האחיות למשפחת חדריה מאש קלון - לונה ,(14) תלמידת כיתה ט', ומיה ,(12.5) תלמידת כיתה ז', חוזרות הבוקר ללימודים. יפית, אמא שלהן, מאושרת מצד אחד, אך לא אופטימית לנוכח המתווה.

"חוזרים בסך הכל לימי לימוד מצומצמים, ולכן אני לא יודעת מה הן תקבלנה בדיוק בבית הספר. בגיל הזה הם צריכים ללמוד דב רים רציניים, מקצועות חשובים, אבל אם אי אפשר לערבב בין המורים והכיתות, רוב הנושאים עדיין יילמדו בזום ולכן אני לא מתרגשת. אני כן שמחה בשבילן שהן חוזרות".

לונה אומרת: "אני מתרגשת לחזור לראות את המורה שלי ואת החברים לכיתה, לשנות את האווירה של הזום. אמנם היו לנו מפגשים חברתיים, אבל לחזור לכיתה זה משמח".

אחותה מיה מוסיפה: "יש התרגשות מאוד גדולה לחזור ללימודים. בפועל לא היינו בכיתה אפילו שבוע שלם מרגע שנפתחה שנת הלימודים הנוכחית, וגם את המפגשים עשינו בקפסולות. כל מי שלמד איתי ביסודי הלך לבית ספר אחר, אז היה קשה להכיר בצורה טובה את החברים. טכנו לוגיה זה נחמד, אבל אין על מפגש פנים אל פנים".

 ?? צילום: יהונתן שאול ?? תלמידים בגשם במודיעין. "ייתכנו הדבקות המוניות"
צילום: יהונתן שאול תלמידים בגשם במודיעין. "ייתכנו הדבקות המוניות"
 ?? צילום: לירון מולדובן ?? לונה ומיה חדריה. "התרגשות גדולה מאוד"
צילום: לירון מולדובן לונה ומיה חדריה. "התרגשות גדולה מאוד"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel