Israel Hayom

יותר מנהיגים ממפלגות

גנץ ישמח שאיזנקוט יהיה שותפו - ותוקף את לפיד ● גם יעלון מפזר מחמאות לאיזנקוט ורואה בו מספר 2 ● ולפיד? הוא לא מתכוון לוותר על ההובלה: "יש עתיד היא האפשרות היחידה" ● הכנסת טרם התפזרה, אבל במחנה המתנגדים לנתניהו הבלאגן גדול

- יהודה שלזינגר,

הכנסת עדיין לא התפזרה, מועד לבחירות טרם נקבע, אבל בסוף השבוע האחרון כבר החלה מהומה במחנה המתמודדים מול נתניהו. בני גנץ מול יאיר לפיד ולהפך, משה יעלון נגד לפיד, גנץ, וגם שמותיהם של גדי איזנקוט ורון חולדאי עולים כחלק מה ניסיון להחליף את נתניהו בשלטון.

שני השותפים לשעבר, יאיר לפיד ובני גנץ, הופיעו אמש במהדורות הטלוויזיה ונראה שדרכם להתכנסות מחודשת תהיה קשה במיוחד. גנץ אמר אתמול ב"פגוש את העיתונות": "אני אוביל את המחנה, יאיר לפיד לא יכול להקים ממשלה בישראל. חבריו יודעים את זה והוא יודע את זה. אני מוכן לשיתוף פעולה עם מי שמוכן להצטרף, אני אלך קדימה ואנשים יבואו אחריי".

גנץ התייחס גם לדיבורים על השתלבותו של הרמטכ"ל שלעבר איזנקוט במערכת הבחירות הקרובה ואמר: "אשמח שגדי יהיה שותף לעשייה הפוליטית, בוודאי אשמח אם יצטרף אלי".

רמטכ"ל אחר לשעבר ומספר 2 של לפיד, יעלון, הודיע גם הוא כי הוא שוקל לפרק את החיבור בין יש עתיד לתל"ם וללכת למפלגה אחת עם אינזקוט. "גדי איזנקוט הבין את הלקח של בני גנץ", אמר יעלון, "אם הוא ייכנס, אז ברור שהוא נכנס אלי למפלגתי ואני מוביל. לא החלטתי לעזוב את לפיד, ההחלטות יתקבלו כשיהיו בחירות. נפגשתי עם איזנקוט השבוע, הוא איש מצוין ואנחנו מתראים הרבה".

אלא שאנשים ששוחחו עם איזנקוט אמרו ל"ישראל היום" כי הוא עדיין לא החליט אם להיכנס בכלל לפוליטיקה, ובכל מקרה דעותיו מתאימות למפל

גות ימין־מרכז.

לפיד הגיב לדברים ואמר בחדשות :13 "אני לא כועס על בוגי. מותר לפוליטיקאי­ם לבדוק את מצבם. אבל אם רוצים להחליף שלטון, יש עתיד היא האפשרות היחידה".

מכל מקום, עד שאיזנקוט יחליט - אם יחליט - לרוץ, בכחול לבן עוסקים במאבק סביב התקציב. גנץ ממשיך להתעקש כי אין בכוונתו להתפשר בסוגיה. "יש לא מעט פרשנים שיאכלו את הכובע", אמר, "או שתקציב 2021 יעבור בכנסת או שנצא לבחירות".

בליכוד תוקפים את כחול לבן על כך שמצד אחד הם מדברים על חשיבות ממשלת חירום, אך מצד אחר דוחפים לבחירות בתוך זמן קצר מאוד כדי למנוע מנתניהו "תמונת ניצחון" של הגעת החיסונים ומיגור הקורונה בעוד כמה חודשים.

אמש אמר גנץ בערוץ :12 "דיברתי עם נתניהו על זה עשרות פעמים. באוגוסט היה אמור לעבור תקציב. ככה לא מנהלים מדינה. או שיהיה תקציב, או שנחזור לציבור ונגיד לו שעשינו כל מה שאפשר כדי להתייצב ברגע החירום, בואו נמשיך הלאה".

בליכוד מסרו בתגובה: "גנץ בפאניקה בגלל מצבו בסקרים, ולכן הוא מקיים ראיונות נואשים ועושה שימוש פוליטי בוטה בצה"ל כדי למחזר את הפייק־צוללות, אף שהוא עצמו העיד במשטרה שאין בה דבר. יועציו של גנץ צריכים לזנוח את האסטרטגיה הכושלת הזאת ולהמליץ לו להצטרף לראש הממשלה במאמצים להביא חיסונים, להיאבק בקורונה, להביא עוד סיוע כלכלי לאזרחי ישראל ולחתימת עוד הסכמי שלום היסטוריים".

היום: פגישת כץ גנץ

היום צפוי שר האוצר ישראל כץ להיפגש עם גנץ בסוגיית התקציב. בפוסט שפרסם כץ ביום שישי כתב, בין השאר: "אני מקווה שהתבונה והאחריות הלאומית יגברו ויתאפשר לסיים במהירות את הליכי אישור התקציב וחוקי ההסדרים והרפורמות הנדרשים לחיזוק כלכלת מדינת ישראל בימים מאתגרים אלה".

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? איזנקוט. טרם החליט
צילום: אורן בן חקון איזנקוט. טרם החליט
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? יעלון
צילום: אורן בן חקון יעלון
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel