Israel Hayom

"לא מתכוון לוותר על תפקיד פרקליט המדינה"

המינוי - והסערה: אחרי הביקורת על ההתבטאויות המיניות של איסמן בעבר, מינויו צפוי לעלות היום לאישור הממשלה ● גורם משפטי בכיר: "המינוי ראוי"

- יאיר אלטמן

לאחר שנשמעה ביקורת קשה מצד ארגוני הנשים נגד המינוי המיועד של פרקליט המדינה הבא, עמית איסמן, בעקבות התבטאויותי­ו בעבר, הוא מסר למקורביו שאין בכוונתו לוותר על המינוי. שר המשפטים, אבי ניסנקורן, מתכוון להביא את המינוי לאישור הממשלה כבר היום.

עם זאת, במסדרונות הפרקליטות שוררת גם אכזבה. "היה כאן קונצנזוס סביב למברגר, שחצה מחנות ודעות", אמר גורם בפרקליטות. מומי למברגר, המשנה הנוכחי של היועמ"ש לעניינים פליליים, הוא מקורבו הקרוב ביותר שעליו נלחם היועץ כמועמד יחיד מול שר המשפטים הקודם אמיר אוחנה.

היו מי שהעריכו כי לסטייה הפתאומית של היועץ יש גם כוונה פוליטית. "בסוף יהיה קשה מאוד לממשלה להתנגד למועמד כמו איסמן משום שהוא נחשב לצד המתון בקרב תיקי נתניהו", מספר גורם משפטי אחר. "הוא סבר שיש להאשים את נתניהו בתיק 1000 2000־ו במרמה והפרת אמונים, במקום שוחד שהובילו ליאת בן־ארי ושי ניצן. בכך הוא בעצם מביא מישהו מתוך המערכת, בכיר ומוערך אך גם כזה שיתקשו להתנגד אליו באמת".

עם זאת, כלל הבכירים מסכימים כי מדובר ב"פרקליט מצוין", וכי ההתבטאויות המדוברות לא צריכות לחסום את דרכו: "בסוף מדובר בפרקליטה שהוא רצה להעבירה מחדרה למקום אחר והיא איימה שאם יעשה כן היא תחשוף את ההתבטאויות", אמר בכיר אחר במערכת.

"הוא לא העלה בדעתו שזה אכן יקרה אבל בסוף מה שהיה חשוב מבחינת המערכת זה לא מדוע זה יצא, אלא האם זה נכון. אי אפשר להסתכל על זה במנותק מהנסיבות. הוא התייחס לתיקים העוסקים הבהטרדות מיניות, אולי לא באופן מוצלח כמובן, אבל לא בכוונה להטריד ולכן אלו לא צריכות להיות התבטאויות שמחסלות את כל עברו המזהיר ויכולות הניהול המעולות שלו".

איסמן נחשב לפרקליט מצטיין, יסודי מאוד, בקיא בכל תיק שבו הוא נוגע ואף נעים הליכות. אך הוא לא "אחד מהחבר'ה", פחות מתחבר באופן אישי לאנשים ולכן פחות מתחבב על שאר הפרקליטים, בניגוד למשל ללמברגר. "יש אנשים שרואים בכך יתרון, משום שהוא רואה לנגד עיניו רק את עבודתו, ללא צורך להיות חייב למישהו משהו", הוסיף אותו גורם.

כזכור, לאיסמן כמה התבטאויות בעייתיות בעברו, שהפכו אותו ליעד במתקפה מצד ארגוני הנשים אשר דרשו לא למנותו בשל כך לתפקיד. התראה נרשמה בתיקו האישי בתום הליך משמעתי כששאל מתמחה ,2008־ב במסגרת עבודתם בתיק על עבירות מין, האם יש לה בארון חוטיני מנומר. הפרקליטה הנבוכה השיבה בשלילה, ואז פנה לפרקליטה שהיתה לידה ואמר: "את רואה, זאת בחורה נורמלית, היא לא מחזיקה דברים כאלה בארון", כשהתכוון שהמתלוננת בעבירות המין שבה טיפלו - כן.

2014־ב פנה לפרקליטה שביקשה להתייעץ עימו בנוגע לתיק שהסנגוריה לחצה לסיימו בהסדר טיעון, וכך אמר לה: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון? כי כשאת גבר ומועכים לך את הביצים אז יש תחושה של כאב אבל יש גם תחושה של עונג, וזה מה שהסנגורית עושה לנו".

מנכ"לית משרד המשפטים דאז, אמי פלמור, קבעה כי מדובר בהתנהגות שאינה הולמת עובד ציבור, אך לא עולה עד כדי הטרדה מינית.

 ??  ?? עמית איסמן
עמית איסמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel