Israel Hayom

נלחמים על כל תחביב

הצנחנים שמתגייסים הבוקר ישתתפו בפיילוט מרתק ● הקונספט: יישומון שינתח את תחביביהם וישבץ אותם בתחומים שמתאימים להם

- חנן גרינווד

זמן השינויים: לוחמי הצנ חנים שמתגייסים הבוקר לחטיבה האדומה יהיו הראשונים שישתתפו בפיילוט שצפוי ליצור מהפכה של ממש בעולם הגיוס הקרבי.

במסגרת הליך חדשני הם יע ברו את המיון ואת טופס הטיולים בתוך החטיבה - תהליך שלרוב אורך כשלושה ימים - בתוך שלוש שעות בלבד, וזאת באמצעות יישומון חד שני, שינתח בין השאר את התחביבים שלהם כדי לשבץ אותם בתחומים המתאימים להם ביותר.

רגע אחרי שמאות הטירונים הח דשים יעלו על האוטובוסים שיובילו אותם מהבקו"ם לבסיס האימונים החטיבתי, הם יפתחו את היישומון בטלפונים החכמים שלהם וישיבו על שאלון שמחולק לכמה חלקים. במ סגרתו הם ישיבו לשאלות בנושאי תנאי שירות, שאלון רפואי, שאלון פרטים אישיים והעדפות לשירות - בגדודים וביחידות ה"אדומות" - מגלן ודובדבן.

באמצעות המענה על השאלון, שתוצאותיו ינותחו אוטומטית על ידי האפליקציה, הם ישובצו לת חנות השונות בבא"ח ויוכלו לדלג על חלק ניכר מטופס הטיולים המ סורתי. "במקום שמש"קיות ת"ש, למשל, יתשאלו מאות חיילים, רק הלוחמים הרלוונטיים יגיעו אליהן, וכך גם החיילים שזקוקים לסיוע יקבלו מענה פרטני וגם לא ייפלו חיילים בין הכיסאות", מסביר רס"ן בר דיין, קצין משאבי האנוש של חטיבת הצנחנים.

לאתר לוחמים

אחד החלקים המסקרנים ביותר בשאלונים החדשים הוא החלק שעו סק בתחביבים של הלוחמים החדשים. בניגוד לעבר, אז נשלחו חיילים לקו רסים שונים, דוגמת חובשים, באופן שרירותי ועל פי תחושות המפקדים, כעת באמצעות השאלונים יוכלו המפקדים לדעת במה עסקו הטירו נים קודם לגיוסם וכך לשבץ אותם. לדברי גורם בכיר בצה"ל, השאלון צפוי לחסוך זמן עבודה ארוך שיוכל להיות מנוצל כעת לאימונים: "הפ רוצדורות הטכניות ארכו כשלושה ימים, ועכשיו העבודה עליהן תרד לבין שלוש לחמש שעות. זה חיסכון אדיר באיסוף נתונים".

"בגלל ששדה הקרב משתנה, הוא מחייב שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים שיסייעו לניצחון, ולכן אנחנו רוצים לאתר לוחמים טכנו לוגיים, שאותם אנחנו מכנים 'לוחם טק'", מסביר הגורם הבכיר את הר ציונל מאחורי המיזם החדש, שיחל בחטיבת הצנחנים ובהמשך, לאחר בחינת התוצאות, יאומץ ככל הנ ראה על ידי שאר היחידות הלוחמות.

"מדובר ברווח לכולם ובאירוע מהפכני לצה"ל. אם מלש"ב היה אלוף העולם בהצלת חיים במד"א, אני רוצה שהוא יגיע לקורס חוב שים; אם הוא היה מומחה ניווט במ כינה קדם צבאית, אני רוצה אותו כנווט חוד; ואם הוא התמחה בהטסת רחפנים, אין סיבה שלא ננצל את היכולת הזו בצבא. צה"ל הוא חברת ההשמה הגדולה במזרח התיכון, ומ קבלים את הטובים ביותר של מדינת ישראל, ולכן אנחנו צריכים לדייק את החיילים ולמקם אותם בהתאם לכישרונות שהם מביאים איתם.

"מתאימים חימוש למטרה. אנח נו לא רוצים שהם ישכחו מה שהם מביאים מהבית ביום שהם לובשים מדים, אלא להפך - לנצל את היכו לות האלה לטובתנו ולטובת מדינת ישראל".

חוסכים עוגמת נפש

"במקום לבזבז זמן על טבלאות אקסל, אוכל להתמקד בעיקר ולי צור שיבוץ נכון", מסביר רס"ן בר דיין, "במקום לשלוח לוחם לקורס מתשאלים, אקח חייל שלמד ער בית ואשדרג אותו. אם אדם מפעיל רחפנים, הוא יוכל להתעסק בתחום הזה בצבא.

"אם הוא חובב אופנועים אדע לשלוח אותו לקורס נהיגה מב צעית. נוכל לדעת במהירות מי מתאים לאיזה תחום ולחסוך להם עוגמת נפש ואי ודאות", הוא מסכם.

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? מתגייסים בבקו"ם
צילום: יוסי זליגר מתגייסים בבקו"ם

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel