Israel Hayom

מישהו לעוף איתו

התרגשות בבית הספר: פיני התוכי, שמסייע לטיפול בילדים עם הפרעות התנהגות, נמלט ● אחד הילדים הציע להיעזר בתוכי השני כדי "לקרוא" לו, ואכן הדבר צלח - ופיני חזר לחיק התלמידים

- אסף גולן

בבית הספר "צהר הלב" באשדוד, בית ספר המ תמקד בטיפול בילדים עם הפ רעות התנהגות רגשיות ונפ שיות, יש מטפל רגשי לילדים שנוהג כחלק מהטיפול להסתובב עם שני תוכים על הכתף.

עם הזמן הילדים נקשרו מאוד לשני התוכים - שהפכו ממש לחלק מהצוות החינוכי. אלא שהשבוע התחוללה בבית הספר סערה קטנה כשאחד התוכים הת עופף וברח עד שנעלם לגמרי. הילדים היו שבורים ושברו את הראש מה לעשות. ואז אחד היל דים הסובל מהפרעות התנהגות הגה רעיון - להיעזר בתוכי השני כדי "לקרוא" לתוכי שנעלם.

"אני עובד ברשת ארבע שנים בכל מיני מסגרות של אוטיזם, פיגור קל, גנים, ילדים עם בעיות רגשיות מסוגים שונים. המסגרת באשדוד היא מסגרת של ילדים שעברו המון בחיים, ממש ראו הכל, הוצאו מהבית בצווי חירום, חיים בפנימיות, עם בעיות רג שיות קשות ואובדן אמון בחברה כולה ובמסגרת", מספר המטפל הרגשי ליאור אסחייק.

"כדי להתחבר אליהם אני מטפל בבעלי חיים. כשילד רואה כמה אני משקיע בבעל החיים, הוא מתחבר אלי. זה אימון רגשי, ומכאן החשיבות הרבה של שני התוכים שגידלתי ממש מגיל צעיר, זכר בשם פיני ונקבה בשם גרייס. מדובר בתוכים חמודים מסוג קוקטייל.

"מה שקרה זה שילד בלי ידי עתי ניסה ללטף מאחור את פיני, והתוכי נבהל וברח. בדרך כלל קוצצים להם את הנוצות ולכן הם לא עפים רחוק, אבל כאן הנוצות כבר גדלו והוא נעלם. זה היה אירוע קשה לילדים, וגם לי. התחלנו לחפש את התו כי ולא הצלחנו, עד שילד אחד הציע להביא את גרייס שתקרא לפיני. היא צייצה, ופיני באמת ענה ומצאנו אותו מתחת לשיח קצת מרוחק".

כאמור, הרעיון עבד. בזכות קריאת התוכי השני, התוכי הבו רח חזר לבית הספר והם התאחדו שוב, למצהלות התלמידים. לד ברי ליאור, "מדובר ממש בהזד מנות חינוכית לדבר על השא לה למה בורחים מהבית, מבית הספר, למה חוזרים. עשינו מזה דיון רגשי רחב מאוד. זו היתה הזדמנות חינוכית מיוחדת לקשר את הילדים חזרה לחברה ולבית הספר, כי גם הם בורחים המון בגלל הקשיים שלהם בחיים".

"צהר הלב" הוא ארגון לחי נוך מיוחד, אשר קיים משנת 1990 ומפעיל עשרות מוסדות חינוך בארץ לילדים עם צרכים מיוחדים.

 ??  ?? המטפל ליאור, הילד והתוכי
המטפל ליאור, הילד והתוכי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel